Gå til innhold

Nytt spill fra Square Enix (DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette MÅ bare bli bra! :)

 

Hvorfor må det det?

 

Produsent for Sigma Harmonics er Yoshinori Kitase, som tidligere har jobbet med klassikere som Final Fantasy VII og Chrono Trigger. Regien er ved den forholdsvis ukjente Hiroki Chiba. Han har tidligere jobbet med Chrono Trigger og Dirge of Cerberus.

 

Trenger jeg å si noe mer? :)

Lenke til kommentar
Dette MÅ bare bli bra! :)

 

Hvorfor må det det?

 

Produsent for Sigma Harmonics er Yoshinori Kitase, som tidligere har jobbet med klassikere som Final Fantasy VII og Chrono Trigger. Regien er ved den forholdsvis ukjente Hiroki Chiba. Han har tidligere jobbet med Chrono Trigger og Dirge of Cerberus.

 

Trenger jeg å si noe mer? :)

 

Ja?

Lenke til kommentar

Dirge of Cerberus var jo møkk, og fordi de var _delvis_ innblandet i produksjonen av et 13 år gammelt spill, som faktisk ikke er så ufattelig bra i det hele tatt sammenlignet med senere titler, behøver absolutt ikke bety at dette spillet blir bra. FF7 var genialt, FF8 var konge, FF9 var meget bra, men hva har de egentlig levert siden den tid innenfor RPG-sjangeren? Greit, Chrono Cross var også genialt, det samme var Vagrant Story. Xenogears var legendarisk. Men hva har egentlig Squaresoft/Square Enix gitt oss til "next-gen" konsoller (PS2,PS3,PSP)? Greit, Dragon Quest til PS2 8 var utrolig bra etter min mening, men Square Enix var tross alt bare utgivere, mens Level-5 gjorde det harde arbeidet. Final Fantasy Crystal Chronicles til DS var sikkert helt ok, men FF12 var jo bare tafatt, og 10'ern var ikke i nærheten av 6-9. Mana-serien har jo bokstavelig talt gått til helvete. De var best når det gjaldt PSX, nå er det mer franchise-utgivelser som gjelder og som artikkelen sier, "må vel kunne sies å hvile litt på gamle triumfer".

Endret av Shifty
Lenke til kommentar

Vi lar fyren som lagde Final Fantasy 5 (min absolutte favoritt i hele serien) lage et annet rollespill av samme type, lar fyren som stod for grafikken i DragonQuest stå for grafikken i dette og hva får vi? Blue Dragon. Greit nok spill i seg selv, men ikke i nærheten av verken Final Fantasy eller DraqonQuest. Trenger jeg si noe mer? ;)

Lenke til kommentar

Rarrrrrh, bring back the PS1!

 

Chrono Cross (Square Soft)

Final Fantasy I-IX + Final Fantasy Tactics (Square Soft)

Chrono Trigger (Square Soft)

Vagrant Story (Square Soft)

Metal Gear Solid

Alundra

Castlevania: Symphony of the Night

Resident Evil 1&2

Lunar: Silver Star Story Complete

Lunar 2: Eternal Blue Complete

Wild Arms

Dragon Warrior VII (Enix)

Xenogears (Square Soft)

Valkyrie Profile (Enix)

Einhänder (Enix)

Brave Fencer Musashi (Enix)

Grandia

 

........!

 

Så til listen over spill sluppet av Square til PS2:

 

Driving Emotion Type-S

All Star Pro-Wrestling (kun i Japan)

All Star Pro-Wrestling II (kun i Japan)

Gekikuukan Pro Baseball (kun i Japan)

The Bouncer

Final Fantasy X

Final Fantasy X-2

Kingdom Hearts

Kingdom Hearts 2

Unlimited Saga

Dragon Quest VIII

 

Finner strengt talt kun 3 godkjente spill i FF10 og KH1&2. Teller da ikke med DQ8 som Square Enix ikke lagde.

 

Bare for å gjøre det klart, jeg skriver ikke dette for å rakke ned på Square Soft / Square Enix på noen som helst måte. Jeg elsker 90% av det de har gjort, men jeg synes bare det er litt kjedelig at det har dabbet altfor mye av etter at PS2 kom.

 

Other than that, FF7: Crisis Core er brilliant.

Endret av Shifty
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Dette MÅ bare bli bra! :)

 

Hvorfor må det det?

 

Produsent for Sigma Harmonics er Yoshinori Kitase, som tidligere har jobbet med klassikere som Final Fantasy VII og Chrono Trigger. Regien er ved den forholdsvis ukjente Hiroki Chiba. Han har tidligere jobbet med Chrono Trigger og Dirge of Cerberus.

 

Trenger jeg å si noe mer? :)

 

Ja?

 

Jammen hva har krøpet opp i baken din? Irriterende poster.

 

Hvis du ikke allerede vet hva Chrono Trigger og FFVII går ut på og hvilket kvalitetsstempel dette er, så er nok ikke dette spillet noe for deg i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...