Gå til innhold

Windows 10 er ferdig


Anbefalte innlegg

 

Jeg tenker litt som så at grunnen for at jeg ikke fikk noe "Get Windows 10"-ikon er Microsoft sin måte å ikke utsette serverne sine for overbelastning på lanseringsdagen. Så jeg var en av de opprinnelig uheldige i et gigantisk lotteri?

Har du installert alle oppdateringer i Windows Update? Windows Update skal vise "få windows 10" hvis alt er oppdatert.

 

 

Måtte fikse det med den batch-filen. Så ikonet kom ikke av seg selv nei. Gjentatte sjekk om nye oppdateringer i Windows Update var kommet tilgjengelig. Batch-filen fortalte dessuten at jeg allerede hadde den nødvendige KB'en, så her har det vært noe krøll, eller bevisst spill fra Microsoft sin side, alt ettersom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en annen Windows 8.1-innstallasjon (lisens #2), men der sliter jeg. Får ikke noe "Get Windows 10"-ikon opp selv ved bruk av batch-filen.
 
EDIT:
Tok litt feil av lisenstypen. Denne ble kjøpt frittstående til full pris. Men er en Windows 8.1 basislisens (ikke Pro), så denne har jeg betalt kr 939, - for.
 
Mens, den forrige nevnte suksessen med å bringe "Get Windows 10"-ikonet basert på batch-filen, den var basert på en Windows 8 Pro, som jeg kjøpte for kr 250,- i drysset der man maks. fikk kjøpe 5 stykk til den prisen.
 
 
Prøvde å lete etter litt svar. Her er en som prøver seg på lisensanalyse, før Windows 10 lisensen er ferdig spikret:
 

You can also use an OEM copy of Windows. Windows 8 is the only OEM version that includes Personal Use Rights (PUR). For some bizarre reason, Microsoft removed PUR from the Windows 8.1 OEM license. Technically, you can't use an OEM copy of Windows 7 or Windows 8.1 on a PC or virtual machine you create. In practice, this use is so common that it's impossible to imagine Microsoft trying to enforce those technical license rights.

 

Dette lisensieringstullballgreiene og tvangsinnstallasjon-før-tillatelse gjør at man misliker Windows mer og mer. Hva med å legge ut en ISO som er fullt ut oppdatert for all programvare, og så la en kjøpe lisenskoden for den? Hadde gjort verden til en mye bedre plass.

 

Er de så redd for pirater? Pirater klarer å knekke ting uansett ser det ut til, så hvorfor gjøre ting så hårreisende tungvint for lovlydige brukere? Det er jo helst de lovlydige brukerne som får svi.  :hm:

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...