Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Caravellen min blir daffere og daffere


Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-98070

Min VW Caravelle 89-modelll turbodiesel var ingen racer til å begynne med, men i det siste har den blitt utrolig daff. Det har gått gradvis, og nå sliter den virkelig i oppoverbakker, lager køer bak meg... akselleringen er også blitt mye dårligere, du trenger snart en kalender for å måle 1-100... haha

 

Hva kan det være? Jeg hører ikke turboen i det hele tatt lengre btw... bilen aksellerte helt greit og slet aldri med å holde fartsgrensa i oppoverbakker før

 

=/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Høres ikke ut som turboen er gåen. Da hadde det kommet mer blårøyk og bilen hadde blitt endamer dau enn det du beskriver.

 

 

Jeg tror at det er en gummmislange fra turbo til dieselpumpe som er gåen.

 

Denne slangen forteller dieselpumpen hvor høyt trykk det er inn på motor fra turbo. Denne funskjonen kalles røykdemper.

 

Dersom trykket er lavt (som ved lavt turtall), så strupes dieselpumpen. Dermed unngås det at dieselpumpen gir mer diesel enn det motoren kan forbrenne.

 

Dersom slangen er gåen, så tror dieselpumpen at trykket er lavt hele tiden.

 

 

 

 

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Toppene på disse bilene har vell heller ikke all verdens beste rykte på seg

Du kan rissikere at det er toppen som har slått seg eller sprekt slik de som oftest pleier å gjøre

De sprekker mellom ventilsetene og du vill derfor ikke nødvendigvis merke noe på vann eller oljeforbruk/lekasje

Hadde tatt å målt kompresjonen på den, det koster ikke allverdens og er nok det som jeg ser på som den mest sansynlige årsaken

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Haahaa...how come? :p Neida, burde oppdatert emnet mitt siden folk tar seg tid til å svare

 

Jeg har ikke hatt noe særlig tid til å få gjort noe med saken og jeg er dessuten lite bil kyndig så jeg tror jeg kjører den bort på verksted :/

 

Takker for svar! Skal poste igjen når jeg har satt den inn og fått info

Endret av medlem-98070
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...