Gå til innhold

Radeon HD 3870 for Mac


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og hva er forskjellen til PC-versionen? :S

 

 

 

GRAPHICS AND VIDEO pros with a first-gen Mac Pro sitting on thier desks will be happy to see the arrival of a well-specced and reasonably-priced PCI video card hitting the market.

 

The ATI Radeon HD 3870 for Mac & PC Edition, to give it its full monikerhas been optimised exclusively for Apple Mac Pro systems and has built-in 256-bit 512MB GDDR4 frame buffer memory and 320 stream processors for graphics and gaming gorgeousness.

 

It has twin dual-link DVI ports capable of driving two 30-inch HD monitors and a power management system which dynamically adjusts clocks and voltages to keep the noise and heat down when the card's not working at full tilt.

 

The US price is pegged at $219 so you can expect to see it at around the £130 mark by the time it hits the

shores of Blighty, hopefully not too long after the end-of-June release date. µ

 

Jeg tipper en større og mer stille vifte, selv om den allerede er veldig stille.

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar
Vifte er jo bra den, men de har jo ikke forandret på noe annet? Kortet har jo 512mb RAM og 256-bit minnebuss?

ja det er det samme som PC brukere har, bare at du får brukt det i apple sine maskiner.

Altså du må betale for å ha eple på utsiden ;P

 

Men syns det er bra AMD har fått tak i dette, regner med det er en avtale som nvidia ikke fikk være med på? eller får du nvidia kort til mac?

Lenke til kommentar
Hva skal mac ha for å flashe biosen og lage driver for denne saken da? 3-4 tusen kr kortet? Viss fordommene mine er rett blir det ikke noe mac versjoner av pc spill fremover, for da er ikke dette et steg framover.

 

Prisforskjellen var vel en ca 500 - 700 kr, så du tok nok litt hardt i (dvs at en god del 3870 kort faktisk koster ca 1 400 - 1 500 kr).

Lenke til kommentar
Hva skal mac ha for å flashe biosen og lage driver for denne saken da? 3-4 tusen kr kortet? Viss fordommene mine er rett blir det ikke noe mac versjoner av pc spill fremover, for da er ikke dette et steg framover.

 

Prisforskjellen var vel en ca 500 - 700 kr, så du tok nok litt hardt i (dvs at en god del 3870 kort faktisk koster ca 1 400 - 1 500 kr).

 

Ja, tok litt I, men kommer sikkert til å ha større forskjell inne i et system, akkurat som elkjøp maskiner og slikt, som lett kunne kalle en maskin med 9600 gt "den ultimate spillmaskin" og selge for maaaasse penger.

Lenke til kommentar
Hva skal mac ha for å flashe biosen og lage driver for denne saken da? 3-4 tusen kr kortet? Viss fordommene mine er rett blir det ikke noe mac versjoner av pc spill fremover, for da er ikke dette et steg framover.

 

Prisforskjellen var vel en ca 500 - 700 kr, så du tok nok litt hardt i (dvs at en god del 3870 kort faktisk koster ca 1 400 - 1 500 kr).

 

Ja, tok litt I, men kommer sikkert til å ha større forskjell inne i et system, akkurat som elkjøp maskiner og slikt, som lett kunne kalle en maskin med 9600 gt "den ultimate spillmaskin" og selge for maaaasse penger.

 

Gjelder ikke det alle produsenter av ferdigmaskiner. Nå synes jeg faktisk ikke prisene på iMac og Mac Pro er avsindige. En iMac med 2,8 Ghz CPU, 24'' skjerm og 8800 GS skjermkort koster ca 14 000 kr. Selv om det er noen 1000 lapper over hva man kunne fått samme ytelse for ved selvbygg, er det ikke tvil om at kabinettløsningen til iMac er relativt dyr (eller skal vi si mangel på kabinett).

 

Mac Pro koster ca 20 000 for en 8 kjerners løsning. Og for å si det enkelt, det er mange som kunne lære noe av kabinettoppbyggingen til Mac Pro.

 

Jeg vet i alle fall at hadde jeg drevet profesjonelt bare med design, videoproduksjon etc, så hadde jeg ikke vurdert noe særlig annet en Mac (Mac Pro).

 

Apple selger ellers nVidia GF 8800 GT kort for ca 1900 kr, som er omtrent akkurat samme prisforskjellen, og de skal ha 1000 kr for å oppgradere fra HD 2600 til 8800 GT.

Lenke til kommentar
Uten å ha gått noe særlig inn for å sjekke det selv: En selvbygd imac erstatter skulle da kunne gli rimelig lett inn under 10000?

 

Tviler jeg sterkt på, dvs du klarer nok å få bygd med samme spesifikasjoner til ca 10 000 kr. Husk at man skal ha med en relativt bra 24'' skjerm (en skjerm som er langt over i kvalitet enn de 20/22'' som er i Din Sides 10 000 kr PC-er), trådløst nettverkskort og webkamera.

 

Men å bygge det identisk design/konstruksjonsmessig er en helt annen utfordring, og da tror jeg fort prisen hadde endt omtrent på samme nivået, om ikke betydelig over. Er faktisk imponert over hva Apple har klart å putte inn i noe som egentlig ikke er større enn en Samsung 24'' skjerm.

 

Edit: La først merke til nå følgende utsagn fra forfatter.

Mac-brukere får nå mulighet til en betydelig oppgradering av grafikkytelsen.

 

Tullpreik, Mac har hatt tilgang på 8800 GT en god stund allerede.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...