Gå til innhold

Gjør om 2D-bilder til 3D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde det akkurat. Forstår ikke helt hva som er greia. Det så ikke engang ut til å funke ordentlig. Er bare masse bilder som er lissom stacket bortover i et 3d space. Det gjør ikke om noenting til 3d, det bare virker litt sånn. Føles mer ut som det vanlige 3d-greia vi har hatt i årevis der bilder er plassert i en 3d-firkant.

 

Edit: Den gamle løsningen er bedre faktisk! Her streames bildene i

tillegg så illusjonen finnes såsi ikke.

 

Edit2: Bare gå innpå http://photosynth.net/default.aspx og se den lille animasjonen/filmklippet som finnes der. Det ser akkurat sånn ut.

Det som kanskje er litt kult med dette er vel at det er automatisk? Altså, man bare knipser masse bilder og deretter fôrer inn i programmet. Så lages dette av seg selv? Jojo, fint nok det. Men resultatet blir jo helt jævlig.

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

*gjesp* Synes ikke det bød på så utrolig spennende. La sammen noen bildefiler fra et panorama jeg laga og resultatet ble et lavpixlet panoramabilde som jeg kunne se fra ende til annen. Bedre bruk av funksjonen er nok å kunne vise bekjente hvordan den nye leiligheten ser ut, men for de sosiale, kan det nok være morsommere å faktisk be venner og familie til den nye leiligheten. Men trasig dersom man nylig har flytta til Maldivene.

 

Så det eneste jeg kan se for meg er fint, er å vise bekjente den nye leiligheten eller hvordan hagen ser ut som sagt.

Lenke til kommentar

Videodemonstrasjon av Seadragon, deretter Photosynth i denne videoen fra ted.com:

Ted.com - Jaw-dropping Photosynth demo

 

Teknologien er spennende nok, den.

 

Edit: Ted.com er forøvrig en gullgruve av en side, med tonnevis av kvalitetsvideoer der folk presenterer sine prosjekter/lidenskaper/erfaringer om alt fra verdensrommet til tryllekunster.

Endret av BorN
Lenke til kommentar
Det er jo techdemo, som kom ut for lenge siden. Er det nøyaktig slik det virker? De demoene jeg har sett virker mest svarte, med bare noen få bilder som svever rundt.

Grunnen til at du bare ser et bilde om gangen, er nok at flesteparten av bildene er tatt fra forskjellige vinkler. Vil du se flere bilder på en gang, fra samme vinkel, må alle bildene (som ikke er tatt fra den vinkelen, ) bli omformet til den vinkelen du ser det fra. Resultatet blir da "ødelagte" bilder, fordi forhold mellom f.eks høyde og lengde ikke lenger er de samme.

 

Utover det er det jo ikke noe problem. Er sikkert ikke mye arbeidet som skal til for å vise mange bilder på en gang.

Lenke til kommentar

Nei, si at du tar et kamera og knipser masse bilder rundt deg i 360 grader. Uten å nødvendigvis tenke så veldig på om bildene kan flettes sammen pent osv. Da fôrer du disse bildene inn i programmet som da vil kjenne igjen like deler på flere bilder og deretter finne et mønster i hvordan de skal slås sammen. Akkurat dette er jo faktisk ganske spennende. Men når bildene streames på denne måten osv så blir jo ikke resultatet som vi ser her særlig bra.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...