Gå til innhold

Flashe 6950 til 6970 - Merkbar ytelse?


greenman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får bedre ytelse av å kun klokke kortet opp isteden for å flashe det til 6970. pluss at de senere revisjonene har ikke en 6970 kjerne på kortet, det var noen 6950 av de første revisjonene som hadde en 6970 kjerne montert. men de senere revisjonene er det en 6950 kjerne som sitter på kortet. om du kan flashe kortet til en 6970 så er ytelses forsjellen ca 5%. og du får ikke klokket kortet like mye som om du lar det være ett "6950". du tjener mer på å bare klokke 6950 kortet ditt uten flash...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den er grei. Har egentlig aldri hatt behov for å klokke skjermkort så har ikke vært så mye borti det. Så tenker å prøve meg nå.

 

Hva er viktig å tenke på?

 

Vet du om en brukbar guide fra noen som vet hva de holder på med?

 

Kunne jo såklart googlet meg fram, men vet jo aldri hva folk legger ut...

Lenke til kommentar

Det som er viktig å tenke på er om du i det hele tatt har et 6950 som lar seg unlocke.

Skriv opp det lange produksjons nummeret til kortet ditt og google det sammen med +unlock +flash +6970.

Om du ikke finner noen som kan vise til å ha gjort det 100% vellykket med ditt kort - foreslår jeg at du glemmer hele greia.

Kjøpte selv HD6950 for noen måneder siden og undersøkte denne muligheten , men viste seg at denne type referansekort 6950 ikke var å få kjøpt noe sted lengre.

 

 

Ellers er techpowerup sidene best ang ATI modifisering

Eks på første artikkel om dette:

http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/159

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...