Gå til innhold

MS påstår konsollet er tampered - hva gjør jeg nå?


sonny

Anbefalte innlegg

Har en av de første Xbox360'ene, tenkte å bruke den som et mediasenter i stuen - vakker tanke, men ikke realisert... Bruken av den er at ungene (nå 6, 9 og 11 år gamle) har spilt litt på den av og til. Jeg har selv aldri spilt på den for egen del og den er ikke modd'et på noen måte.

 

Etter en stund fikk konsollet "Ring of death" og jeg sendte den inn til MS og fikk den i retur fikset. Jeg la merke til at det var noen spor i plasten bak og tenkte at de er ikke spesielt dyktige til å reparere.

 

Så på sensommeeren kom meldingen "Unplayable disc". Sender den tilbake til MS og får den raskt tilbake med beskjed om at den ikke er reparert fordi den er "Tampered". Etter dette har jeg prøvd å kontakte xbox support via mail - får da beskjed om å ringe. Etter mye om å men, skulle de sjekke hvorfor de mente den var Tampered, men det viste seg å ta LANG tid ta fabrikken er i et Østblokkland. Purret igjen i dag og fikk beskjed om at de fastholder at konsollet er tampered på bakgrunn av merkene i plasten bak på konsollet. Når jeg sier at dette laget MS selv ved første reperasjon avviser de dette på prinsipelt grunnlag: "Vi vil aldri sende ut et slikt konsoll". Jeg burde ha klaget umiddelbart hvis konsollet så slik ut etter reparasjon får jeg beskjed om.

 

Har noen andre opplevd lignende? Er det noen som har råd til hva jeg bør gjøre?

 

Jeg ønsker å få MS til å be om unnskyldning for at de er til: De beskylder meg for å ha gjort noe jeg ikke har gjort - basert på en råtten reperasjon fra deres side.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dessverre må nok han også bevise at dette er noe Microsoft har gjort.

Det nytter ikke å gå til sak med anklagelser som "Dere gjorde det! Bevis at det ikke var det"

 

Du har ikke annet enn ditt ord på at det var Microsoft sin feil.

Microsoft har heller ikke annet enn at det var din egen feil.

 

Hvem av dere som har rett driter rettsystemet i hvis ingen av dere har noen form for beviser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Vet ikke helt hva du skal gjøre her, men regner med du har testa flere forskjellige spill/filmer ? Jeg får av og til Unplayable Disc, men etter å ta ut og inn plata et par ganger så starter den opp allikevel.. I forrige uke fikk jeg også de berykta røde ringene, men etter håndkle-trikset er den så god som ny igjen..ha! :-)

 

Sånn generelt etter mine erfaringer i kontakt med kundeservice har det veldig mye å si hvem som håndterer saken. Jeg ville i første omgang forsøkt å ringe en gang til og forhåpentligvis få snakket med en annen medarbeider som kanskje håndterer det på en annen måte ?

 

Hvis ikke så er det vel ikke sånn at riper i boksen skal være "Tampered" ? Er det ikke hele vitsen med slike ganranti-klistremerker som skal vise at boksen _ikke_ har vært modifisert/åpnet ? Regner med at ved en reparasjon hos godkjent verksted at man setter på igjen et slikt klistremerke.. (hvis ikke er det klart at reparasjonen blir blankt avvist)

Hvis du bare tar bort frontdekselet mener jeg du kan se dette klistremerke (En tommel i luka med usb-portene, dra med litt kraft så går det lett av), i nærheten av på-knappen en plass.

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
Dessverre må nok han også bevise at dette er noe Microsoft har gjort.

Det nytter ikke å gå til sak med anklagelser som "Dere gjorde det! Bevis at det ikke var det"

 

Du har ikke annet enn ditt ord på at det var Microsoft sin feil.

Microsoft har heller ikke annet enn at det var din egen feil.

 

Hvem av dere som har rett driter rettsystemet i hvis ingen av dere har noen form for beviser.

 

Når boxen allerede har vært inne til reparasjon er det for meg innlysende hvor merkene i plastikken har kommet fra. Hvordan åpner ms rep ellers xboxen?

 

Nå mener jeg også at det i en tråd såm denne, hadde passet seg med bilder. Hvor hærpa er plastikken? Det er jo noe som må taes i betraktning. Og hva meg garantimerket. Er det i orden?

Endret av preppy
Lenke til kommentar
Når boxen allerede har vært inne til reparasjon er det for meg innlysende hvor merkene i plastikken har kommet fra. Hvordan åpner ms rep ellers xboxen?

Og hvordan ser du for deg at han skal kunne bevise for noen som helst at han ikke gjorde det selv? Med sitt eget ord? Det varer ikke lenge.

Endret av Hiltur
Lenke til kommentar
Når boxen allerede har vært inne til reparasjon er det for meg innlysende hvor merkene i plastikken har kommet fra. Hvordan åpner ms rep ellers xboxen?

Og hvordan ser du for deg at han skal kunne bevise for noen som helst at han ikke gjorde det selv? Med sitt eget ord? Det varer ikke lenge.

 

Er du Dauvhørt?

 

Gutten sier at boxen har vært på rep før, da kan jo merkene ha kommet derfra?

 

Seriøst. Tilfør noe til tråden eller STFU. Vi har allerede hørt din mening.

Endret av preppy
Lenke til kommentar

Du leser jo ikke hva jeg skriver.

 

Hvordan i all verden skal han på noen som helst måte få overbevist noen som helst at merkene kom derifra? Tror du ikke Microsoft ser 100.000 slike unnskyldninger hver dag? Hvorfor skulle de, eller noen som helst andre tro på dette?

 

Selv stoler jeg på trådstarter og tror på at det ikke var han som lagde merkene, men så lenge han ikke klagde til Microsoft med en gang har han ikke noe han skulle sagt. Om du var Microsoft, ville du sett noe som helst forskjell på denne saken kontra de 99,999 andre sakene?

 

Les det jeg skriver.

Endret av Hiltur
Lenke til kommentar

Hvorfor skal han klage om merker på nyreparert xbox? For alt vi vet kan han ha trodd at slike merker er naturlig etter å ha vært inne på reparasjon, siden xboxen da må åpnes, naturlig nok. Selvom det kanskje er en selvfølgelighet for deg som vet alt, kan det tenkes at det ikke er like innlysende for hvermansen. Det håper jeg du også forstår.

 

Nå vet jeg heller ikke alvorlighetsgraden av plastikkhærpingen, og avventer tilbakemelding fra trådstarter før jeg i det hele tatt gidder videre diskusjon. Men fortell meg hitlur; hvor hærpa bruker plastikken være etter den kommer fra rep? er det vanlig med synlige merker, og i hvilken grad?

Endret av preppy
Lenke til kommentar

Klipsene bak på 360en er i plast og må presses ganske hardt inn for å kunne åpne boksen. Det er dermed helt umulig å ikke få små merker der verktøyet settes inn for å dytte klipsene tilbake.

 

Men om garantiseglet er intakt er det for meg uforståelig at MS skulle kunne si at denne er "tampered". Forøvrig sitter dette foran på 360en, bak faceplaten, mellom DVD-leseren og powerknappen.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Konsollet ble kjøpt 30.11.2005. Første reparasjon var i fjor i august. Når jeg fikk den tilbake la jeg som sagt merke til at de som hadde åpnet den ikke hadde vært spesielt snille mot den, men i og med at det var bak på konsollet gadd jeg ikke å klage på det. Jeg tenkte ikke på at disse merkene kunne brukes mot meg ved en senere anledning (ok så er jeg naiv). Etter ca ett år stoppet den igjen.

 

Hva er sansynligheten for at jeg skulle ønske etter å ha hatt konsollet i nesten 2 år og etter at det hadde vært på reparasjon en gang og tilogmed jeg hadde fått med meg at kvaliteten på xbox360 var så der at jeg da ville modifisere den?

 

Nå har jeg tatt bilder av xbox'en, men hvordan får jeg lagt dem ut? Trykker jeg på image-ikonet i denne editoren spør den om en URL...

Lenke til kommentar

NÅ med bilder (Takk DragonsHeaven!)

 

Bilde 1 før den første reparasjonen (tatt for å dokumentere serienummeret, beklager at det ikke er helt skarpt): post-32656-1225827782_thumb.jpg

 

Bilde 2: Hele xbox'en sett bakfra, merkene er absolutt tydligst på høyre side:post-32656-1225827856_thumb.jpg

 

Bilde 3: Fokus på merkene etter reparasjonen:post-32656-1225827893_thumb.jpg

 

Hva mener dere etter å ha sett bildene?

Lenke til kommentar

Wow hvordan er det mulig å lage så stygge merker for å åpne den?! Det der er noe av det styggeste jeg har sett. Som du poengterte, du skulle ha klaget umiddelbart.

 

Selv ikke da jeg åpnet 360 for første gang med ting fra verktøyskassa, lagde jeg noe særlig med synlige merker... og nå går det som en lek. Skulle tro de som satt og gjorde det der dagen lang hos Microsnot visse bedre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...