Gå til innhold

Senker prisen på Ipod


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
– For kun 49 dollar (369 kroner i Norge) er dette den billigste Ipoden noensinne, sier Greg Joswiak, Apples visedirektør for Ipod i forbindelse med prisnedsettelsen.

Jøss, "bare" 146% dyrere enn den billigste mp3-spilleren i prisguiden med like mye minne. Lenke. Bare synd at ipod shuffle mangler display, mens den billigste konkurrenten har display. Latterlig overprising. ipod shuffle 1GB burde kostet under hundrelappen før den begynte å bli interessant for folk. Evt. vært velkomstpremie for folk som starter abonnement på blader etc.

 

For godt under 369 kr, som blir den nye "lave" prisen på 1GB-spilleren, får man f.eks denne eller denne stilige 2GB-spilleren med ganske stor skjerm, videoavspilling, spill etc.

 

For så vidt over de 519 kronene man må ut for for 2GB-varianten uten skjerm får man f.eks denne 8GB-spilleren med skjerm osv.

 

Dette vil jeg kalle skambud fra Apple.

Lenke til kommentar
Jøss, "bare" 146% dyrere enn den billigste mp3-spilleren i prisguiden med like mye minne. Lenke. Bare synd at ipod shuffle mangler display, mens den billigste konkurrenten har display. Latterlig overprising. ipod shuffle 1GB burde kostet under hundrelappen før den begynte å bli interessant for folk. Evt. vært velkomstpremie for folk som starter abonnement på blader etc.

 

Bolden er min. Simen1, hvorfor mener du at den _mangler_ display? Målgruppen er folk som liker å ha en lett spiller å trene med, ikke noen som ønsker å bla i musikksamlingen sin. Til treningsformål er den helt perfekt ved å være såpass liten og simpel. Jeg skal ikke forsvare prisen, og det er også surt at den krever iTunes. Men at den _mangler_ display? No way.

Lenke til kommentar

Har ikke = mangler

 

Det kan sikkert argumenteres for at det ikke trengs i en del situasjoner men det er ikke tvil om at display er nyttig i mange situasjoner også. Siden folk som regel bruker mp3-spillere i mange ulike situasjoner så blir det også en ulempe i mange av situasjonene. Altså en mangel og en ulempe. Trenger man ikke display 80% av tida er mangelen fortsatt en mangel fordi man savner display 20% av tida.

Lenke til kommentar

Billigere, men ikke like billig som mange modeller med samme minne. Men så er kanskje forsterkeren og designet bedre på iPoden. (Vet ikke om brukervennligheten er bedre, men antar muligens det)

Savner oppdatering til eldre generasoner, selv om det ikke er så viktig for så gamle modeller.

Har bare oppdatert min 4 generasjon iPod 2 ganger over en periode på 3 år.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...