Gå til innhold

Backpacke alene i Sør-Amerika. Tips?


Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen som har noe erfaring med backpacking i Sør- og mellom Amerika? Har tenkt på Peru, Bolivia, Chile, Colombia, Ecuador (kanskje Påskeøya eller Galapagos hvis budsjettet tillater det), Nicaragua og Costa Rica. Har et budsjett på rundt 60 000, hvor lenge kan det holde? Jeg har reist en del med venner, men aldri alene (bortsett fra en liten tur til Roma, men det telles ikke), er det mange kvinnelige backpackere som reiser alene? Setter pris på alle råd og tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har reist aleine gjennom heile Mellom America + Mexico,Cuba,Colombia og Equador. Men det beggyner å bli ei stund siden no,7 år. Det var min første tur aleine. I utganspunktet har eg litt skeptisk,men det gjekk veldig bra og hadde ein flott tur. Mangen som reiser aleine,så du treffer altid på nokon. Eg opplevde aldri noko ubehagelig,bortsett fra litt innpåsliten mannfolk,men gjekk bra det og. Eg brukte 10 måneder på turen,4 i Mexico. Husker ikkje kor mykje penger som gjekk med til heile turen. Trur eg rekna 10.000 i måneden i mellom America. Skal du til Galapagos og Påskeøya kan det bli ganske dyrt.

I Nicaragua vill eg ambefale volcano boarding i Leon og Little Corn Island den fineste og mest avslappende plassen i verden. Du burde seile fra Colombia til Panama,det er ein fantastisk opvelse.

Mexico og cuba var apsolutt favorittene mine. Var 3 måneder i Mexico i fjor

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...