Gå til innhold

Noen tips om billig klassetur til spania?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spansk klassen vår planlegger å reise til Spania i Vinterferien (Mars engang, tror jeg). Ingenting er avklart, annet enn at vi skal til et Spansk-talende land som f.eks Spania, Argentina, Latin-Amerika osv..

Problemet er at det må være et billig reiseprogram, hvor vi enten bor på internat, hotell eller hos Spanskebeboere. EF er jo et flott språkreisefirma, men det er alt for dyrt. Er det noen som har forslag, og evt. erfaringer av slike turer?

Lenke til kommentar

Hva med en tur til Barcelona? Der er det jo litt å gjøre for en hver person; de som vil kan dra på fotballkamp, shopping, sightseeing eller på en av de mange tapasrestaurantene... Sjekk www.visitbarcelona.no for mer informasjon om mulighetene i Barcelona, tips og annen nyttig informasjon. Der er det også tips om booking av både fly og hotell (listet opp flere gode hoteller i alle prisklassene)...

Lenke til kommentar

Du kommer nok ikke til Sør-Amerika for mindre enn 10 000 per hode i flybilletter. ;) Norweian har vel billige flybilletter til Barcelona og andre spanske byer? Vet bare en del kompiser av meg reiser til Barcelone hele tiden for å skate, og det er ikke mange kronene de betaler. Dette forutsetter dog at du reiser på litt ukurante tider og på ukedager tenker jeg.

Lenke til kommentar

som tidligere nevnt i tråden tror jeg Barcelona er et bra valg. Med Norwegian kan dere få billetter cor cirka 500-800 hver vei. Det er veldig mye å finne på i Barcelona (Var to uker i Spania i septe,ber hvor jeg reiste litt rundt og Barcelona var den desidert fineste byen). Med unntak av Akvariet (EUR 16), Montjuïc (her kan du være en he dag og det eneste som koster penger er gondolen opp til festningen. Den koster EUR 7) og Picassomuséet.

 

Hvis dere skal bo billig kan du sjekke denne siden hos hostelworld.com. Den nettsiden har 17.000 vandrehjem i databasen. i Barcelona kan du ha en seng for mellom 150 og 200 kroner per natt.

 

Jeg kan godt sette opp en liste over steder jeg vil anbefale dere å besøke.

 

Jeg opplevde at det generelt var veldig dyrt, da jeg var i Spania i sommer. Mat osv... Nesten norske priser..

 

lurer egentlig på hvor i SPania du var. Jeg var to uker på loffen i Spania i septmber og opplevde aldri norske priser. du må holder deg unna tuistinfiserte steder når du skal spise. de stedene serverer dårlig mat og tar dyre penger for det.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Ilpostino, ja takk, sett gjerne opp en liste! :D

*såå takknemlig*

 

Vi ønsker å dra i vinterferien. det er vel i mars engang. Det er fortsatt ikke bestemt om det blir i år eller til neste år.

 

Noen som vet hva et pass koster foresten?

Har et gammelt et av meg som barn, men du ser ikke at det er meg. Får jeg nytt eller bare "oppdatert" det jeg allerede har?

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Siden du skal være borte i en ferie regner jeg med du skal være borte i 7 dager. den første og siste dagen går med reising frem og tilbake (eller forbredelser til dette) så der gidde jeg ikke anbefale noe. Det kan kanskje være greit å gjøre seg litt kjent etter dere har kommet første dagen men det får dere finne ut selv.

 

Jeg synes det altid er greit å sette meg litt inn i hvor jeg skal (historisk ig kulturelt) før jeg drar et sted. gode steder å starte vil være Wikipedia sine artikler om Barcelona og Catalonia som er "fylket" Barcelona ligger i. Skal du ha bøker vil jeg anbefale Cadogan guides sine bøker om Barcelona og Spania. (Disse bøkene anses for å være "voksenutgaven" av Lonely Planet og legger mer vekt på kultur og lignende).

 

Dag 1: Utreise

 

Dag 2: bli kjent i sentrum og besøk La Rambla som er hovedgaten i Barcelona. midt på denne gaten ligger Plaça de Catalunya som på mange måter er hovedtorget i byen. Det meste av kollektivtransport innad i byen knytes sammen her.

 

Dag 3: besøk Park Güel. Sommye annet i byen er denne parken designet av Antoni Gaudí. Stort område og bør sees. Også herfra har du fin utsikt over byen.

 

Dag 4:Besøk Montjuïc. Dette er en høyde over byen hvor blandt annet Museu Nacional d'Art de Catalunya (Nasjonale kunstmuséet. Hvis dere ikek gidder å gå inn bør dere iallefall se fasaden som er fet i tilleg til bra utsikt over byen), Olympia-stadioen og Castell de Montjuïc som er en diger festning som ligger på toppen.

 

Dag 5: La sagrada Familia. Diger katedral som de begynte å bygge i 1882 og som fremdeles ikke er ferdig. Har hørt de regner med å være ferdig om cirka 60 år men det vil tiden vise om stemmer.

 

Dag 6: Barri Gòtic og Ciutat Vella som utgjør gamlebyen i Barcelona.

 

Dag 7: Hjemreise

 

hvis dere har med barn bør dere også ta med Akvariet i Barcelona. er det ikke barn med kan dere vurdere Picasso-museet som er i byen. Det er veldig omfattende og dere vil bruke mange timer hvs dere vil få med dere alt i muséet.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

tuuuusen hjertelig takk, ildpostino!

dette var virkelig virkelig til hjelp!

 

Hele klassen elsket forslaget, og alle syntes Barcelona virket spennede. Flybilletter fant vi farlig billig på norwegian.no, også.

 

Nå er det jo bare å regne ut hvor mange av oss som SKAL dra å priser. ^^

Vi leter etter fly og opphold nå, om du vet om noe som har begge deler, utenatt ticket, norwegian og SaS, må du gjerne si ifra ^^

Lenke til kommentar

de stedene jeg vet om som har alt er ebookers.no. Du har også booking.com og hotels.com som kun har hotel. når dusse sitene er nevnt vil jeg også nevne hostelworld.com som inneholder 17000 vandrehjem som tilbyr overnatting til en veldig mye billigere penge enn hotel. er dere mange som skal reise kan dere ogsåbooke hele sovesaler som dere har sammen. utover disse stedene jeg selv bruker så finnes det en hel del steder som kan sjekkes. disse er nevnt i stickyen i denne delen av forumet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Sjekk ut http://www.visitbarcelona.no/book.html for forslag til hoteller i alle prisklasser

 

 

tuuuusen hjertelig takk, ildpostino!

dette var virkelig virkelig til hjelp!

 

Hele klassen elsket forslaget, og alle syntes Barcelona virket spennede. Flybilletter fant vi farlig billig på norwegian.no, også.

 

Nå er det jo bare å regne ut hvor mange av oss som SKAL dra å priser. ^^

Vi leter etter fly og opphold nå, om du vet om noe som har begge deler, utenatt ticket, norwegian og SaS, må du gjerne si ifra ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...