Gå til innhold

Prøv Photoshop Lightroom 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har såvidt lekt litt med betaen nå. Toskjermstøtten er genial, dette er det jeg har savnet mest i Lightroom. Nå kan jeg nesten ikke vente til fullversjonen kommer ut.

Lenke til kommentar
KNOWN ISSUES:

General

•When using 22 megapixel images, screen re-draw can get really slow.

 

•Photoshop files (PSD) open in Preview but not in Lightroom.

 

•Some undo functions show the wrong text when undoing.

 

Metadata

•There are some flaws with the current implementation of Lightroom -Adobe Bridge metadata interoperability. The Lightroom team is aware of certain issues with read-only files and some .CR2 raw files. Please report any issues you find to the bug forum on labs.adobe.com

 

•Lightroom does not currently read Adobe Camera Raw settings from Bridge or Photoshop.

 

•If the local iTunes version is not currently up to date, there may appear to be a hang when using the Playlist feature in Slideshow. This is due to the iTunes update dialog appearing behind the Lightroom application.

 

•Adobe Bridge does not read sidecar files or the associated metadata for CR2 or JPEG files. A current workaround is to apply the metadata in Photoshop.

 

•Open the file in Photoshop Select File • File Info dialog Select the “Advanced” entry from the list box Press “Replace…” then choose the sidecar file for the image Re-save the image file.

 

Import

•When importing images directly from a digital camera, if the camera is disconnected mid-stream, no error message is seen and the last image being imported fails.

 

•Import fails for some types of TIFF files.

 

•When trying to import images with a very long shoot name (>256 characters), import fails.

 

•Some Canon PowerShot S40 RAW files are not recognized and JPEg files are not seen by Lightroom.

 

•Renaming on import doesn’t always work.

 

•External HD with DCIM in root causes auto Import function that can not be stopped for a very, very long time on Powerbooks only.

 

•With some Canon Rebel XT cameras, you cannot directly import into Lightroom from the camera.

 

•8 Bit Grayscale files do not import correctly.

 

•When using Lightroom with hundreds of shoots, or multiple thousands of photos, the app can be sluggish.

 

Print

•If you bring many files into Print via the Filmstrip, Print will become sluggish.

 

•Custom profiles do not carry over with the upgrade to the Beta 2 database.

 

Slideshow

•Pdf files which are generated through Slideshow do not honor any of Slideshow settings such as Margins, Custom objects, Ratings etc.

 

Export

•LZW compression in TIFF export is not functioning.

Tror jeg holder meg til 1.3 om ikke 2.0 yter bedre på 1GB RAM når den er ute av beta.

Lenke til kommentar
Tror jeg holder meg til 1.3 om ikke 2.0 yter bedre på 1GB RAM når den er ute av beta.

1.4 er planlagt sluppet i første halvdel av april. Den venter jeg veldig på, siden 1.3 ikke har støtte for det nye kameraet mitt.

Kilde: Nær bunnen av denne sida.

 

Ellers så er dette første Beta utgave. Så den anbefales ikke brukt til noe særiøst i det hele tatt, kun til testing for de nysgjerrige. Senere betautgaver, de kommer nesten garantert, kan kanskje brukes halvseriøst.

 

MaritmTim

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Hva vil så Lightroom 2.0 gi oss?

Samme kilde som i innleget over gir oss en del svar.

Støtte for 64bit bør kunne gi Vistabrukere vesentlig bedre ytelse. Til gjengjeld er Vista ressurskrevende, så det er nok umulig å spå om ytelsen i forhold til nåværende versjon.

 

Støtte for flere monitorer er helt konge. Tipper det vil gi muligheter for å legge selve bildet på en skjerm, mens alt det andre legges på en annen. Altså maksimal oppmerksomhet på det billedbehandling handler om, nemlig selve bildet.

 

At exporterte bilder automatisk legges i arkivet, vil spare oss for mye arbeid.

 

Non destructive Dodge og Burn :) For øyeblikket åpner jeg omtrent 5% av bildene i Elements etter konvertering. Ofte nettopp for ulike former for D/B. Med denne funksjonen tipper jeg at jeg nesten vil kunne parkere Elements for godt.

 

Dette er nok de viktigste punktene for meg. Jeg ser bla. at CS3 brukere får en del fikse finesser.

 

Jeg tror ikke jeg kommer til å kaste meg på som betatester i første omgang, men dette høres absolutt spennedne ut. De går ikke ut med noen release dato. Men Beta'en slutter å virke 31.08.08. Store sjanser for at dette er planlagt slippdato. Sånn var det i hvert fall med ver 1.0.

 

MaritimTim

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Fra side 4 og utover i dette dokumentet gir en grundigere gjennomgang av endringer fra eksisterende versjon.

 

Om jeg leser riktig ser det ut som om også vi som bruker Elements til etterbehandling får noen godbiter i den endelige versjonen :) Det ser bla. ut til at vi får mulighet til å laste ulike versjoener at det samme bildet til ulike layers i Elements. HDR blir og antyda. Spennende.

 

MaritimTim

Lenke til kommentar
Støtte for flere monitorer er helt konge. Tipper det vil gi muligheter for å legge selve bildet på en skjerm, mens alt det andre legges på en annen. Altså maksimal oppmerksomhet på det billedbehandling handler om, nemlig selve bildet.
Det er mange mogelegheiter. Dei vert so vidt prata om i videoen du finn her (det er fleire av dei, men altso den som omhandlar fleirskjermstøtte).

 

Non destructive Dodge og Burn :) For øyeblikket åpner jeg omtrent 5% av bildene i Elements etter konvertering. Ofte nettopp for ulike former for D/B. Med denne funksjonen tipper jeg at jeg nesten vil kunne parkere Elements for godt.
Har prøvd det eit lite minutt no, og fyrsteinntrykket er bra. Litt treigt, men det er jo framleis ein beta. På sida eg linka til over er det ogso ein video om dette.

 

Lenkjer til ein god del anna finn de her:

http://blogs.adobe.com/jnack/

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...