Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg vil ha mulighet til å se "altibox tv-overalt" overalt..  Måten jeg har gjort dette på er at jeg har brukt en router asus 87, satt opp pptp server, og det har fungert utmerket på alle enheter.

Men nå har apple tatt bort muligheten til å bruke pptp, jeg har prøvd å gjøre dette med openVPN, men det virker ikke. Jeg får ikke mulighet til å velge vpn "Always-on". . 

 

Noen som har en løsning ?

Jeg tror jeg må sette opp en l2tp server ? Er jeg inne på noe ? Er det noen som kan hjelpe meg, for jeg er stuck.. 

 

jeg har en 1år gammel macmini som står hjemme, er det noe jeg kan legge inn på den sånn at jeg kan bruke den som server ? Er det tricky ?

 

Håper det er noen som forstår hva som er problemet og som kan hjelpe meg å løse det. 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, 

 

Jeg er litt usikker på hva du mener med "Allways-on", men jeg kan fortelle hvordan jeg løser samme utfordringen, dog med en annen leverandør.  Jeg forsøkte å kjøre openVPN på min Asus router, men det var ustabilt. Så da gikk jeg for følgende løsning:

 

Kjøpte meg en Raspberry PI 3 - installerte "pivpn" på denne. http://www.pivpn.io - laget client .ovpn filer og eksporterte disse til de aktuelle enhetene. Importerte disse til openvpn appen på enhetene mine (både ios og android). 

 

Vips så er jeg på "hjemmenettet" når jeg kobler opp openvpn og kan nyte mine tv kanaler som om jeg satt i stua hjemme. 

 

Det må selvfølgelig noen portåpneringer og ddns settings på plass, men det regner jeg med at du har koll på. 

 

Så får vi håpe at dette var til hjelp! ( om du ikke har funnet ut av det allerede da :) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...