Gå til innhold

Nokia Maps 2.0 er lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nokia Maps fås nå endelig også til Series 40-telefoner. Også det gode nyheter! Slik det ser ut ( se http://europe.nokia.com/A4991031 ) kan kart lagres på minnekort, noe som er viktig, dersom man ikke vil betale i dyre dommer for å laste ned kart hele tiden. I utlandet blir det i så fall grisedyrt. Den kommende 6300i vil ha Nokia Maps, og jeg håper kartene fungerer fint på andre S40-modeller også. Men på denne siden (se http://europe.nokia.com/A4984199 ) er 6300i den eneste S40-telefonen som er oppgitt. Alle de andre har S60 operativsystem.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar
På min mobil blei det dårligere :ohmy:

før funka det heeelt utmerket, til og med i bil som mange sier fungerer dårlig hos de.

Men nå sitter jeg på rommet mitt, og mobilen forteller meg at jeg befinner meg i ei gate 150 m ifra der jeg bor.

 

Noen som har opplevd det samme?

Hvilken mobil har du?

Lenke til kommentar

N82, har ett års fri navigering så det pluss at jeg har skrudd på assisted gps, og har dermed

perfekte forutsettninger for og få det til og funke.

 

kansje noe med instalasjons metoden jeg brukte? jeg bare laste maps 2.0 på skrive bordet og innstalerte det på den måten. hvorden gjorde dere det?

Lenke til kommentar
kan vel alltids laste det ned, men får vel ikke brukt det siden jeg ikke gidder å betale for noe jeg ikke bruker så ofte :)

 

Det er ikke helt riktig... det koster kun hvis du skal bruke navigering eller kjørerute i kartet.

Men det er gratis å bruke Maps hvis du kun søker opp steder, lagrer POI's og egne landemerker i kartet og "roter" litt rundt :)

 

Så du kan sikkert med fordel oppgradere til Maps 2.0 uansett :)

Lenke til kommentar
Ikke nok med at Nokia Maps er det dårligste GPS programmet som finnes. Men det at Nokia lager sitt eget GPS program gjør at andre produsenter nedprioriterer S60 platformen. Trist. :no:

 

jeg synes at det fungerer kjempebra, dessuten så er det jo snakk om at de skal kjøpe opp et halvstort sånnet gps selskap.

 

og dessuten kunne ikke de folkene bare laget eget gps program til S60 da?

Lenke til kommentar
Ikke nok med at Nokia Maps er det dårligste GPS programmet som finnes. Men det at Nokia lager sitt eget GPS program gjør at andre produsenter nedprioriterer S60 platformen. Trist. :no:

 

jeg synes at det fungerer kjempebra, dessuten så er det jo snakk om at de skal kjøpe opp et halvstort sånnet gps selskap.

 

og dessuten kunne ikke de folkene bare laget eget gps program til S60 da?

 

Hvilke folk er det du snakker om? Jeg syns det er dumt at Nokia lager sin egen dårlige programvare, noe som gjør at f.eks. Tomtom, som lager den beste GPS programvaren, kutter ut symbian platformen.

Lenke til kommentar

Han tenker på Nokias oppkjøp av Navteq, verdens største kartleverandør.

 

Det blir spennende å se fremover på utviklingen av GPS i mobil. Så langt er det kun en produsent, Nokia, som har satset på egenutviklet/oppkjøpt programvare. Om 1-2 år, når omtrent alle mobiler har GPS vil det være en god del penger spart der fremfor å betale lisens til Tomtom, Garmin, Wayfinder eller lignende.

 

Per i dag er Nokia Maps langt i fra like brukevennlig som TomTom Mobile og Garmin XT, men det vil altså gi en utrolig stor fordel til Nokia med tiden.

Lenke til kommentar

Installerte nye Maps 2.0 på min N95, og er stort sett fornøyd, men har et par spørsmål.

1. Hvordan får jeg slått av T9 når jeg skal skrive inn stedsnavn (søke etter sted i bunnen av bildet) ? Jeg vet jeg kan veksle til meldinger, slå av T9, og så tilbake til Maps, men dette virker litt tungvint.

 

2. I tidligere versjon, så fikk jeg opp hele ruten, etter å ha valgt et sted å navigere til. Jeg kunne da se hvor langt det var til de forskjellige avkjøringer, samt en egen arkfane for sammendrag av turen (total avstand, beregnet tid osv). Når jeg nå starter navigering til et sted, så finner jeg ikke lenger denne info. Finnes den, og i så fall hvor ?

Lenke til kommentar
Installerte nye Maps 2.0 på min N95, og er stort sett fornøyd, men har et par spørsmål.

1. Hvordan får jeg slått av T9 når jeg skal skrive inn stedsnavn (søke etter sted i bunnen av bildet) ? Jeg vet jeg kan veksle til meldinger, slå av T9, og så tilbake til Maps, men dette virker litt tungvint.

 

1. T9 slår du av på samme måte som når du skriver sms til vanlig. Ved å trykke på # en eller flere ganger. Dermed veksler du mellom T9, tall og store bokstaver.

 

2. Vet ikke enda :-)

Endret av zannas
Lenke til kommentar
1. T9 slår du av på samme måte som når du skriver sms til vanlig. Ved å trykke på # en eller flere ganger. Dermed veksler du mellom T9, tall og store bokstaver.

 

Takker. Var bare meg som ikke hadde skrevet noe i søkefeltet enda. Da bare zoomet jeg inn (eller ut).

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...