Gå til innhold

Nokia 5800 XpressMusic feil og mangler?


Anbefalte innlegg

Som alle andre telefoner har også denne telefonen noen feil og mangler. Jeg har lest litt på utenlandske forum og ser at det er noen som sliter litt med feil på denne telefonen. Defor starter jeg en tråd slik at vi kan prøve å hjelpe hverandre med våre problemer.

 

 

Og til dere som vil skrive noe dritt om Nokia 5800 kan gjøre det et annet sted.

 

 

Jeg har hatt min Nokia noen dager nå. Jeg har 1 (2) ting som ikke er helt som de skal.

 

1. Lyden jeg hører i telefonen kan variere fra minimum til maksimum under en samtale. Ganske irriterende. På et annet forum så jeg at det er flere som sliter med det. Jeg satte telefoneen tilbake til fabrikk innstillinger ved å taste *#7330# De 3 samtalene jeg har hatt etter det har den fungert bra!

 

2. Skriving av sms med alfanumerisk tastatur med telefonen stående lagger av og til litt. Det er ingen respons fra tastene i korte øyeblikk. Snur jeg telefonen til liggende fungerer det som en drøm. Dette problemet ble ikke borte etter at jeg satte telefonen tilbake til fabrikk innstillinger.

 

 

Flere som opplever problemer med Nokia 5800 XpressMusic?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problem nummer 3. GPS virker til å være litt dårlig. Får ingen kontakt i vinduet inne med Nokia maps. Noe som ikke var noe problem med N82. Flere som sliter?

 

GPS fungerer bra etter at den først fant satelitter første gang! Finner de kjapt igjen når jeg starter programmet igjen nå :-)

Endret av Fotoentusiasten.com
Lenke til kommentar
Problem nummer 3. GPS virker til å være litt dårlig. Får ingen kontakt i vinduet inne med Nokia maps. Noe som ikke var noe problem med N82. Flere som sliter?

 

GPS fungerer bra etter at den først fant satelitter første gang! Finner de kjapt igjen når jeg starter programmet igjen nå :-)

 

Jeg kan også bekrefte dette. Tar lang tid første gangen, men bare la den ligge, så får den signal til slutt. Da blir det bedre de neste gangene.

Lenke til kommentar

Problemet med lyden under samtaler kommer tilbake etter en stund :-( Problemet mitt er nå tilbake. Virket bra 20-30 samtaler. Nå er det på alle samtaler igjen! Spent på om dette er noe som kan fikses med en oppdatering eller om det er en hardware feil.

 

Batteriet holder bra. Men etter at det har kommet til 3 prikker så går det fort ned. Men dette er noe jeg har opplevd på mange telefoner.

Endret av Fotoentusiasten.com
Lenke til kommentar
Problemet med lyden under samtaler kommer tilbake etter en stund :-( Problemet mitt er nå tilbake. Virket bra 20-30 samtaler. Nå er det på alle samtaler igjen! Spent på om dette er noe som kan fikses med en oppdatering eller om det er en hardware feil.

 

Batteriet holder bra. Men etter at det har kommet til 3 prikker så går det fort ned. Men dette er noe jeg har opplevd på mange telefoner.

 

Sliter også med lyden ja. Fungerer fint med handsfree og på høyttaler. Får bruke det til det forhåpentligvis blir fikset med en FW. Lest det skal komme en i januar.

Lenke til kommentar
Problemet med lyden under samtaler kommer tilbake etter en stund :-( Problemet mitt er nå tilbake. Virket bra 20-30 samtaler. Nå er det på alle samtaler igjen! Spent på om dette er noe som kan fikses med en oppdatering eller om det er en hardware feil.

 

Batteriet holder bra. Men etter at det har kommet til 3 prikker så går det fort ned. Men dette er noe jeg har opplevd på mange telefoner.

 

Sliter også med lyden ja. Fungerer fint med handsfree og på høyttaler. Får bruke det til det forhåpentligvis blir fikset med en FW. Lest det skal komme en i januar.

 

Skal være en ny firmware klar med mange rettinger. Les HER

Lenke til kommentar

Da har jeg lagt inn ny Firmware på min Nokia 5800. Den skal innholde disse endringene :

 

Changes/improvements made from MUC SW version 10.0.010 to version 11.0.008:

 

- Homepage is not defined for Vodafone Live!

- Last word disappears when selecting receiver in SMS

- My Nokia: phone displays "#" in front of Application name.

- During Back-Up & Restore operation, calendar entries are not restored

- Operator menu link within Welcome application

- Invalid message pops up before playing the file received via Bluetooth.

- Input Method, VKB just display number when selecting a WLAN access point which contains a password.

- Chinese box HWR control buttons and FS HWR control bar are too small.

- Unable to add image to Contact bar from Gallery when there is about 5 GB of data in memory card

- In Arabic UI, in calendar, the arrows on the top are reversed in week view and day view

- UI-rotation is too sensitive

- Search: Google search service is missing in Search.

- Contact could not display when switch numbers in Singtel 2-in-1 SIM card

- Maps: Wrong layout of the strings in the Maps search and favorites views

- Could not send new email if user name and password is not pre-defined

- Phone drops from service when both A5/3 +GEA3 used simultaneously with WLAN

- The Messaging application crashes a lot specially when replying or trying to send SMS you

have to remove battery to be able to use the device again

- License Manager for Maps is not integrated to SW

- 5.0 Touch: Phonebook crashing when adding detail: Birthday, Anniversary

- Web screen is messed up

- Non stop Music Player "Library update"

- Clock, Alarm is inactive when phone is power off.

- APN Configuration Settings Update to be used for the Setting Wizard

- Ex-Factory settings are wrong

- UE unable to open Setting Wizard

*StartUpSettings version updated.

- Phone lost correct time during power off

- USSD - "Call Control Send USSD" command

- UE drops from 3G, then cannot sync to 3G cells

- Browser: Flash objects causes problems while browsing

- Note: Arabic language support is PR 1.1 target. HWR full support missing from PR1.1 sw.

- Hindi language is not supported by S60 platform.

- Secondary camera to be supported in PR2.0.

Lenke til kommentar
Etter jeg har lasta ned den fila, hva gjør jeg da? Har prøvd å starte software updater igjen, men får unable to find phone... Hva gjør jeg galt?

 

Det er et eget program...installer og følg anvisninger på skjermen...du skal ikke bruke Nokia Software :-)

 

Men det blir jo bare en mappe med mye filer i....? Finner ikke noe fil jeg kan starte...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...