Gå til innhold

Oktoberfest 2008 - Anew - Sigma 30/1.4


Anbefalte innlegg

Ladies and Gentlemen We are Floating in Space

 

386337187_igs6h-XL.jpg

 

Jeg har slitt litt med motivasjonen, men i går meldte lysten på Oktoberfest seg igjen, og i dag har jeg klart å jobbe bittelitt med et par temaer - uten de helt store resultatene. Bildet er forøvrig tatt på Brita Skybaks utstilling "I samme rom" ved Interkulturelt museum på Tøyen.

 

Jeg må dessuten droppe entusiast-løftet, for jeg er nødt til å gjøre en jobb for meg selv som krever vidvinkel (bilder til prospekt for leiligheten min, som skal selges), og jeg er allerede ute og kjøre ifht. 28-bilder målet, men jeg satser på ett bilde pr. dag herfra og inn.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nok også slitt litt med motivasjonen i år, men da jeg tenkte tilbake på hvor artig det var i fjor, meldte jeg meg på med en gang...

 

Dette bildet er dust og fint og har en behagelig og hvit stemning, uten at det blir spektakulært.

 

Husker du hadde mange flotte bilder i fjor, gleder meg til å se fortsettelsen i år!

Lenke til kommentar

Mange takk for gårsdagens kommentarer folkens - "hvit stemning" syns jeg er veldig treffende for det jeg ønsket å formidle.

 

I dag har jeg jaktet i Sverrelerres bakgård. Gjennom flere "fester" har jeg ønsket å lage et bilde til (In The) Cold Light of Day fra Experimental Audio Research' Beyond The Pale, og endelig har jeg et bilde jeg syns passer. Sære saker dette, og en spesielt dårlig idé å høre på om man har inntatt sterke halusinogener.

 

387281457_392jM-XL.jpg

 

Personlig er min dårligste erfaring med "låta" fra en flytur over Stillehavet, hvor jeg sovnet med denne platen på øret - jeg får fortsatt frysninger på ryggen av å tenke på den kjipe oppvåkningen det ga meg. Ingen video i dag, kun et 30 sekunders klipp på Last.fm, men for de fleste er vel det mer enn nok...

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Lurte litt på når du skulle komme i gang, men forstår at du er temmelig busy for tiden.

 

Med det siste bildet synes jeg du virkelig er i gang. Rotete? Kanskje, men er ikke så sikker på det. Uhyre flotte farget i løvet her. Det eneste som trekker bittelitt ned synes jeg er den noe overeksponerte toppen av bjørka midt i bildet. Men det grenser til pirk.

Lenke til kommentar

Nå er jeg tilsynelatende på en skikkelig dødstripp - jeg er svak for kirkegårder...

 

Death, I Hear You Walking

388865402_4zzzA-X2.jpg

 

Jeg var ikke på kirkegårdsjakt i dag, men på vei hjem fra jobb gikk jeg en rute (les: omvei) jeg aldri har prøvd (noe av det flotte med disse festene), og bak Deichmanske snublet jeg over en bitteliten kirkegård - Christ gravlund - med det sjarmerende tilnavnet "Pestlunden", siden den ble anlagt under den akutte gravplassmangelen som oppsto da byen ble hjemsøkt av pest i 1654. (byarkivet)

Graven i forgrunnen tror jeg er en umerket barnegrav fra slutten av 1700-tallet. Graven ved siden av er bittelitt mindre, og merket med navn og dødsdato for en pike som døde 3 1/2 år gammel.

 

Dermed ble det The Warlocks' Death I Hear you Walking i dag... Jeg fant ikkeno' på YouTube (derfor link til Last.fm), men jeg har gått så langt som til å spørre pent om rettighetene til å publisere en video med bildene mine satt til låta på YouTube... Det blir spennende å se hva rettighetshaverne har å si til den saken... :)

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Liker forgrunnen og fargene på bladene veldig godt, men har ikke like stor sans for bakgrunnen.

Jeg er forsåvidt enig med deg, selv om det ikke er helt åpenbart hva du mener. Personlig er jeg mest misfornøyd med at det ble litt "mushy" - ved f/8 hadde jeg forventet bedre dybdeskarphet. Mon tro om Sigmaen hadde en av sine dårlige dager... eller var det noe annet du hadde i tankene (som at det også i dag er en tanke rotete baki der...)

Lenke til kommentar

Minst like fine farger på dagens løv. Her er det også krydret med knall grønt for serveringen av et delikat øyemåltid. Når det gjelder bakgrunnen, så passer det med gravstøtter på en kirkegård da, men AasmundMo mente kanskje det som er bak der igjen. Det tar seg for øvrig bra ut at du har fått såpass mye åpen plass i mellomgrunnen, det isolerer forgrunnen enda mer.

Lenke til kommentar
Nå er jeg tilsynelatende på en skikkelig dødstripp - jeg er svak for kirkegårder...

Dermed ble det The Warlocks' Death I Hear you Walking i dag... Jeg fant ikkeno' på YouTube (derfor link til Last.fm), men jeg har gått så langt som til å spørre pent om rettighetene til å publisere en video med bildene mine satt til låta på YouTube... Det blir spennende å se hva rettighetshaverne har å si til den saken... :)

Flotte farger og fin komposisjon. Interessant med musikken du setter til...

RandiA

Lenke til kommentar
Dermed ble det The Warlocks' Death I Hear you Walking i dag... Jeg fant ikkeno' på YouTube (derfor link til Last.fm), men jeg har gått så langt som til å spørre pent om rettighetene til å publisere en video med bildene mine satt til låta på YouTube... Det blir spennende å se hva rettighetshaverne har å si til den saken... :)

Hehe, artig påfunn. Og ikke minst unikt - dette blir sannsynligvis den eneste videoen på YouTube med rettighetene i behold! :)

Lenke til kommentar
Hehe, artig påfunn. Og ikke minst unikt - dette blir sannsynligvis den eneste videoen på YouTube med rettighetene i behold! :)

Ja... :) Vi er jo så opptatt av rettigheter her på forumet - jeg hadde gjort ferdig videoen og skulle til å laste den opp, da det slo meg at jeg ville ha likt den motsatte situasjonen relativt dårlig.

Lenke til kommentar

389604550_Tpwqa-XL.jpg

 

Jeg er en enorm fan av Pulp - etter min mening det klart beste av britpopbandene fra midten av '90-tallet. The Fear stammer fra "den beste platen Bowie aldri laget", This is Hardcore fra 1998. En fantastisk, strålende nedtur.

 

Det var forøvrig overraskende vanskelig å finne gode motiver nede i sentrum - det kan bli et par tøffe fotodager på Cobit-kurs...

Lenke til kommentar

Jeg har litt problemer med å forholde meg til kombinasjonen låter og bilder siden jeg knapt har hørt om noen av disse bandene. Så jeg konsentrerer meg først og fremst om bildene. Men titlene kan jeg jo forholde meg til, og noen mismatch mellom bilde og tittel kan jeg ikke akkurat se. Minner meg litt om filmen "The Philadelphia Experiment". Ikke noen god situasjon å være i.

Lenke til kommentar

390250498_FCNY9-XL.jpg

 

Jakten på rød oktober fortsetter, også denne gangen med svensk, stalinistisk visesang. Sært som juling ja, men fortvil ikke - jeg har en plan! Forhåpentligvis blir jeg ikke arrestert når jeg realiserer den i morgen... :ph34r:

 

Denne bilen har irritert meg i mange år - ikke fordi det finnes folk som fortsatt tror på kommunismen, men fordi det finnes egoistiske svin som kjører rundt i stinkende, forurensende, øst-tyske 2-taktere bare for å markere seg. Denne "bilen" etterlater seg en helt grusom, sur stank, ulik alt annet.

Lenke til kommentar

Tja, syntes den var morsom jeg da. Man må jo nesten se dette som et rullende kunstverk med tittelen "Memento mori" eller noe slikt. Det blir jo noe rart med tidsoppfattelsen rundt en slik doning. Og det er vel kanskje litt av kritikken min på bildet også, jeg skulle gjerne sett litt mer av arbeiderboligene i bakgrunnen, slik at man virkelig fikk "gufs fra fortiden" følelsen. Litt usikker på svart/hvitt, men jeg hadde garantert gjort et forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...