Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Problemer med ankel etter snowblade-fall


aklla

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Ja, jeg er glad for at noen har gode erfaringer med leger og sykehus. Jeg har desverre ikke like mange gode erfaringer. Vært inn og ut av sykehus med ymse ting fra før jeg kunne gå. Ankelen min er en historie, der har det vært en kamp fr start til "slutt" Har blitt hevet fra sykehus til sykehus og lege til lege fordi alle har "gitt meg opp" etter en operasjon som ikke har fungert.. istedenfor å prøve å finne ut av det og løse det så har de sagt, beklager, vi kan ikke gjøre noe, dette må du finne en måte å leve med de neste 70-80 årene.. Jeg har derimot ikke innfunnet meg med det så har kjempet med å finne andre leger, andre sykehus som også har gjort forsøk.. (Ene feilen med ankelen min var at jeg hadde et brudd i 7 år som ingen leger oppdaget, selv om jeg peket på der jeg hadde smerter) - De sa det ikke var noe fordi den løse brusken var et annet sted. Heldigvis nå kommet til et sted de ikke gir meg opp (selv om de også tok å tabba seg ut ved å gjøre en unødvendig operasjon (som gjorde at jeg måtte gjennom to operasjoner på under et år. Men jeg er også veldig klar over at jeg er et tilfelle som har hatt veldig uflaks og ikke at dette viser til hele helsevesenet.

 

Men har også hatt besteforeldre som har fått brukket bein og armer på sykehus fordi leger ikke har hørt og har tatt for hardt i..

 

Har selv nesten fått nyresvikt fordi jeg ble sendt hjem med akutt nyrebetennelse med diagnose på at jeg bare hadde overtrent og fikk medisiner for betennelse... Heldigvis forstod jeg fort at dette ikke var tilfelle og dro tilbake neste dag og ble lagt inn og alt endte bra.... men slet med akutt nyrebetennelse i over et år før jeg ble frisk.

 

Har også noen andre historier, men skal ikke gå igjennom alt :p

 

Men ja jeg er veldig glad for at det her ikke er beskrivende for hele helsevesenet, selv om det er mye kritikk og det er mye galt med det, men noen har ekstra god hell og andre litt mindre hell. slik er det med det meste..

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
Videoannonse
Annonse

Hei, Forundret27 her, men nytt brukernavn Hadde helt glemt av denne tråden. Jeg gjorde avstivning av venstre ankel i slutten av februar så nå går jeg på krykker og støvel. Skal også stive av høyre ankelen i slutten av året. Jeg vil da ha gått gjennom 11 operasjoner til sammen i de to anklene. Er overlykkelig og endelig å ha få gjort en avstivning slik at jeg kanskje etter 17 år med smerter i en alder av 31 kan få oppleve smertefrihet. Ihvertfall betydlig mindre enn nå. Hos meg har leger pga min unge alder vært veldig negativ til å gjennomføre avstivning siden det er et stort og endelig inngrep, men som jeg sa til dem sist. Er krevende å gjøre like operasjoner gang på gang med samme resultat - at brusken løsner og smertene blir bare verre. Har fått atrose i begge anklene. Så sa at jeg stadig hører at jeg er ung til å gjennomføre avstivning, men hva er aldersgrensen på å slippe å ha vondt hele tiden når jeg går. Noen ganger når begge anklene låser seg så kommer jeg meg ikke på jobb for har jo ingen bein å gå på. Så leser at folk er skeptiske til avstivning, men i mitt tilfelle er jeg glad for det. Skal følge opp med hvordan det går. Om det blir vellykket :) Men uansett blir det nok bedre enn det er nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...