Gå til innhold

Mediesenter og spillemulator i XBOX-kabinett(1. gen) - Kommentartråd


Anbefalte innlegg

@infected: Stilig det der. Dog ikke spesielt gunstig under TV-en eller på soverommet der samboeren prøver å sove. Hun har nok støy fra mekanisk tastatur og skjermer som lyser opp halve rommet :-)

 

Takk for kommentaren, fflex! Gøyalt at folk følger med og liker det de ser. Skulle dog ønske at det var flere som la ut arbeidslogger og som var aktive i denne kategorien. Det er ikke så spennende for meg å se på mine egne arbeidslogger :p

 

EDIT: Misforstå meg rett; det er mange interessante prosjekter. Problemet er at det er veldig lenge mellom hver oppdatering, og det er mange som ikke kommer lenger enn til konseptstadiet.

Endret av konduktans
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blei jo ikke så verst? Tanken var etter min mening genial, og utførelsen er også ålreit.. hva kan en forvente når en skjærer i plast anna enn å få ugjevne kanter? Men det må det jo gå an å pynte på, som du sier, bruke latex eller noe anna som kunne brukes som en slags list, et slags metalbånd eller gudene veit hva.

I min verden er finpussen viktig, for at det skal se så bra ut som mulig. Så jeg ville kanksje ikke legge bort idéen om å lakkere hele kassa på nytt heller. Selv om jeg klart ser at det er en jobb, en relativt stor jobb. Allikevel er det noe med å gjøre noe *helt* ferdig.. selv om det vel gjerne ikke er den siste biten av jobben som er artigst..?

 

Så får jeg se om jeg på noe som helst vis kan bidra med en arbeidslogg etterhvert.. For tida er jeg i ferd med å flytte, så det blir neppe noe som helst før om en måneds tid. Men jeg kan kanskje allerede høre nå om du har noen geniale idéer i forhold til hva knapper og brytere i front av et kabinett ville kunne brukes til?

Forsterkeren er dessverre allerede sendt av gårde, men, selv om dette er en helt annen modell, så vil den vel kunne forklare hva jeg mener med knapper og brytere..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Beklager, glemte helt å svare på denne. Jeg har tenkt tanken om å ta bort nettingen, gjøre kuttene rettere og så montere nettinger på undersiden av lokket. Da vil den være mye enklere å få pen - selv uten lakkering.

 

Problemet er at det er en så stor jobb at jeg sannsynligvis er godt i gang med mitt neste kabinett før jeg har ork til å starte på det. Så det er like greit å la det ligge :-)

 

Jeg vet der er mange som liker å gjøre ting helt ferdig, men det er ikke så viktig for meg. For med handler det å "fullføre" et prosjekt at jeg beviser for meg selv at jeg klarer å fullføre prosjektet, ikke at jeg faktisk gjennomfører det. For å ta et søkt eksempel, så hadde jeg tenkt til å bygge meg en hagle. På grunn av farene/lovligheten rundt det, tilfredsstilte jeg suget ved å designe en mekanisme som fungere, og for så å la det ligge. Har for mye potensial i meg til å skade meg selv for livet på et hjemmelaget våpen som jeg ikke engang har bruk for.

 

Det hadde vært supert dersom du slenger ut en arbeidslogg i fremtiden. Vi trenger et noen perfeksjonister som kan lære oss "dødelige" hvor lista ligger!

 

Heldigvis er det bare to knapper på XBOX-en; eject og pwr. Med de er det ganske selvsagt hva bruksområdet er. På forsterkeren blir det litt mer kinkig.

 

Jeg merker allerede nå at det ikke er et prosjekt for meg, men hvis du er ute etter litt bling, så er du godt i gang. Vriderne er supre til å styre f.eks volum, viftehastighet og lys. Hvis det er vridere med faste nivåer så kan de f.eks brukes til å velge farge og/eller intensitet på lysene. Det programmerer du enkelt med en Arduino. De "pinnene" som har to posisjoner kan brukes til f.eks eject, power, mute. Vriderne merket "Tuning" og "Volume" er sannsynligvis potmetere(variable motstander) som kan brukes til å justere volum, viftehastighet eller lys.

Lenke til kommentar

Hehe. Uff. Klarte vist ikke helt formidle det jeg mente.

 

Misforstå meg rett, jeg er overhodet ikke noen perfeksjonist. Jeg mente bare at, for at det skal se best mulig ut, så er finpussen viktig. Men det er klart, om utseende i seg selv ikke er noe stort poeng eller mål, så er det ikke verdt jobben. Og jeg har full forståelse for at hovedpoenget med å lage og bygge gjerne er å møte utfordringene, finne løsninger, mestre osv. Og de få gangene en klarer å skape noe "bedre" enn hva en kunne kjøpt... det må være fantastisk.

 

Så stå på og kos deg masse. Blir spennende å lese hva ditt neste prosjekt måtte bli..!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Vet ikke hvor interessant dette er for dere, men maskinen dual-booter nå Windows 7 og XBMC, og har fungert som mediespiller i det siste. Den fungerer helt strålende til det!

Når det kommer et mer konsoll-orientert spill (som f.eks dishonored?), så blir det Windows 7 og XBOX-kontroller ^^,

 

Hvorfor installerer du ikke heller XBMC i windows 7? Er det noen fordel ved og kjøre det standalone? Du mangler jo ikke akkurat resurser til å drifte det under windows?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...