Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Holder ikke ut med min bror!


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg bor med min far og bror og har i det siste hatt store problemer med å omgåes min bror. Jeg er 19 år og han fyller snart 23. Han har ingen jobb, er hjemme for det meste og gjør akkurat det han vil. Han tror alt og alle skal tilpasse seg etter han. Tipper han er blant top 10 egoister i verden!! Han er en "små-kriminell" for å si det slik. For omtrent et halv år siden satt han i fengsel i 30 dager, det var de deiligste 30 dagene på leeeenge!! Da han kom ut sa at han hadde tenkt å ta opp noen fag og kurs for å komme videre her i livet. Jeg hadde et lite håp, men etter kun et par dager så jeg at han hadde ikke forandret seg en dritt. Den dag i dag er han den samme. Og i skrivende stund kommer det en del folk hit for å "feste". Pappa er på ferie i en ukes tid som gjør det ende verre.

 

Jeg er en ganske rolig gutt. Jobber, trener og tar en fest av og til. I skrivende stund kommer det en del folk hit for å "feste" (og det er ikke første gang). Jeg skal på jobb i morgen og han bryr seg ikke i det hele tatt! Tidligere så jeg faktisk opp til min bror, men nå ser jeg på han og resten som er her som tapere. Noen av dem er til og med 16-17 år med NULL framtid! Hvis jeg ber han om å dempe musikken feks så gjør han det, men det varer ikke lenge.

 

En stund før han dro til fengsel så bestemte jeg meg for å stå litt imot han og slutte å være så snill hele tiden. Det endte ofte med masse rabalder og knuste ting. Feks bilen min. Den koster litt over gjennomsnitlig bilpris for 19 åringer, så er derfor veldig redd for den og tar meget godt vare på den. Han har fått lånt den noen ganger, men klarer faen ikke å ta hensyn. Den er jo ikke hans, så hvorfor ta vare på den da? Så SINNSYKT IRRITERENDE!!! Sluttet derfor å la han låne den en stund, jeg sa også nei til å kjøre han rundt, som det selvfølgelig ble bråk av. Nå tør jeg ikke å stå imot han lengre, er redd for konsekvensene.

 

Venter på at han skal flytte, men tipper jeg forsvinner før han. Har lyst til å flytte nå, men økonomien tillater det ikke :(

 

Skriver vel dette for å få ut noe aggresjon og følelser. Men lurer også på hva jeg skal gjøre..? Holder ikke ut stort lengre!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min far vet jeg er lei av min bror og at han er til de grader egoistisk. Han bidrar aldri hjemme. Når pappa ber han gjør noe, blir det veldig sjeldent gjort. Det kan være de mest simpleste ting, men "whats in it for me" tenker han vel. Hvis pappa viser litt irritasjon over han så angriper han med alt han har tilbake. Han er jo perfekt, gjør aldri feil. Pfft, for en tosk!!

 

Synes litt synd på pappa. Han ordner og stiller opp til hva som helst, men min bror gir ikke noe tilbake! Men tror ikke pappa bryr seg like mye som jeg gjør.

Lenke til kommentar

trist at han er slem mot sin egen bror isteden for å være den omtenksomme store broren, men i din situasjon er det snudd på hode.

jeg vil anbefale deg å snakke mer med faren din om det, kanskje han kan hjelpe deg økonomisk med å flytte, så kan du betale tilbake når du har mulighet. jeg tror han vil stole på deg mer enn store broren for å si det sånn. så ta sjansen, det er jo veldig alvorlig situasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...