Gå til innhold

Førsteinntrykk: Samsung I900 Omnia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Proprietære kabler, svak skjerm og Windows? Huff! Dessuten synes jeg skjermen er for liten fremdeles. Fire tommer eller mer burde det vært. Og jeg forstår ikke hvorfor det må være fysiske knapper på forsiden i det hele tatt. Dual-SIM er det heller ikke. Nei, denne vil jeg ikke ha.

 

Fire tommer eller mer?? Da hadde den ikke kommet ned i lommene mine i hvert fall..

Svak skjerm er vel også å ta litt i? :p

Lenke til kommentar

Her er litt tidsfordrive fram til Amobils test av Omnia.

 

Omnia test GSMArena

 

Omnia test PhoneArena

 

Omnia vs Iphone vs Diamond PhoneArena

 

Omnia test TheUnwired

 

Omnia test AreaMobile

 

Omnia test Mobile-Review

 

Omnia kamera test Mobile-Review

 

Omnia Mobiltest-Danmark

 

(Disse testene er med eldre ROM utgaver, noe some forhåpentligvis er oppdatert i Amobils test exemplar)

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar

Tips for de som ønsker å bruke andre høretelefoner en de medfølgende Samsung sine.

 

Samsung har "strupet" høretelefon utgangen noe for å følge EU direktiver om forsvarlig nivå for ikke å skade hørselen.

 

Dette medfører at om du har veldig tungdrevene høretelefoner så kan forsterknings nivået bli noe lite, men heldigvis kan disse instillingene justeres med noen enkle grep:

 

I den standard telefon nummer tastaturet slå inn følgende:

 

*#0002*28346#

 

Dette vil gi deg aksess til de avanserte lyd instillingene for Omnia.

 

(Du kan stille inn lyd forsterknings nivå individuelt for forskjellige applikasjoner og høytaler/mic/høretelfon)

 

MEN vær forsiktig med instillingene her, siden du kan skade høytaler/høretelfoner, for ikke å snakke om din hørsel, om du stiller de for høyt.

 

I nedre høyre hjørne vil du så se en meny "knapp":

 

I denne velg Normal >> Headset

 

Den andre instillingen du ser med navnet HP(04) er forsterknings nivå på høretelefon utgangen ved audio avspilling.

 

Denne er som standard satt til -12db , dette kan du så forandre til en høyere instilling etter eget forgodebefinnende. (0 er det høyeste forsterkningens nivaet)

 

Etter å ha forandret denne, gå til Meny i nedre hjørne igjen og velg Apply. (Hvis du ikke gjør dette så lagres instillingen ikke.)

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

En i parallellklassen har Omnia, og for å være ærlig så er jeg ikke helt imponert over den. Uhyre vanskelig å fingerstyre og er til tider veldig treig. I allefall det lille jeg har prøvd.

Lenke til kommentar
En i parallellklassen har Omnia, og for å være ærlig så er jeg ikke helt imponert over den. Uhyre vanskelig å fingerstyre og er til tider veldig treig. I allefall det lille jeg har prøvd.

 

Kommer litt ann på ROM versionen i hans Omnia, eldre ROM versioner har noe treghet og skjerm følsomheten er på langt nær så god som med de siste ROM oppdateringene.

 

 

Ellers er det litt "teknikk" med i bildet også , i motsetning til Iphones capacitive trykk skjerm så har Omnia resistive trykk skjerm, dette medfører en litt forskjellig måte å bruke disse på.

 

F.eks. Hvor du på Iphone "flikker" med å "fjær-lett" skimme fingeren over skjermen , så vil du på Omnia istedenfor først gi et lett finger press for så å "flikke".

Endret av mobilehappy
Lenke til kommentar

Hadde salgsrepresentant innom forrige uke, og fikk lekt litt med denne...

Ble imponert jeg, prisen er kanskje noe stiv, men det er absolutt et godt alternativ til oss som ikke skal ha Iphone eller Htc.

 

Rask i menyene, fin å se på og masse nyttefunksjoner.

Plastikk? Jeg fikk kvalitetsfølelse jeg når jeg holdt i den.

Lot også flere andre trykke på den, og de fleste var imponert.

 

 

Men men, vi får se hva den store massen sier ;)

Lenke til kommentar

Blir spennende å lese testen på denne. Håper den kommer i løpet av uka.

 

Noen av de som har brukt telefonen litt (vet at en del har importert) som vil dele sine erfaringer så lenge?

 

For øvrig noen som vet når den kommer i hyllene? Skulle vel egentlig vært mandag som var, men den gang ei. Jeg har foreløpig blitt lovt den 24. okt av min forhandler, men virket ikke som om han var helt overbevist :roll:

Lenke til kommentar

Samung I900 Omnia 8GB

 

Men det står jo ingen steder når Samsung Omnia's 8GB-versjon er tilgjengelig..

Noen som vet når den kommer og hvilken pris den vil ligge på? Er inne på denne siden hver dag og sjekker prisguiden, men skjer jo ingenting! :p

Syns i alle fall prisen på 16GB-mobilen var litt vel stiv.. :(

Lenke til kommentar

Nå har dere klart å kjøre en sammenlikningstest på denne telefonen... Så da er det vel kanskje på sin plass å gi denne en egen test også? Hvis ikke vil jeg vel tørre å påstå at sammenlikningstesten er null verdt, for det betinger jo at alle telefoner i testen er testet fullt ut.

 

Så.. Når kommer full test av SGH-i900???

 

Når det gjelder spørsmål om når den kommer i butikken, så har jeg hørt rykter om at distrubutøren fikk inn sitt parti med telefoner på fredag (24 okt). Og at alle disse skulle oppgraderes med ny norsk ROM. Min forhandler mente at dette ville bli gjort i løpet av helgen, så da burde den være i hyllene veldig snart.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...