Gå til innhold

Stadige forespørsler/pålogginger i Microsoft Authenticator


Anbefalte innlegg

Jeg har en microsoft-konto beskyttet med microsoft authenticator (app på telefonen). Av ukjent grunn så får jeg forespørsler i den som jeg ikke kjenner opphavet til. Disse forespørslene dukker ikke opp i loggen på kontoen så jeg kan ikke i etterkant av å ha avslått dem se hvor de kommer fra eller andre detaljer om eventuelle påloggingsforsøk. Er ikke det helt utrolig merkelig? Hvorfor kan man ikke se detaljer rundt forespørsler man avslår? Hvis det for eksempel tastes feil passord så vises forsøket i loggen. Men når jeg avviser i authenticator så finner jeg ingen spor i loggen (altså det man finner under konto>sikkerhet>påloggingsaktivitet).

 

Uansett. Jeg forstår ikke hvor forespørslene kommer fra. Jeg har byttet passord flere ganger, og passordene er ikke enkle eller gjenbrukt. Likevel forsetter det å komme forespørsler i authenticatoren som jeg ikke kjenner til. Noen som har forslag til forklaring? Det er vel sånn at riktig passord må være levert før en forespørsel dukker opp i authenticatoren? Eneste forklaringen jeg kan tenke meg er at det er en enhet jeg har logget inn med som gjør et innlogginsforsøk av ukjent grunn og uten å vise det noe sted, verken at den prøver å logge inn eller at forsøket mislyktes. Men det er jo temmelig snålt det også.

Endret av bo1e
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...