Gå til innhold

Lett nettbrett til streaming av filmer og serier?


After8

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er på jakt etter et nytt nettbrett som hovedsakelig skal brukes til streaming av filmer og serier. Jeg vil ikke ha et alt for stort nettbrett (Rundt 10-12"), og det må helst være så lett som mulig. 

 

Det jeg ser etter er altså:

  • Et lett nettbrett
  • Ikke alt for stort
  • Best mulig bildekvalitet
  • Best mulig lydkvalitet (I de tilfeller jeg ikke har behov for headset)
  • God batterilevetid
  • Robust, slik at jeg kan ta det med i sekken på tur
  • Helst under 5000,- i pris, men kan godt gå over også. 

 

I utgangspunktet tenkte jeg litt på Lenovo Tab 4, men jeg har lest at det ikke har alt for bra kvalitet når det kommer til både bilde og lyd.

 

Vet dere om et nettbrett som kommer til å passe meg perfekt?  :)

 

Tusen takk for svar på forhånd!

Endret av After8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanlige nettbrett er 7-10", så et på 10 er ganske stort (det finnes riktignok noen som er 12-13", men de blir veldig store). Dersom du skal bruke det mest på tur, ville jeg vurdert å gå ned til ca 8", for å få det mindre og lettere.

 

Det er Apple som ruler i nettbrettmarkedet for tiden, og iPad (2018) er et meget bra nettbrett, koster ca 3200 med 32 GB. Skal du ha god lydkvalitet, er det iPad Pro som funker.

 

Dersom du vil ha Android, er Lenovo Tab 4 10" Plus (ikke den du lenker til, uten Plus) et greit alternativ: https://prisguiden.no/produkt/lenovo-tab4-10-plus-64gb-za2m0055se-302873

 

Jeg har både iPad (2017) og nevnte Lenovo selv, og synes iPad er raskere og bedre på alle områder, men for prisen er ikke Lenovo noe dårlig valg likevel.

 

Du bør kjøpe et robust cover som dekker både for- og baksiden for å kunne ta det med på tur. 

Endret av zanta
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vanlige nettbrett er 7-10", så et på 10 er ganske stort (det finnes riktignok noen som er 12-13", men de blir veldig store). Dersom du skal bruke det mest på tur, ville jeg vurdert å gå ned til ca 8", for å få det mindre og lettere.

 

Det er Apple som ruler i nettbrettmarkedet for tiden, og iPad (2018) er et meget bra nettbrett, koster ca 3200 med 32 GB. Skal du ha god lydkvalitet, er det iPad Pro som funker.

 

Dersom du vil ha Android, er Lenovo Tab 4 10" Plus (ikke den du lenker til, uten Plus) et greit alternativ: https://prisguiden.no/produkt/lenovo-tab4-10-plus-64gb-za2m0055se-302873

 

Jeg har både iPad (2017) og nevnte Lenovo selv, og synes iPad er raskere og bedre på alle områder, men for prisen er ikke Lenovo noe dårlig valg likevel.

 

Du bør kjøpe et robust cover som dekker både for- og baksiden for å kunne ta det med på tur. 

 

Tusen takk for svar! Jeg tenkte nok litt feil mtp. størrelse, og 10-12 blir nok i det største laget ja

 

Jeg har egentlig aldri vært så stor tilhenger av Apple-produkter. Jeg foretrekker Android, men jeg skal absolutt ta en titt på iPad 2018 modellen også! 

 

Lenovo Tab 4 10" Plus ser jo veldig greit ut i forhold til den jeg lenket til. Bedre oppløsning har den og! Hvordan synes du bilde- og lydkvalitet er på dette brettet? Hvordan er lyden i forhold til iPad?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...