Gå til innhold

Rep. og Modding av SE P900


CaZpeR

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte akkurat en "ødelagt" SE P900. Den hadde fått displayet og dekselet knust og derfor tenkte jeg: "HEY! Denne kan jo fikses og ordnes med :p" og derfor fikk jeg den geniale ideen at jeg fikser denne opp til å bli en ny og unik P900 :p Derfor gir jeg den kallenavnet P900s (s = Sort :D)

 

Siden jeg er Metal freak så må jeg ha en telefon som reflekterer meg og som holder seg Hardcore :p *ironisk*

 

Har bestilt ny skjerm og nytt deksel. Kommer med bilder av dekselet som ser meget så attraktivt ut ;)

 

Hvis dere ser på filvedlegget så kan dere se utgangspunktet. En P900 med knust Display. Den funker helt fint å ringe med og er helt fin innvendig.

 

Tar imot alle tilbakemeldinger ;)

post-19-1108590362_thumb.jpg

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er den helt pelt ifra hverandre. Så da kan vi egentlig bare lene oss tilbake å vente på skjermen og dekselet. Men har lagt til et bilde med alle små-delene til P900. Er ikke alle delene, men de fleste.

 

På en vanskelighetsskala fra 1 til 10 hvor 1 er veldig enkelt og 10 er veldig vanskelig så vil jeg si at det å pelle fra denne ligger på 2. Siden er bare basic skrue og pelle fra hverandre omtrent. Vær OBS!!!! På at når du tar telefonen fra hverandre så pass på skjermkabelen da denne sitter godt fast i hovedkortet slik at du ikke ødelegger skjermen eller hovedkortet.

post-19-1108591877_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Kjøpte du en skjerm til P900 eller P910i? De har vel lik skjerm, så da kunne du hatt en 262144 fargers skjerm istedenfor.

 

En annen ting. Hvor mye gav du for den?

 

Edit: Det nye dekselet CaZpeR la ut. Det mangler det lille SE symbolet på baksiden på batterilokket. Følger ikke den med?

 

Edit: Hvor mye kostet dekselet, og hvor skaffet du det? ;)

Endret av jornan
Lenke til kommentar
Kjøpte du en skjerm til P900 eller P910i? De har vel lik skjerm, så da kunne du hatt en 262144 fargers skjerm istedenfor.

 

En annen ting. Hvor mye gav du for den?

 

Edit: Det nye dekselet CaZpeR la ut. Det mangler det lille SE symbolet på baksiden på batterilokket. Følger ikke den med?

 

Edit: Hvor mye kostet dekselet, og hvor skaffet du det? ;)

Har hørt noe om det med skjermen at de er bygd i samme utgangspunkt. Men saken er det at jeg kjøpte en P900 skjerm isteden fordi den var billigere og jeg er litt usikker på om P910i skjermen virker på P900. Men brorsarn har en P910i liggende og skal teste det der. Men jeg er mest glad i P900.

 

Og angående det lille SE Symbolet så er jeg ikke sikker. Men iallefall hvis det mangler så tar jeg den gamle fra det forrige knuste dekselet, logoen er iallefall intakt ;)

Lenke til kommentar
Har du fått dekselet? Litt nysgjerrig jeg. Om du har fått det, er det enkelt å sette på? Følger SE symbolet med? Får du bare med dekselet, eller de to skruene og skrjernet også? ;)

Har enda ikke fått det. Fikk en mail der det stod at det tok 5-10 arbeidsdager så er ikke gått 3 enda så jeg venter det ikke før til uka. Samme med skjermen. Men som sagt er ikke sikker på det med SE symbolet, men jeg skal si ifra med en gang jeg får dekselet. Den jeg bestilte så fikk jeg ikke med skruer så vidt jeg forstod og heller ikke skrujernet, men skrutrekkersett får man til 149,- på clas ohlson i grei nok kvalitet. Men det jeg vet jeg får med av dekselet er front deksel, bak deksel, batterideksel, flippen, deksel til over flippen, deksel når flippen er av og dekseler for å skjule skruehullene bak telefonen.

 

Jeg kommer med oppdateringer så fort jeg får varene. Det spørs litt om det ender opp i tollinga, noe jeg har en følelse at de gjør.

 

CaZpeR ut ;)

Lenke til kommentar

Ok ;) Venter i spenning :dribble:

 

Tror du det finnes et sånt deksel til P910i også?

 

Men som du sier at på en skala fra 1-10 er det 2 å plukke den fra hverandre. Er det så enkelt? Fant en billig P900 som er strøken, men med veldig slitt deksel. Ser penger i å bytte det dekselet, og så selge den igjen. Men kan det kjøpes hos vanlige forhandlere også tro?

 

Gleder meg til du får det dekselet. Da blir det sikkert en morsom P900s ;)

Lenke til kommentar
Ok ;) Venter i spenning :dribble:

 

Tror du det finnes et sånt deksel til P910i også?

 

Men som du sier at på en skala fra 1-10 er det 2 å plukke den fra hverandre. Er det så enkelt? Fant en billig P900 som er strøken, men med veldig slitt deksel. Ser penger i å bytte det dekselet, og så selge den igjen. Men kan det kjøpes hos vanlige forhandlere også tro?

 

Gleder meg til du får det dekselet. Da blir det sikkert en morsom P900s ;)

Sjekket litt rundt om det fantes et liknende deksel til P910i, men fant ikkeno.

 

Det er veldig enkelt så lenge man er forsiktig. Har man hastverk når man åpner den kan man risikere å ødelegge skjermen eller hovedkortet pga. kabelen som de kobles sammen med sitter såpass farlig til at man kan risikere å bare røske den opp.

 

Tror ikke man får kjøpt dekselet hos vanlige forhandlere. Jeg har handlet en del på ebay før og må si meg veldig fornøyd med folka der.

Lenke til kommentar

Men hvordan sted er egentlig ebay? Byr du på ting, er det en nettbutikk, norsk eller utenlansk, og hvordan betaler du? Kjøpte du skjermen der også?

 

Men blir det ikke litt dyrt å kjøpe både nytt deksel og skjerm da? Har sett at skjermen kostet 1700 kr, og deksel til 300 som du skrev. Det er 2000, + at du sikkert har betalt litt for telefonen. Eller har du funnet en billig skjerm?

 

Regnet nemlig på hvor mye det koster å reparere skjermen om noen gjør det for deg. Først må du betale for skjermen, kr 1700. Den repareres ikke i norge, så da må den sendes langt av gårde. Ca 150-300kr. De tar sikkert 400kr for å bytte den. da koster det 2550 kr å bytte skjerm! Men gjør du det selv er det selvfølgelig billigere da.

 

Om du vil kan jeg sende deg noen spill og programmer til den når du har fikset den også ;)

Endret av jornan
Lenke til kommentar
Men hvordan sted er egentlig ebay? Byr du på ting, er det en nettbutikk, norsk eller utenlansk, og hvordan betaler du? Kjøpte du skjermen der også?

 

Men blir det ikke litt dyrt å kjøpe både nytt deksel og skjerm da? Har sett at skjermen kostet 1700 kr, og deksel til 300 som du skrev. Det er 2000, + at du sikkert har betalt litt for telefonen. Eller har du funnet en billig skjerm?

 

Regnet nemlig på hvor mye det koster å reparere skjermen om noen gjør det for deg. Først må du betale for skjermen, kr 1700. Den repareres ikke i norge, så da må den sendes langt av gårde. Ca 150-300kr. De tar sikkert 400kr for å bytte den. da koster det 2550 kr å bytte skjerm! Men gjør du det selv er det selvfølgelig billigere da.

 

Om du vil kan jeg sende deg noen spill og programmer til den når du har fikset den også ;)

Ebay er verdens største nettauksjon. Akkurat som QXL her i Norge. Ebay består av alle mennesker som bare vil joine og man sier ifra om noen er falske selgere eller kjøpere. Han jeg kjøpte dekselet av hadde over 13000 salg bak seg og hadde 99,8% positiv tilbakemelding så jeg stoler egentlig på akkurat de der.

 

Når det gjelder skjermen så kjøpte jeg denne fra www.excelldirect.com. De er en mobildelebutikk fra England. Disse har greie priser og jeg ga ca. 700,- for en såkalt "Refurbished" skjerm noe som vil si at den ikke er helt ny, men i "grad A" i bruktstanden. Dette vil si at den er så god som ny. Derfor blir den også en del billigere også. Å reparere skjermen ville vært bortkastet da produsenten av disse befinner seg i Kina. Jeg har selv vært i kontakt med de og de sa at det heller lønnte seg for meg å heller kjøpe fra et annet sted da disse sender kun i store mengder, noe som blir dumt når jeg bare skal ha 1 ;)

 

Så ga jeg selv 450,- for telefonen og 850,- for skjermen (med porto), ca. 300,- for dekselet og alt arbeid mekker jeg jo selv og da er jeg oppe i 1600,- for en sort P900, noe som jeg syns ikke er så gærli pris for en slik telefon.

 

Jeg har hatt P800, P900 og P910i før så jeg har nok av spill og programmer til telefonen :p Ellers takk ;)

Lenke til kommentar

Faren min har en P900 som ikke akkurat er så fin. Den kunne trenge en liten oppussing. Syns det var utrolig billig, både på ebay og excelldirect. Men hvordan betaler du? På ebay, er det forskuddsbetaling, oppgrav, kontooverføring eller liknende? Får du den da i postkassen, eller må du hente den på posthuset, og ev betale toll og ekstraavgifter?

 

Og excelldirect, fungerer det slik som på ebay (utenom at du byr på ting da)? Eller har de et helt annet system? ;)

Endret av jornan
Lenke til kommentar
Faren min har en P900 som ikke akkurat er så fin. Den kunne trenge en liten oppussing. Syns det var utrolig billig, både på ebay og excelldirect. Men hvordan betaler du? På ebay, er det forskuddsbetaling, oppgrav, kontooverføring eller liknende? Får du den da i postkassen, eller må du hente den på posthuset, og ev betale toll og ekstraavgifter?

 

Og excelldirect, fungerer det slik som på ebay (utenom at du byr på ting da)? Eller har de et helt annet system? ;)

Ebay bruker et betalingssystem de kaller paypal. Her bruker man VISA eller Mastercard eller hva nå enn bankkort man har. Noen mener at Paypal er ikke til å stole på, men jeg har aldri hatt noe problemer med det, og jeg er ikke den eneste som mener dette.

 

Når du kjøper noe herfra så vær sikker på at den du kjøper fra er til å stole på. Dette kan du se via feedbacken folk gir når de har handlet hos den personen. Selv er minimumet 80% positiv feedback før jeg byr. Som regel går dette greit for man ser når en er uærlig.

 

En annen ting er at du burde spørre dem om de sender varen(e) som gave. Dette fordi da slipper du tolling og alt dukker opp i postkassa di. Er den for stor for postkassa så får du det på døra. Er du ikke hjemme får du en lapp i postkassa som sier at varen(e) ligger på nærmeste Postkontor.

 

Når det gjelder excelldirect. De har både salg i web-shop og noen auksjoner på ebay. Og all betaling til dem går gjennom paypal. Noe som gjør det mye sikrere pga. paypal er et mellomledd som også har paypal encuarance. Er ikke alle som støtter det, men du ser fort om det støtter det. Det det betyr er at du kan få tilbakebetalt inntil 1000$ hvis du blir lurt. Noe som jeg syns er en ganske sikker garanti ;)

Lenke til kommentar

Ok. Men hvorda fungerer egentlig dette paypal? Er det slik at når jeg har kjøpt en vare, så får jeg en regning i posten. Når jeg da går til postkontor eller bank og betaler så sender de varen? Og om det jeg skrev stemmer, hvor kammer da bankkortet inn?

 

Og finnes det noen aldersgrense på dette. Mange steder er det 18 år. Sikkert fordi at hvis noen byr har du lyst til å by over, så byr de over igjen, du byr over, og før du vet ordet av det har du betalt 1200 kr for et viskelær. Så er det en slik aldersgrense? ;)

 

Edit: Vet du om et sted de selger hovedkort til Pxx0? Har funnet alt jeg trenger for å "bygge" en P900, men jeg finner ikke noe hovedkort! Regnet ut at den koster ca 2600 kr uten hovedkort. Det er billig ;) Men 1600 er billigere ;)

Endret av jornan
Lenke til kommentar
Ok. Men hvorda fungerer egentlig dette paypal? Er det slik at når jeg har kjøpt en vare, så får jeg en regning i posten. Når jeg da går til postkontor eller bank og betaler så sender de varen? Og om det jeg skrev stemmer, hvor kammer da bankkortet inn?

 

Og finnes det noen aldersgrense på dette. Mange steder er det 18 år. Sikkert fordi at hvis noen byr har du lyst til å by over, så byr de over igjen, du byr over, og før du vet ordet av det har du betalt 1200 kr for et viskelær. Så er det en slik aldersgrense? ;)

 

Edit: Vet du om et sted de selger hovedkort til Pxx0? Har funnet alt jeg trenger for å "bygge" en P900, men jeg finner ikke noe hovedkort! Regnet ut at den koster ca 2600 kr uten hovedkort. Det er billig ;) Men 1600 er billigere ;)

Må ha bankkort. Man skriver inn VISA nummer eller Mastercard nummer på Paypal. Banken eller postkontor kommer ikke inn i bildet sånn som du skriver det. Og ja det er 18års grense på dette. Tror det er det på Ebay også akkurat som på Qxl.

 

Husker ikke hvor man fikk tak i hovedkort, men mener at det var en webshop som solgte det og.

Lenke til kommentar
Søkte på nettet. Fant ingenting. Men nå søkte jeg bare på hovedkort til P900. Vet ikke hva det heter på engelsk. Husker du hvor mye det kostet det hovedkortet? ;)

Husker nok ikke det. Er ikk 100% sikker om det var P900 jeg så. Men hvis det finnes så tror jeg det vil koste dyrt.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvorfor dette tar så tid, men har bestilt fra utlandet før og det har ikke tatt så lang tid, men håper de dukker opp snart... begynner å klø i fingrene. Men ville bare si en ting til alle som leser dette:

 

NB! Jeg tar IKKE ansvar for hva dere gjør der hjemme med deres mobiltelefoner, men som de fleste kanskje skjønner at hvis det skjer noe med telefonen slik at dere ikke får den til å virke så får dere dette IKKE igjen på garantien! Jeg gjentar, jeg tar IKKE ansvar for dette ;)

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...