Gå til innhold

Starte enkeltmannsforetak / AS for å handle varer


Anbefalte innlegg

Hei

 

Lurte på om denne "stillingen" fungerer i praksis uten å slå tilbake senere

 

Har en 100% stilling med vanlig jobb på siden

 

Men har en hobby som koster litt i lengden og gir lite tilbake. Samt leverandørene jeg skal ha som leverer varer til meg ikke handler med privatpersoner + rabatter via firmaavtaler som kan skrives

 

Så.. det jeg tenkte var å starte enkeltmannsforetak, Dermed kan jeg da handle hos leverandøren min

og selge litt mer "legit" en hva jeg gjør nå

 

Greia er vell mer det at det mest sannsynlig ikke er store inntekten som kommer inn vs kostnadene som går ut

 

Jeg legger inn et personlig innskudd når jeg ønsker i banken til "firmaet" også handler med det jeg har derfra osv

 

Jeg bare tenkte på hvordan blir dette sett på fra skatteetaten osv ?

 

Jeg handler kanskje for 20-30k i året og selger til bekjente for 5-10k. Resten går til ting som står i personlig eie hos meg selv

 

Blir jo ikke til at jeg er mva-pliktig og får ikke fradrag på kjøpte varer

 

Er det noen ups eller downs med dette opplegget?

 

 



Anonymous poster hash: 61a25...bfc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge aktiviteten er slik at du over tid nærmest alltid vil gå i minus (utgiftene overstiger inntektene, selv med rasjonell drift) vil ikke underskuddet være fradragsberettiget.

Mener du hvis jeg feks skulle skrevet inn underskuddet på selvangivelsen for å få fradrag for det?

Tanken er ikke å prøve å snylte til meg noe ^^

 

Jeg kan heller si:

 

Kan jeg starte et firma for å kjøpe varer til meg selv uten å måtte få ekstra kostnader på dette senere? :)

 

Saken er vell bare det at de jeg skal kjøpe fra selger ikke til private kunder. Og da blir foretaket gående med underskudd en liten sum hvert år

 

Jeg personlig overfører det som trengs for å betale regninger osv ^^

 

 

 

Anonymous poster hash: 61a25...bfc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...