Gå til innhold

Oktoberfest 2008 - tomsi42 - EF 24mm


Anbefalte innlegg

Da er vi igang. Her kommer mine bilder for Oktoberfest 2008.

 

Kravenene jeg stilte meg selv for et par uker siden er:

Utfordring: å komme med minst 20 bilder (mister en uke pga. ferie og familiefest).

Utstyr: Canon EOS 30D med EF 24mm f/2.8

 

Ser nå at jeg kan øke utfordringen til være minst 25 bilder.

 

1. oktober: Vennligst gå til bilene.

post-126935-1222954902_thumb.jpg

1/50s, f/4, ISO 200

 

 

Tom

 

edit: oppdatert tittel

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det ble ikke noe surr på flyplassen vel Tom (jfr. bildet)? Kan du forresten si hvor mange diagonaler du har i bildet, jeg orker ikke å telle så langt.

Det ble ikke noe surr på flyplassen; primært fordi dette er fra en bilferge :D. Ikke at de er noe mindre forvirrende med 2-3 bildekk og 6-10 nedganger! Når det gjelder antall diagonaler, så vil jeg tippe: nok! Orker ikke å telle, jeg heller.

 

Tom

Lenke til kommentar

2. Oktober: Et nakent traktor-egg.[/b]

 

 

Dette likte jeg!

Skal jeg være kritisk (noe jeg alltid er... ;o)) så ville jeg sagt: litt for mye, og litt for lys himmel. Men ellers, enkel og "koselig" komposisjon, og behagelig motiv. Ahh... Sjelefred.

Endret av FunFact
Lenke til kommentar
Det var ikke meningen å svare slik at bildet kom med to ganger... Min feil. Prøvde å gjøre det godt igjen ved å slette svaret mitt, men det fikk jeg ikke til. Er relativt ny på forumet.

Sånt skjer ...

 

Det er egentlig ganske enkelt. Når du velger rediger post, så sletter denne entryen [attachment=...]

 

Hyggelig at du likte bildet. Du har forøvrig rett i at bildet har litt for himmel. Men jeg har tenkt å prøve å unngå å croppe bildene (og rette horisonter) denne gangen. Vi får se hvor lenge det holde ....

 

Tom

Lenke til kommentar

Bilde nummer 1 synes jeg rett og slett ble for rotete. Hva var aunsett greia med diagonaler? Likte derimot bildet fra i går veldig godt. Som FunFact påpeker er det et behagelig motiv, eneste jeg kunne tenkt meg hadde vært en anelse dybdeuskarphet.

 

Bildet fra idag: Tja, du er inne på noe synes jeg, men jeg tror jeg ville valgt å enten gå lenger unna, eller å forsøke å gå nærmere og abstrahere motivet, som en slags simpel kubisme. Men det ville kanskje blitt litt klisjeaktig og det er vel ikke din stil uansett. Men det var nå engang hvordan jeg ville gjort det :)

Lenke til kommentar

Apropos traktoregg - ja de er morsomme: Forleden passerte jeg et jorde hvor det lå en rad med ca 50 slike egg der, men det som var morsomt, en barnehage på utflukt hadde plassert barna oppå, ett på hvert egg, så de kjørte tog på disse, på et nydelig høstfarget jorde...det som ikke var morsomt: Jeg hadde ikke kamera med :no:

RandiA

Lenke til kommentar

4. Oktober: Gjennom vinduet

post-126935-1223231374_thumb.jpg

1/100s, f/2.8, ISO 100

 

Bildet er lett redigert i GIMP (på en eee), det er mulig at jeg må ta en runde i PS Elements.

 

edit - oppdatert med en versjon som er redigert i PS, og skarpet opp med Highpass filter først. Originalen ligger i spoileren.

 

 

 

Her er den originale versjonen som ble diskutert.

 

post-126935-1223145223_thumb.jpg

 

Og her en versjon som er gitt en ekstra runde med sharpen.

post-126935-1223231278_thumb.jpg

 

 

 

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Enten er jeg trøtt eller så er det bildet ikke helt skarpt noen plass..

Det tror jeg faktisk at du har helt rett i. Får sjekke det på PC'en hjemme - hvis det faktisk er uskarpt, så vil jeg bytte det ut med noe som er skarpt...

Tom

Det er en tanke "u-fokus" slik jeg ser det også---men en fin komposisjon og veldig fine farger... :yes:

RandiA

Lenke til kommentar
Det er en tanke "u-fokus" slik jeg ser det også---men en fin komposisjon og veldig fine farger... :yes:

RandiA

En tanke "u-fokus" - det kaller jeg diplomatisk :) Har nok bommet på fokus her - prøvde meg på unsharp mask, men det ble ikke mye bedre :( Får prøve meg igjen i morgen :hmm: ISO 1600 og f/16 eller noe i den duren :D

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...