Gå til innhold

[Løst] Første Gaming/multi-boot-PC til ca. 12000 kr.


Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har lenge hatt interessen for datamaskiner, men aldri vært noe særlig villig til å betale så mye for en PC. Men etter å ha frustrert meg gang på gang over hvor utrolig dårlig PCen virkelig er, så har jeg bestemmt meg for å bygge den nye PCen. Jeg har bygget en PC før med en venn og syntes det gikk veldig bra. Sitter i dag med en Packard Bell imedia S1350 som bråker mere enn en gamel varmepumpe, altå ikke stillegående. Tanken er også å kjøre OSX Mountain Lion og Windows 8 Pro. Har brukt mye tid på tonymacx86 for å finne deler som passer sammen og virker til å kjøre OSX, men jeg er enda ikke hundere-og-ti prosent sikker på at alt jeg har plukket ut av deler er riktige og som virker bra sammen. Mye av grunnen til at jeg skriver et innelgg her at jeg er redd for at noe skal blir fei som for eksempel at jeg ikke får festet H110'en fordi det ikke er to dobble 140mm fester i toppen av kabinette og dette kabinette jeg har valgt tar kun 120- og 200mm? eller har jeg kjøpt feil Windows 8. Håper noen med et ekstra øye oppe kunne se igjennom og dele hva du har oppdaget. :hmm:

 

Liste over deler

 

Kabinett: CM STORM FULLTOWER TROOPER

SSD: OCZ AGILITY 3 2.5" 120GB

Kjøler: CORSAIR H110 HYDRO CPU / CORSAIR H90 HYDRO

PSU: CORSAIR CX 750W BRONZE

GPU: EVGA GEFORCE GTX 670 2GB

CPU: INTEL CORE I7 3770K

Hovedkort: GIGABYTE GA-Z77X-UP5 TH

RAM: CORSAIR 8GB DDR3

OS: MICROSOFT WINDOWS 8 64-BIT

 

Sum på dette skal holdes under 12.000 kr

 

Deler jeg allerede eier:

 

1 x CD/DVD rom

2 x 500GB harddisker

1 x 1TB harddisk

 

Jeg ønsker ikke å bytte bort CPUen, GPUen, RAMen, hovedkortet, CPU-kjølern eller kabinettet til noe annet, kun vis jeg må.

 

Takk for alt av hjelp på forhånd :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Bestilte alt på søndagen og fikk alt på tirsdagen. Har satt sammen det meste, men etter jeg betilte det leste jeg at hovedkortet er ganske sært. Altå ved at den ikke lar alle PSUer virker, så jeg sendte CX750W tilbake og venter på HX650W for å være på den sikkre siden :)

6WOpcwu.jpg

Lenke til kommentar

hvor mye koster den strømforsyningen? og er den bra eller? til hvilke spill spiller du?

 

Den koster 899,- hos Dustin, pluss 100kr i frakt. Jeg har ikke fått prøvd den så mye enda, så det er vansklig å svare på, men hittil har den vært perfekt. Akkurat nå sitter jeg å "svetter" Crysis 3 og spiller gjennom Mafia ll for trendje gang. Blir nok Bioshock Infinite senere :)

Lenke til kommentar

Den koster 899,- hos Dustin, pluss 100kr i frakt. Jeg har ikke fått prøvd den så mye enda, så det er vansklig å svare på, men hittil har den vært perfekt. Akkurat nå sitter jeg å "svetter" Crysis 3 og spiller gjennom Mafia ll for trendje gang. Blir nok Bioshock Infinite senere :)

er hx den beste i sderien hos corsiar? men du hvor lang tid tok det til du fikk varene ette rud bestilte fra dustin? skal bestille der jeg også skjønner du. og kostet det 99 i frakt for alle delene? her er min build

post-304534-0-88835900-1365967612_thumb.png

Lenke til kommentar

er hx den beste i sderien hos corsiar? men du hvor lang tid tok det til du fikk varene ette rud bestilte fra dustin? skal bestille der jeg også skjønner du. og kostet det 99 i frakt for alle delene? her er min build

Fra "Dårligst til best" av psu-seriene til corsair går det slik: CX-HX-TX-AX

CX er økonomiserien, HX er allround/gamer serien, TX er entusiast serien og AX er madman serien. :laugh:

Endret av wassup
Lenke til kommentar

Uæ. Tryggest å holde seg til HX ^^

 

Personlig vil jeg ikke ser noe annet enn AX i mine builds...men såklart, de koster (som kvalitet stort sett gjør).

-VS har jeg ikke hørt om engang (sikkert en grunn til det),

-CX har hatt tvilomt rykte på seg (tror det har kommet nye revisjoner siden det var tilfellet, så kanskje dem har bedret seg),

-GS ville jeg unngått; man får gjerne ikke bling og kvalitet sammen,

-TX kommer både i modulær og ikke-modulær (de lærde strides hvorvidt det ekstra modulære leddet påvirker "renheten" til strømmen, og dermed hva som anbefales - selv har jeg prøvd begge deler, og merket ikke i praksis noe annet enn at modulære er å foretrekke)

-HX "skal visstnok" være av enda bedre kvalitet enn TX, men har en høyere 80+ serifisering, så en fordel (og økt pris) bare der,

-AX er topp-PSUene, med 80+ Platinum-sertifisering (kjøpte desverre min AX850 like før de kom ut, så den er bare 80+ Gold desverre) og hel-modulære

-AX med en "i" bak har en slags softwarebasert overvåkningsfunksjon (muligens noe mer også), men jeg har aldri sett nytten i å bruke de ekstra 100-lappene for samme antall Watt som uten-"i"-AXene...

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Personlig vil jeg ikke ser noe annet enn AX i mine builds...men såklart, de koster (som kvalitet stort sett gjør).

-VS har jeg ikke hørt om engang (sikkert en grunn til det),

-CX har hatt tvilomt rykte på seg (tror det har kommet nye revisjoner siden det var tilfellet, så kanskje dem har bedret seg),

-GS ville jeg unngått; man får gjerne ikke bling og kvalitet sammen,

-TX kommer både i modulær og ikke-modulær (de lærde strides hvorvidt det ekstra modulære leddet påvirker "renheten" til strømmen, og dermed hva som anbefales - selv har jeg prøvd begge deler, og merket ikke i praksis noe annet enn at modulære er å foretrekke)

-HX "skal visstnok" være av enda bedre kvalitet enn TX, men har en høyere 80+ serifisering, så en fordel (og økt pris) bare der,

-AX er topp-PSUene, med 80+ Platinum-sertifisering (kjøpte desverre min AX850 like før de kom ut, så den er bare 80+ Gold desverre) og hel-modulære

-AX med en "i" bak har en slags softwarebasert overvåkningsfunksjon (muligens noe mer også), men jeg har aldri sett nytten i å bruke de ekstra 100-lappene for samme antall Watt som uten-"i"-AXene...

Der fikk vi hele oversikten, flotte greier! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...