Gå til innhold

Hvorfor er DU Kristen/Religiøs?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At du tror historien om Jesus Kristus og de kristne er eventyr, viser at du er utenfor virkeligheten. Veldig mange har det veldig bra, takket være Jesus Kristus og de kristne.

 

Jeg tror ikke, så den kan du bare spare deg.

 

Det eneste som har kommet ut av den perverse overtroen til de kristne er hat og overgrep, så derfor er det noe underlig at du kan finne på å påstå å tro på eventyr kan lønne seg. Det er nok betraktelig bedre å leve et liv med kunnskap og forståelse enn med en sutteklut.

 

Men, nå kan jeg jo trygt konkludere om at det heller ikke denne gangen kom noe som helst innhold.

Endret av duersåmongo
Lenke til kommentar

Først og fremst er jeg sikker på at de som sier at man er religiøs fordi man er lat, lettlurt, uintelligent, osv, osv, tar grundig feil.

 

Jeg er mest sannsynlig ateist fordi jeg er født i Norge. Det hadde nok ikke vært tilfellet hvis jeg var født i Mississippi, Utah, eller Alabama. Eller for å dra det nærmere.. Sørlandet kontra Østlandet.

Det blir på mange måter så integrert i hverdagen din at jeg aldri hadde reagert på historien om Jonah som bodde 3 dager i en fisk, som igjen ikke hadde fått min mor til å true rektor fordi

"[insert kristendom lærer navn her] er jo for svingende ikke helt i vater. Hun påstår faenmeg at det virkelig skjedde!!! Jeg beklager hvis jeg virker litt ute av meg, men læreren forteller min sønn at man kan leve under vann i 3 dager. Du har å finne en lærer med vett i skallen ellers skal jeg skrive en artikkel......" Lengre kom hun ikke før rektor begynte å brumme om at ja dette var ikke holdbart, bla bla bla viktig å vise til at dette ikke er etablerte sannheter....

Jeg husker til dags dato at jeg satt utenfor kontoret når dette pågikk å jeg kunne kjenne på tonefallet og hvordan samtalen foregikk at her var det begått et overtramp.

Så når vi kom hjem tok mamma og pappa frem bibelen og gikk igjennom Matteus og Lukas sammen med meg, men på en måte som ikke var forkynnende eller forutinntatt. Det var viktig for dem at jeg gjorde opp en mening om verden rundt meg med alle fakta ombord. Ikke bare fordi noen sa at sånn er det ellers kommer du faen meg til helvete!!!

 

Ellers så er veldig mye av Imlekk sin første post også hvordan jeg ser det hele. Jeg er nok mer agnostisk ateist, hvis det gir noen betydning. Jeg føler ikke at jeg har nok info til å si at NEI, det finnes ingen gud. Derimot har jeg heller ingen god grunn til å tro at det skulle være noen gud. Og hvis det skulle være tilfellet så har jeg en hel del vanskelige spørsmål til en eventuell gud. Jeg har et relativt avslappet forhold til religiøse, helt til de skal begynne å blande religion og politikk. Når religiøse prøver å presse sin utdaterte moralske etikk på resten av oss, da blir jeg en militant ateist.

 

Utover det er en av de festligste sommerkveldene jeg har hatt, en gang jeg delte et par vinflasker sammen med en katolsk pater.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg alltid har vist at religion er fantasi, men hvorfor jeg alltid har trodd det er jeg usikker på.

Har også mye tenkt på tema i ettertid, og eneste jeg har å si er:

Hadde jeg trodd på gud hadde jeg fryktet og hatet han, ikke verdsatt han.

Hadde jeg trodd på gud hadde jeg ikke trodd på noen av dagens bøker skrevet om han.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke, så den kan du bare spare deg.

 

Det eneste som har kommet ut av den perverse overtroen til de kristne er hat og overgrep, så derfor er det noe underlig at du kan finne på å påstå å tro på eventyr kan lønne seg. Det er nok betraktelig bedre å leve et liv med kunnskap og forståelse enn med en sutteklut.

 

Men, nå kan jeg jo trygt konkludere om at det heller ikke denne gangen kom noe som helst innhold.

Ignorer IHS. Ikke la han ødelegge en tråd som kan åpne for forståelse oss imellom. IHS er en fundamentalist som ikke kan bidra positivt til noe som helst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

At du tror historien om Jesus Kristus og de kristne er eventyr, viser at du er utenfor virkeligheten. Veldig mange har det veldig bra, takket være Jesus Kristus og de kristne.

 

Når det komme til deg, og dine likesinnede, så tror jeg man kunne vært for uten dem. Du er jo direkte ekstrem..

Lenke til kommentar

Når det komme til deg, og dine likesinnede, så tror jeg man kunne vært for uten dem. Du er jo direkte ekstrem..

Nei, bare realist (virkelighetsnær). Du kan ikke fornekte Jesus Kristus og de kristnes rolle i verdenshistorien.

Endret av IHS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er du redd for at det skal gå hull på den bobla du er i ?

Nei på ingen måte, min boble er vid åpen. Beklager, jeg har lest litt for mange av dine poster. Jeg kommer ikke bort ifra at du er en fundamentalist gærning som aldri kommer til å forandre deg. Det kommer til å koste deg for mye, alt for mye av deg er investert i denne sannheten din. Jeg er åpen for at sannheter forandrer seg ettersom vi lærer nye ting, undersøker universet, får ny informasjon. Du er sementert fast i en bok fra en gjeng ørkengjetere i bronsealderen.

Derfor har ikke vi noe å prate om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

... Du er sementert fast i en bok fra en gjeng ørkengjetere i bronsealderen.

Derfor har ikke vi noe å prate om.

Langt i fra, boken du sikter til ble utgitt første gang år 370, da keiser Konstatin bestilte 50 stykker fra et forlag (scriptorium) Det er personen Jesus Kristus og hans kontinuerlige tilstedeværelse siden det første århundre, som er drivkraften bak det hele, ikke en bok som ble satt sammen for å kontre de falske kristnes skrifter.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Det er jo en universiell sannhet at kristendom eller religion generelt ikke kun har ført til godt, men også ekstremt mye vondt.

Du er i bakvendtland, derfor ser Gud ond (svart) ut for deg, når du omvender deg, vil du se at det er motsatt, Gud er kjærlighet, du kan bare ikke se det, da du står feil vendt i forhold til Gud.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Nei, bare realist (virkelighetsnær). Du kan ikke fornekte Jesus Kristus og de kristnes rolle i verdenshistorien.

 

Realist er noe helt annet enn det du er, jeg er selv religiøs, men å være så ekstrem så du er, nei det kommer jeg aldri til å finne meg i å være. Religion handler om det du tror på, ikke hva en skal tvinge over på andre, slik du gjør. Jeg vil si mye av det du prater om på forumet er vrangforestillinger, og da dine egne meninger, og ikke de religiøse, da religion er etter min mening ingen vrangforestilling.

 

Du er i bakvendtland, derfor ser Gud ond (svart) ut for deg, når du omvender deg, vil du se at det er motsatt, Gud er kjærlighet, du kan bare ikke se det, da du står feil vendt i forhold til Gud.

 

Og hvis gud er kjærlighet, hvorfor har du så vanvittig mye hat i deg? Er ikke poenget med religion at en skal vise kjærlighet og omtanke om andre? Dersom det stemmer gjør jo du det stikk motsatte.

 

Det er jo en universiell sannhet at kristendom eller religion generelt ikke kun har ført til godt, men også ekstremt mye vondt.

 

Helt enig i det. Men er uenig i at det er selve religionen som har gjort noe galt, men snarere dem som tilber den.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Langt i fra, boken du sikter til ble utgitt første gang år 370, da keiser Konstatin bestilte 50 stykker fra et forlag (scriptorium) Det er personen Jesus Kristus og hans kontinuerlige tilstedeværelse siden det første århundre, som er drivkraften bak det hele, ikke en bok som ble satt sammen for å kontre de falske kristnes skrifter.

 

Ok. Hør her. Det er en bok. Trådstarter prøver å skape en tråd hvor religiøse og ikke religiøse kan gi en beskrivelse av hvorfor man har det livssynet man har.

Jeg mener at det er en god ide da mye av konfliktene vi har i dag er fordi vi ikke forstår helt hvorfor vi tenker som man gjør.

Det hadde vært vesentlig mer produktivt om du fortalte om deg selv, på den måten hadde jeg blitt kvitt tankene jeg har om barndommen din. Det hadde nok hjulpet meg å forstå deg bedre.

Endret av Spagettimonsteret
Lenke til kommentar

Du er i bakvendtland, derfor ser Gud ond (svart) ut for deg, når du omvender deg, vil du se at det er motsatt, Gud er kjærlighet, du kan bare ikke se det, da du står feil vendt i forhold til Gud.

Gud er i bakvendtland. Bare se på de tingene han har skapt. Jeg kunne ha designet oss mennesker og måten verdenen fungerer mye bedre enn den idiotiske guden du har.

 

Det virker jo som om dette er "the life version 0.1b." En beta versjon av livet med så utrolig mange design feil den guden har klart å få til.

Lenke til kommentar

...Og hvis gud er kjærlighet, hvorfor har du så vanvittig mye hat i deg? Er ikke poenget med religion at en skal vise kjærlighet og omtanke om andre?.....

Jo, men ikke slik du tror. At kristne motsier andre, betyr ikke at de hater dem, det er en vrangforestilling du har.

 

Er det virkelig bare en psykose altså.. Javel.

En slags psykose ja, for du er ikke selv klar over at det du tror er feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...