Gå til innhold

Fersking trenger hjelp! Obsidian 800D, i7 920, HD5970


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, takk. :) Jeg merker meg at de aller fleste blokkene fåes både med akryltopp (gjennomsiktig) og ikke-gjennomsiktig topp. Jeg mener å ha hørt at Akryl etter lenge kan slå sprekker, er dette sant? Utseendemessig spiller det forsåvidt ingen rolle for meg hvilken jeg velger, så jeg går for acetal eller lignende om det er det tryggeste.

Lenke til kommentar

Jeg har nå laget meg en handleliste på Chilled PC (billigst her av mange steder) som inkluderer følgende. Er dette alt jeg trenger? (Påminnelse av målene mine: God kjøling til topp system, men mest av alt stille!)

 

Pumpe/reservoar: Laing DDC 18w (Swiftech MCP355) med XSPC DDC topp med reservoar, samt denne demperen

Radiator: Feser Xchanger 360

CPU-blokk: EK-Supreme HighFlow

GPU-blokk: EK-FC5970 5970 CF (men kan hende jeg bytter til et annet skjermkort innen kjøp)

Hovedkortblokk(er): Sannsynligvis noe fra EK laget spesielt for spesifikke hovedkort, ser det an når tiden nærmer seg, har ikke bestemt meg for hovedkort ennå

Væske: To liter Feser One (mulig litt dyr, men måtte uansett kjøpt tilleggsstoffer utenom, det slipper jeg her)

Nipler: 8 stk Bitspower Black Sparkle High Flow 1/2" ID 3/4" OD (to hver til pumpe, radiator, CPU-blokk of GPU-blokk)

Tube: Tre meter XSPC 1/2" ID - 3/4" OD (Alle Chilled PC sine nipler med 1/2" ID har 3/4" OD, og ingen av slangene med 7/16" ID hadde 3/4" OD, og 1/2" ID bør vel uansett gå bra siden jeg bruker kompresjonsnipler?)

Vifter: Muligens Triebwerk Mid-Speed, hvis ikke noen andre sammen med radiator shrouds

Viftekontroller: Tips mottas med takk! Må være noe som ikke lyser som et juletre, kabinettet jeg har valgt har ikke deksel foran. Trenger egentlig bare et par knotter og that's it, men må kunne stille viftene langt nok ned. Fortrinnsvis 5.25".

 

Totalpris uten vifter og viftekontroller, inkludert frakt og toll rundt 4300.

 

Trenger jeg da noe mer? Noe det er for lite av?

 

Ingenting har hast, kjøper sannsynligvis ikke før i starten av sommerferien. Men liker å ha planene noenlunde klare. :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...