Gå til innhold

Sony Ericsson C902i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja virker som en bra men mindre pen telefon.

 

Men SE's designere lager noen ganger skikkelig stygge telefoner :p

 

Svarte var bedre enn den røde ja, men forsatt ikke direkte pen.

 

- Hadde det ikke vært for kamera-dekselet og de fænsy lysende kamera knappene rundt displayet hadde jeg trodd det var en gammel modell.

Endret av jadz
Lenke til kommentar

Kan ikke si at den var særlig pen, nei. Og kameraet var tregt til å starte! Det virker som det er tregere enn KU990!?

 

Jeg forstår ikke hvorfor SE skal lage så stygge telefoner jeg. Jeg har faktisk aldri hørt at noen har sagt at de er pene. Det går sikkert ann å lage en telefon som ikke ser ut som den kommer fra 90 tallet?

Lenke til kommentar

2" skjerm? :( DET var jo ikke akkurat imponerende. Sitter her med en E51, en N82 og en N95 8GB nå. E51 har 2" skjerm og er skuffende liten ved siden av N82 med 2,4". N95 8GB er way off i andre retning med QVGA på 2,8", men skjermen er ihvertfall stor. Vise frem bilder med E51? Neppe. 2" skjermer er ikke stort nok. Ellers er jo telefonen helt knall virker det som! :)

Lenke til kommentar
Kan ikke si at den var særlig pen, nei. Og kameraet var tregt til å starte! Det virker som det er tregere enn KU990!?

 

Jeg forstår ikke hvorfor SE skal lage så stygge telefoner jeg. Jeg har faktisk aldri hørt at noen har sagt at de er pene. Det går sikkert ann å lage en telefon som ikke ser ut som den kommer fra 90 tallet?

De lager i hvert fall penere mobiler enn mesteparten som kommer i fra Nokia, men enig at denne ikke er den er den peneste eller stiligste jeg har sett.
Lenke til kommentar
Kan ikke si at den var særlig pen, nei. Og kameraet var tregt til å starte! Det virker som det er tregere enn KU990!?

 

Jeg forstår ikke hvorfor SE skal lage så stygge telefoner jeg. Jeg har faktisk aldri hørt at noen har sagt at de er pene. Det går sikkert ann å lage en telefon som ikke ser ut som den kommer fra 90 tallet?

De lager i hvert fall penere mobiler enn mesteparten som kommer i fra Nokia, men enig at denne ikke er den er den peneste eller stiligste jeg har sett.

 

Nokia N95 8GB er ganske pen, 6500 (og slide) er fine, E90, E51, alle de dyreste de har(8800 serien spesielt) er jo utrolig fine! Den eneste fine Ericssonen, er T28. Sony har ikke hosta opp en eneste smakfull telefon.

Lenke til kommentar
Kan ikke si at den var særlig pen, nei. Og kameraet var tregt til å starte! Det virker som det er tregere enn KU990!?

 

Jeg forstår ikke hvorfor SE skal lage så stygge telefoner jeg. Jeg har faktisk aldri hørt at noen har sagt at de er pene. Det går sikkert ann å lage en telefon som ikke ser ut som den kommer fra 90 tallet?

De lager i hvert fall penere mobiler enn mesteparten som kommer i fra Nokia, men enig at denne ikke er den er den peneste eller stiligste jeg har sett.

 

Nokia N95 8GB er ganske pen, 6500 (og slide) er fine, E90, E51, alle de dyreste de har(8800 serien spesielt) er jo utrolig fine! Den eneste fine Ericssonen, er T28. Sony har ikke hosta opp en eneste smakfull telefon.

Smaken er som baken. T28 var jo ikke spesielt fin, i hvert fall ikke den tykke antennen. Liker godt T650i, K610i, W890i, W980i.
Lenke til kommentar

konduktans: Smak og behag, doggie.

 

Nokia har lansert nok gyselige telefoner, og et par du nevner er kjedelige og enkle.

K850 er snacksy spør du meg, K810 ser ikke verst ut, W880i er fancy (men upraktisk), T650 er småfrekk men feil farger..

Overall, synes jeg SE har bedre design enn Nokia.. lenge siden en Nokia-tlf ga meg WOW-følelsen. Smak og behag, doggie.

Lenke til kommentar

Dette med design er jo så subjektivt som man kan få det til å bli selvfølgelig, og hvor man glatt kan diskutere time ut og time inn.

 

"Kjedelige og enkle" er for meg ikke ensbetydende med dårlig design. K850i (som nevnes) har imidlertid dårlig design fordi det er en stutt og feit telefon med dårlig knappeløsning. Her må det nok skilles på bruksmessig design og estetisk design, hvorav det siste vil variere langt mer fra person til person enn det første. Og på bruksmessig design syns jeg Nokia nå gruser SE. Kanskje ikke så mye fordi Nokia er så veldig innovative, men mest fordi SE gjerne prøver løsninger som ikke fungerer. Nokia veit hva som gjør telefonen behagelig å bruke og så holder de seg til det. Hva estetisk design angår er smaken som baken, delt i to og min er bedre enn din, så der kan det krangles mye og lenge.

 

Og bruksmessig design? Jeg hadde for eksempel ordentlig lyst på en k850i, men etter at brutter kjøpte en og jeg fikk fikle med den en stund forsto jeg raskt at den ikke var noe for meg. Med nummerknappene fra he***** og en helt idiotisk touch-løsning som bare er der for at telefonen skal ha ett semi-touch interface er brukervennligheten up for questioning. Jeg fant meg selv stående i butikken og velge bort batterikapasitet nok en gang og valgte en Nokia. På C902i har SE heldigvis droppet disse sinnrike nummertastene, og Touch-løsningen ser gledelig nok ut til å ha måtte sette tennene i grusen den også. Det er to viktige steg i riktig retning, men per dags dato har Nokia på sine modeller et langt mer brukervennlig design, i tillegg til at de estetisk ikke "gjør så mye av seg". Heller det enn at de skal prøve så hardt og tryne så jæ**** som SE blant annet har gjort med T650i. Ett klassisk eksempel på å hoppe fra en båt og bomme på vannet. Men Kudos til SE for at de tør å ta designavgjørelser som ikke er så populære for å se om det på sikt kan fungere. Som vi ser mellom k850i og c902i så er jo imidlertid alle de designmessige finessene fjernet til fordel for mer konservative trekk, så dette er jo ikke nyheter for SE heller.

 

Personlig liker jeg c902i. Det eneste jeg har å utsette på den er skjermstørrelsen. Det er lenge siden vi har sett en kameramobil, og toppmodell som sådan, med 2" skjerm og jeg hadde vel trodd at vi ikke fikk se det igjen.

Lenke til kommentar
Heller det enn at de skal prøve så hardt og tryne så jæ**** som SE blant annet har gjort med T650i. Ett klassisk eksempel på å hoppe fra en båt og bomme på vannet. Men Kudos til SE for at de tør å ta designavgjørelser som ikke er så populære for å se om det på sikt kan fungere.
T650i er jo en pen mobil - synes nå jeg. Testet den litt i butikken og syntes tasteløsningen fungerte bra. Designtelefoner som Nokia 7900 og 7500 Prism er jo kanskje noe av det styggeste som har blitt produsert på den fronten på lenge. Og tastene på 7500 er helt forferdelige.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...