Gå til innhold

Sms fra 8501/8502 ?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har hatt litt problemer med sms som eg har fått fra numrene 8501 og 8502, der det eneste sms-en inneholder, er "Meldingen kan ikke vises". Dette er svært frustrerende, for det har holdt på en stund, og jeg aner ikke hvilken melding som skulle blitt vist...

 

Noen som har peiling, samme problem?? Mobilen dette har skjedd på, er en Nokia 1112.

 

Håper på hjelp!

HelgeB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
min konto ble belastet 1,0 kr på 18.12.2007

SMS Innholdstjenester 8501

 

men det er feil. noe rart bak det hele?

 

Det er nok ikke en innholdstjeneste, tipper du har NetCom og at noen ha forsøkt og sendt deg en MMS, dette har da feilet.

 

Om det er det som er casen skal du ikke bli belastet. Kontakt kundesenteret du.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 år senere...

Dette er nok MMS ja.

Feilen oppstår stort sett når det forsøkes å levere en MMS til en tlf der det ikke virker eller i noen tilfeller der det er noe galt med MMS-tjenesten på abonnementet.

Kontakt operatøren din så er det nok en sannsynligvis en enkel fiks.

Nokia 1112 kan ikke motta MMS så er er det nok førstnevnte tilfelle.

Om du har Chess så kan du sende meg en PM med nummeret ditt så kan jeg sannsynligvis fikse det på et par minutter.

I 99% av tilfellene så er det bare til å fjerne MMS-tjenesten slik at systemet ikke forsøker å levere den i det hele tatt.

Da får du heller en SMS om at det og det nummeret har sendt deg en MMS som kan leses på nett (litt avhengig av operatør).

Det skal egentlig automatisk detekteres at telefonen ikke er kompatibel (via en push-melding som sendes ut før selve MMS-en), men det hender at denne ikke fungerer helt som den skal.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Dette er en gammel tråd, men jeg prøver lykken her, fremfor å starte en ny.

 

...jeg får også meldinger fra 8501/8502, og snakket nettopp med Netcom i forbindelse med dette. Han svarte, som det også antydes her, at det skyldes MMS som ikke kan vises, men jeg synes det høres ganske merkelig ut at jeg går fra å knapt få MMS overhodet til plutselig å få det flere ganger i uken rett etter å ha kjøpt ny mobil og nytt SIM-kort (dog med samme nummer).

 

Er det andre forslag til hva problemet kan være, eventuelt hva jeg kan gjøre med det?

Lenke til kommentar

Er det andre forslag til hva problemet kan være, eventuelt hva jeg kan gjøre med det?

Det er ingenting å tenke på, da det ikke er noen andre forklaringer. Grunnen til at du ikke har fått disse meldingene tidligere kan være i forbindelse med telefonkjøpet, dersom du kjøpte den med abonnement, eller i forbindelse med at du byttet SIM-kort. Alle standard tilleggstjenester, deriblant MMS, vil da bli slettet og lagt til på nytt på abonnementet ditt. Om det ikke gjøres automatisk så vil det trolig gjøres manuelt av en kundebehandler, som har lagt merke til at du mangler en standard gratis tilleggstjeneste på ditt abonnementet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...