Gå til innhold

Secunia selger sikkerhetshull


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vet ikke hvor lenge dette holdes gående, med tanke på sikkerheten rundt konseptet.

Hva tenker du på med sikkerheten rundt konseptet?.

 

Jeg ser ingen grunn til at dette ikke skulle gå, det finnes allerede flere (kjente og ukjente) sider som selger informasjon om sikkerhetshull til bedrifter og privatpersoner.

Det som kan (og sansynligvis vil skje) er at et eller annet selskap vil saksøke Secunia for å selge informasjon om hull i deres programvare, evt. for brudd på EULA eller noe helt på trynet.

 

Se for dere at Secunia selger informasjon om et hull i windows til en eller annen bedriftskunde før Microsoft er klar over hullet selv, da er det to ting man kan tenke på. Hva kommer kjøperen til å gjøre med informasjonen?. Det er jo ikke alle bedrifter som er snille gutter, selv om de utgir seg for det. Og hva er Microsoft sin reaksjon? Å lete fram sikkerhetshull i windows er vel brudd på EULA så vidt jeg vet.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Hvis du leser artikkelen en gang til så står at informasjon om sikkerhetshull kun skal selges til godkjente bedrifter. Det stopper dem selvfølgelig ikke fra å selge informasjon til feil firma, men jeg regner med de har visse rutinger og retningslinjer som følges.

 

Såvidt jeg vet står EULA for End-user License Agreement, og er noe du som sluttbruker må forholde deg til. Altså har den ingen betydning for ikke-brukere av den aktuelle programvaren. Det finnes nok mye verre avtaler å forholde seg til om man samarbeider med Microsoft. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...