Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Trusler fra forhandler


leakimmen

Anbefalte innlegg

--------------------------------------------------------------------------------

 

Viser til mitt tidligere innlegg her ang Larvik sykkelsenter, Fikk i går beskjed fra daglig leder der nede om at hvis jeg ikke fjernet innlegget mitt umiddelbart ville de saksøke meg og at advokat var kontaktet.

 

Hva med et masse søksmål mot alle som har skrevet om de? da ville larvik sykkelsenter kunne se frem mot en travel vår og sommer.

 

Et firma eller en daglig leder/ eier/ juridisk ansvarlig kan ikke juridisk sett være fredet mot å få navnet sitt nevnt i aviser, intenett etc. Media er fulle av navngitte personer i forbindelse med firmaomtaler mm, noe annet er om en henger ut privatpersoner pga personlige ting.

 

Må bare ønske Larvik sykkelsenter lykke til med trusler og evt søksmål! Er det ikke ytringsfrihet i Norge? eller skal enkeltpersoner/foretak kunne drive sensur når det gjelder omtalen de får ang sin egen forretningsdrift

 

Mitt innlegg går ikke på person men er en oppsummering ang en opplevelse jeg som kunde har hatt med firmaet selvsagt sett med mine øyne

 

Saken ble bragt inn for forbrukerrådet og da de tok fatt i Larvik sykkelsenter kunngjorde LSS at de kom til å saksøke meg pga innlegg på internett, dettte førte til at forbrukerkontoret stoppet saken umiddelbart da de etter eget utsagn ikke kunne være part i en sak som gikk mot saksøking. Også her klarte LSS å komme seg ut av saken med skinnet i behold. De bruker alle tilgjengelig midler og utøver nå også sensur mot meningsytrere.

 

Ps: et annet innlegg som jeg hadde i ATV forumet ble stengt etter at det dukket opp en nyregistret bruker (som av en eller annen grunn hadde detaljert innside kjennskjap til saken, hvem kunne det ha vært tro?) denne brukeren gikk til usaklige og flere siders angrep på meg og alle som hadde ytret seg i saken. Tråden ble stengt uten at jeg fikk anledning til å forsvare meg mot innleggers siste og helt utrolige angrep på meg med flere. For jeg kan dokumentere at denne brukers påstander er helt uriktige og kun et forsøk på å ødelgge tråden og sverte meg

 

http://atv.egetforum.se/forum/viewtopic.php?t=241

Endret av leakimmen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vis han fingen!

 

Haha! Saksøke noen pga innlegg på diskusjonsforum på internett? ..om en bedrift, skrevet av en kunde. Noe av det mest latterlige jeg har hørt. Han er nok ute etter å skremme deg. Faktisk så dumt at det ikke fortjener å bli ignorert engang. Meld deg inn i noen nye forum og post det glade budskap der og ;)

Endret av captain_obvious
Lenke til kommentar
Vis han fingen!

 

Haha! Saksøke noen pga innlegg på diskusjonsforum på internett? ..om en bedrift, skrevet av en kunde. Noe av det mest latterlige jeg har hørt. Han er nok ute etter å skremme deg. Faktisk så dumt at det ikke fortjener å bli ignorert engang. Meld deg inn i noen nye forum og post det glade budskap der og ;)

Det er faktisk noe man helt reelt kan gjøre. Om man vinner derimot, det er en annen sak.

 

Grunnløse og falske påstander er ikke lov å sette fram i norge i dag :). Så om han som saksøker her klarer å bevise at trådstarter har gjort dette..ja, da vinner han.

Lenke til kommentar

I så fall anbefaler jeg trådstarter å bare kjøre på. Så lenge han har sin historie på plass og det ikke foreligger noen kvitteringer, saksdokumenter osv tydelig beviser at han regelrett lyger, vil han om ikke annet få en søt hevn når Larvik Sykkelsenter kaster vekk store summer rett ut vinduet på en dødfødt sak. Vil tro det skal _endel_ til for forhandler å få trådstarter dømt i en slik sak som dette her. Hvis Larvik sykkelsenter har så jævlig mye de skulle sagt, anbefaler jeg dem å opprette en navngitt bruker og klare opp i misforståelsene.

 

Høres ut som en real harry-gjeng disse her, ville forbause meg om de engang klarte å få saken sin ned på papir i et eduelig format slik som de angivelig holder på med trusler og misfakturering.

 

Så om han som saksøker her klarer å bevise at trådstarter har gjort dette..ja, da vinner han.

Nå er det vel saksøker som har bevisbyrden dersom han skal gå til sak? Altså må saksøker heve over enhver tvil at påstandene fremsatt av trådstarter er gale.

 

Dessuten stiller jeg meg undrende til hvordan dette blir å gjennomføre i praksis siden vi her snakker om en kunde av foretaket. Ikke en konkurrent eller samarbeidspartner.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Så om han som saksøker her klarer å bevise at trådstarter har gjort dette..ja, da vinner han.

Nå er det vel saksøker som har bevisbyrden dersom han skal gå til sak? Altså må saksøker heve over enhver tvil at påstandene fremsatt av trådstarter er gale.

 

Dessuten stiller jeg meg undrende til hvordan dette blir å gjennomføre i praksis siden vi her snakker om en kunde av foretaket. Ikke en konkurrent eller samarbeidspartner.

 

Alt jeg har skrevet kan underbygges med fakturakopier og mail fra forhandler mm

Lenke til kommentar

Ser sånn ut.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=888158&hl=

 

Litt synd egentlig om bedrifter klarer å presse folk til å sensurere seg selv.

 

Er imot regelverket på forumet å redigere førstepostene på den måten også, men regner med at han bryr seg mindre.

 

Du kan ikke redigere innlegg på en måte som ødelegger konteksten i en tråd, dette inkluderer å redigere bort hele innlegget.
Lenke til kommentar
Hvorfor fjernet du posten din? Du har ikke hengt ut noen, kun kommentert på en reell situasjon...

 

Jeg har da ikke fjernet noe ? Dette skjønner jeg overhodet ikke.

 

Da må det ha vært andre inne og gjort det, Jeg er ikke redd Larvik sykkelsenter og står for alt jeg har skrevet og kan dokumentere at det ikke er oppspinn fra min side ved hjelp av mail mellom meg og forhandler

Endret av leakimmen
Lenke til kommentar
Hvorfor fjernet du posten din? Du har ikke hengt ut noen, kun kommentert på en reell situasjon...

 

Jeg har da ikke fjernet noe ? Dette skjønner jeg overhodet ikke.

 

Da må det ha vært andre inne og gjort det, Jeg er ikke redd Larvik sykkelsenter og står for alt jeg har skrevet og kan dokumentere at det ikke er oppspinn fra min side ved hjelp av mail mellom meg og forhandler

Hei!

 

Ta med en gang kontakt med [email protected] dersom innleggene dine har blitt redigert av noen andre enn deg. Da kan vi bistå.

 

mvh

Moderatorteamet

Lenke til kommentar

Hva i helvete er dette for noe tull? :angry:

 

Hvis det er butikken selv som er inne og forsøker å sensurere egne tabber burde de så til de grader bli stilt til gapestokk. Hvis de har noe de skulle ha sagt, får de si det her. Slik det fremstår nå viser de jo bare sitt sanne ansikt som noen skikkelige kjeltringer som fremstiller trusler fremfor å ta selvkritikk.

Endret av captain_obvious
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...