Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

hva er den beste og billigste scooteren man kan kjøpe?


sharkbite

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke for å være frekk Daniel, Aprilia SR Ditech er strålende scooter, har kjørt sånnen scooter en del.. Men du virker litt for opphengt i akkurat den :p

 

Ellers så er vel Yamaha Aerox og Peugeot Speedfight 2 gode, dog ganske dyre.. Men du får fine til ca 10 000.

 

Siste nevnte av disse synes jeg er spesielt god, har ikke selv men har kjørt en kompis sin ganske mye, eneste minuset jeg kan komme på er demperen foran.

 

Ellers er det vel smartest å se på merkevare, som sagt over, i steden for billig kina vare.

Mest fordi merkevare er det lettere å skaffe deler til. No offence for dere med mindre kjente merker.

Lenke til kommentar
Ikke for å være frekk Daniel, Aprilia SR Ditech er strålende scooter, har kjørt sånnen scooter en del.. Men du virker litt for opphengt i akkurat den :p

 

Ellers så er vel Yamaha Aerox og Peugeot Speedfight 2 gode, dog ganske dyre.. Men du får fine til ca 10 000.

 

Siste nevnte av disse synes jeg er spesielt god, har ikke selv men har kjørt en kompis sin ganske mye, eneste minuset jeg kan komme på er demperen foran.

 

Ellers er det vel smartest å se på merkevare, som sagt over, i steden for billig kina vare.

Mest fordi merkevare er det lettere å skaffe deler til. No offence for dere med mindre kjente merker.

Yess, men hovedpoenget er:

 

Unngå de billigste Kinamerkene!

 

Men han spør om hvilken som er blant d beste man kan kjøre, og da er jo Ditech en av dem vil jeg tør å påstå, men har jo også Pe PureJet også ;)

 

Skivebremser foran og bak, vannavkjølt, innsprut, funker fett! Prøvd Runner og Speedfight, runneren var det ikke noen nevneverdig forskjell på den og sr50, men speedfighten akksa ikke like godt, men den var heller ikke godt vedlikeholdt, så sier vel sitt.

Endret av Daniel_91
Lenke til kommentar
Speedfight akser ikke godt?! Hva er det du har røykt? Den akser jo veldig bra, klarer selv å dra en opp på bakhjulet når den bare er uplombert.

 

Men ja, Ditech anbefales hvis han vil ha en som ikke skal trimmes så mye.

men speedfighten akksa ikke like godt, men den var heller ikke godt vedlikeholdt, så sier vel sitt.

 

 

Hva er det du har røyka da? Får du ikke med deg det hele jeg skriver engang?

 

Ja, den drog dårlig i forhold når vi sammenlignet, den hadde gått 8000KM på samme reim, så var ganske slitt. Akksa +- samme som gamlescooter'n min gjorde, men de har vel samme motor også tror jeg.

 

"Den akser jo veldig bra, klarer selv å dra en opp på bakhjulet når den bare er uplombert." :roll:

 

Så å si alle scootere kan dras opp på bakhjulet, alt etter hvor mye krefter DU legger i det, har jo sett en TMS classic på bakhjulet også..

Her er en minitest av forskjellige scootere; http://forbrukerportalen.no/filearchive/FR_24-26.pdf

Endret av Daniel_91
Lenke til kommentar
men speedfighten akksa ikke like godt, men den var heller ikke godt vedlikeholdt, så sier vel sitt.

Ja, den drog dårlig i forhold når vi sammenlignet, den hadde gått 8000KM på samme reim, så var ganske slitt. Akksa +- samme som gamlescooter'n min gjorde, men de har vel samme motor også tror jeg.

 

Den jeg har har kjørt med i det siste er heller ikke vedlikeholdt i det hele tatt, er kjørt i langt over 1 år uten at noe er blitt gjort med den..

 

Men ja, var egentlig litt sånn barnslig når jeg skrev det der med å dra på bakhjulet :p Klart man kan gjøre det med alle..

 

Til trådstarter : Speedfight 2, Aerox, SR er alle gode scootere. Minus til SR for å være noe herk å skru på, men ellers bra. :)

Endret av !Butthead!
Lenke til kommentar

Gjelder det alle SR modellene? Jeg har en 04 og syns den er ganske enkel å skru på, har kløyvd hele og skrudd sammen igjen og hadde ingen problemer med det, og det var den første gangen jeg kløyvde en moped :)

 

Men hadde en Generic Ideo, der måtte det nærmest spesialverktøy til for å skifte en lusen tennplugg..

 

edit: Men scootere generelt er vel noe herk å skru på, myyyyye verre enn girmoped syns jeg ;)

Endret av Daniel_91
Lenke til kommentar
Nja, den jeg skrudde på var med forgasser motor, mener det var 02 modell..

Der var forgasseren gjemt bak ramma, så jeg kom nesten ikke til den. PLus andre ting jeg ikke gidder å nevne.

Er flere som er enige i det.

 

Men ja scooter er egentlig noe herk å skru på.. Spesielt de nye. Eldre er lette, som SFX (:love: )

har en RS 2006, og det ER noe herk å skru på. slo i godt over 30min for å få løs påtta på den. og når jeg skulle åpne dekselet til variatoren måtte jeg enten skru av deksele ( som ikke var gjort på 123 ) eller få tak i forlenger til verktøyet.

Lenke til kommentar

Husk at det også kan variere fra modell til modell.. Du har jo innsprøytningsmotor, jeg skrudde på forgasser motor.

 

Vil tro Speedfight2 skal være grei å skru på.. Har iallfall ikke luftfilteret gjemt under alle kåpene! :wallbash: Noe drit hvis man må rense det.

 

Men til trådstarter : Har du bestemt deg? Send gjerne link til de du ser på. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...