Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen som har fjernet polypp i ung alder?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja fjernet et par nasepolypper når jeg var sånn ca. 10 år gammel.

Ble lagt i en sykeseng på sykehuset der jeg skulle oppereres, ble så trillet inn til operasjonsbenken der jeg ble lagt i narkose.

Polyppene lå imellom ganen(bihulene) og naseborene mener jeg å huske. Fordi jeg var veldig sår og ekkel i halsen når jeg våknet. Klarte kun og spise kald grøt/suppe eller saftis den første stunden.

Du kan selvfølgelig ha polypper andre plasser på kroppen, som feks. i tarmen/endetarmen.

Som regel er det ufarlig, men sikkert ikke domt å fjerne det visst du merker ubehag.

Lenke til kommentar

Begge ungene mine har vært inne til operasjon for kronisk mellomøre betennelse og etterfølgende fjerning av polypper i ganen, fikk "nye" unger etter de to operasjonene.

Hvor gamle var de?

 

Har selv fjerna det i yngre alder, men aner ikke hvor vanlig det er, altså polypp. Øker den risikoen for noe senere? Min trengte ikke videre oppfølgning.

 

Anonymous poster hash: f1a16...eea

Lenke til kommentar

 

Begge ungene mine har vært inne til operasjon for kronisk mellomøre betennelse og etterfølgende fjerning av polypper i ganen, fikk "nye" unger etter de to operasjonene.

Hvor gamle var de?

 

Har selv fjerna det i yngre alder, men aner ikke hvor vanlig det er, altså polypp. Øker den risikoen for noe senere? Min trengte ikke videre oppfølgning.

 

Anonymous poster hash: f1a16...eea

 

 

Mine var to-tre år gamle om jeg ikke husker feil. Har ikke hatt noen problemer med det i de årene som har gått.

Nesepolypper er ett resultat av noe; og så lenge "noe" er under kontroll enten medisinsk eller kirurgisk, så er prognosene bra men studier viser at polypper kan komme tilbake etter måneder eller år. Polypper i nesen er godartet.

 

Litt mer her:

https://nhi.no/sykdommer/orenesehals/nesen/nesepolypper/

Lenke til kommentar

 

 

Begge ungene mine har vært inne til operasjon for kronisk mellomøre betennelse og etterfølgende fjerning av polypper i ganen, fikk "nye" unger etter de to operasjonene.

Hvor gamle var de?

 

Har selv fjerna det i yngre alder, men aner ikke hvor vanlig det er, altså polypp. Øker den risikoen for noe senere? Min trengte ikke videre oppfølgning.

 

Anonymous poster hash: f1a16...eea

 

 

Mine var to-tre år gamle om jeg ikke husker feil. Har ikke hatt noen problemer med det i de årene som har gått.

Nesepolypper er ett resultat av noe; og så lenge "noe" er under kontroll enten medisinsk eller kirurgisk, så er prognosene bra men studier viser at polypper kan komme tilbake etter måneder eller år. Polypper i nesen er godartet.

 

Litt mer her:

https://nhi.no/sykdommer/orenesehals/nesen/nesepolypper/

 

Som i mitt tilfelle, polypp under 2-3 cm, kan vel ikke komme tilbake? Spesielt når legen var fast bestemt på at det ikke trengtes videre oppfølgning.

 

Anonymous poster hash: f1a16...eea

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

 

Begge ungene mine har vært inne til operasjon for kronisk mellomøre betennelse og etterfølgende fjerning av polypper i ganen, fikk "nye" unger etter de to operasjonene.

Hvor gamle var de?

 

Har selv fjerna det i yngre alder, men aner ikke hvor vanlig det er, altså polypp. Øker den risikoen for noe senere? Min trengte ikke videre oppfølgning.

 

Anonymous poster hash: f1a16...eea

 

 

Mine var to-tre år gamle om jeg ikke husker feil. Har ikke hatt noen problemer med det i de årene som har gått.

Nesepolypper er ett resultat av noe; og så lenge "noe" er under kontroll enten medisinsk eller kirurgisk, så er prognosene bra men studier viser at polypper kan komme tilbake etter måneder eller år. Polypper i nesen er godartet.

 

Litt mer her:

https://nhi.no/sykdommer/orenesehals/nesen/nesepolypper/

 

Som i mitt tilfelle, polypp under 2-3 cm, kan vel ikke komme tilbake? Spesielt når legen var fast bestemt på at det ikke trengtes videre oppfølgning.

 

Anonymous poster hash: f1a16...eea

 

Jeg vet om flere som har fjernet polypper. Ingen fare, stol på legen.

Endret av coby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...