Gå til innhold

Gaming (semi?) maskin, lite kabinett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å være ærlig - jeg vet ikke forskjellen på Skylake og Kaby Lake :p Feel free til å forklare i korte trekk ;)

 

Når det kommer til RAM, tenkte jeg at om jeg skal utvide minnet senere, så kan jeg ikke bygge på 2x8gb brikker, og da blir de "døde" i skuffen. Jeg vet vel egentlig at det er overkill, men holder 16gb om to år?

 

Kabinettet er vel egentlig en smakssak, falt for Node 304 i det øyeblikket jeg så det og har ikke snudd meg siden :p

Lenke til kommentar

Eneste jeg er bekymret for med tanke på Skylake/Kaby er varmeutvikling og støynivå.

 

Jeg registrerer at i5-6600 Skylake gir en score på cpubenchmark.net pålydende 7835 (3,42pts/kr), i5-7600 Kaby 9019 (3,89pts/kr), og en i7-7700 Kaby 10919 (3,77pts/kr). Ut i fra dette er jo i5-7600 "mest for pengene", uten at jeg har noe bedre grunn enn ren matte for å si dette. Det er klart at forskjellen på drøye 1000 poeng for 29 kroner bør være verdt det, men er forskjellen på 3000 poeng for 600 kr verdt det?

 

Det er forresten derfor jeg ønsket å gå for Ryzen 5 1600, da den scorer 12681 poeng som tilsier hele 5,36pts/kr.

 

Mulig disse tingene kun er statistiske data som vil ha lite å si for totalopplevelsen, men hvilke av de tre intelprosessorene ville dere valgt?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da er det bestilt :D

 

Ønskeliste

 

Tanker om setup, sånn mens jeg fortsatt kan endre ting?

 

edit:
Ser ut som om Win10 er det som tar lengst tid å få fatt i ettersom komplett fortsatt ikke har den inne. Det kjøpte meg i hvertfall en ukes tid til jeg kan bruke på å være tålmodig og overhodet ikke bli usikker på om jeg har kjøpt riktige deler :confused: 

 

Uansett - Jeg vet at hovedkortet ikke støtter mer enn 2400mhz i rambrikkene på Kaby Lake, men skjemte meg bort med 2666mhz for å få rød led. Moro for unga. Jeg er også klar over at jeg etter all sannsynlighet kommer til å få problemer med strømforsyningen vs GPU, men har en løsning på dette via å borre 3 nye hull. Håper riktignok jeg slipper, men vi får se.

 

Regner med at MSI RX580 4gb er rett rundt hjørnet, men tviler på at prisen på "lillebror" er såpass liten at jeg velger å være sikret fremover spillmessig med 8gb varienten.

 

Jeg gir viftene til Fractal Design en sjanse, og så får jeg heller kjøpe noen noctua-vifter etterhvert dersom det blir for mye "bråk" :)

Endret av Sarasin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...