Gå til innhold

Kulturo: Klassikeren: Platoon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er Platoon langt fra den første filmen som fjerner glorifisering av krig, men den er absolutt en av de beste. Er der oppe sammen med filmer som Paths of Glory m.m. Viktig film som nok er høydepunktet i både Stone og Sheen sin karriere. Det har ikke gått like bra etter denne filmen. Dette var vel den første krigsfilmen jeg så og den gjorde et inntrykk.

Lenke til kommentar
Viktig film som nok er høydepunktet i både Stone og Sheen sin karriere. Det har ikke gått like bra etter denne filmen.
Stone fulgt jo opp med klassikeren Wall Street. Synes Nixon er en bedre og mer interessant film enn Platoon. C. Sheen nådde vel sin topp som skuespiller med Platoon og Wall Street. Endret av Computerwelt
Lenke til kommentar

Platoon er absolutt en av de beste krigsfilmene jeg har sett. En riktig klassiker. Jeg liker prestasjonene til alle i filmen. Willem Dafoe, Charlie Sheen og alle de andre gjorde en utrolig jobb i rollene sine. Når det gjelder den "overspilte" dødscenen så er jeg ikke helt enig. Jeg synes den scenen er utrolig rørende og snakker for seg selv.

Tror jeg må se denne om igjen om ikke så lenge.

Lenke til kommentar
Tidenes mest overspilte dødsscene har filmen også. Gedigen ripe i lakken.

Rettelse: Filmen har tidenes beste dødsscene, nydelig spilt og koreografert.

Platoons Hollywood-dødsscene er bare cheesy. Finner Full Metal Jacket/Apocalypse Now/Paths of Glory (kunne nevnt filmer som Come and See også, men den er vel ikke akkurat samme type krigsfilmg) mer gripende på det punktet, enn Platoon.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...