Gå til innhold

XPS M1330 + Penryn T9300 = Sant ;)


Anbefalte innlegg

Slengte tidligere i uka inn en "Penryn" T9300 i min gamle og slitene Dell XPS M1330 ;)

Dette er ikke noe ES prosessor men Retail versjonen som kommer i salg. Om CPU`en er rask? Jaa.. Batteritiden ble også kraftig forbedret! Garanterer at maskinen er den raskeste i sin klasse, i alle fall for en liten stund ;)

 

 

 

 

 

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser heftig ut! Ble litt nervøs når jeg så "Max Clock Speed: 2.4GHz" i bios-vinduet, men ser at den kjører på rett hastighet i cpu-z. Vurderer denne oppgraderingen på min egen m1330. :)

 

Av rein nygjerrighet, hva du oppgraderte fra?

Fått kjørt super pi / wPrime?

Bare å slappe av, selv om BIOS sier 2,4GHz kjører maskinen virkelig på 2,5GHz :)

 

Da jeg fikk maskinen hadde den en T5250, men en time etter jeg fikk den puttet jeg inn en T7300 og den har jeg brukt til nå. Så det blir: T5250 --> T7300 --> T9300

 

slenger med en liten SuperPi til deg..

Lenke til kommentar
Er det vanskelig å bytte prosessor? Hvor kjøpte du den? Bryter du garantien? Vil denne redusere evt "cpu whine" ?

 

Mange spørsmål til et spennende prosjekt:)

Jeg overdriver ikke når jeg sier at det tok under 10 minutter å bytte CPU, og hvis du søker i "Den store XPS M1330 tråden" finner du bildene fra første gang jeg oppgraderte.

 

Når det gjelder å bryte garantien, så er jeg rimelig sikker på at man gjør det ja om man bytter CPU, men hvem bryr seg. Har jo enda den orginale CPU`en jeg kan putte inn igjen om jeg skulle få feil (før jeg kontakter Dell) ;)

 

Jeg bestilte min hos Amentio for ca.7 uker siden, ga 2200kr. for den.

 

Når det gjelder "CPU whine" så har aldri min maskin hatt dette problemet fra starten av, og jeg har brukt den med en T5250, T7300 og T9300. Ingen problemer med noen av disse :)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Lurer på om jeg skal gjøre det :)

 

Så det er ikke slik at du må fjerne noen klistremerker eller noe, slik at Dell kan se du har byttet den?? Hvis du bare kan sette i den gamle er det jo null stress.! :)

Om du burde gjøre det er jo din egen vurdering, men hvis du er sånn rimelig stødig med skrujern og ikke ødelegger noe i prosessen skal det gå helt fint å putte inn den gamle CPU`en. Det er ingen forseglinger eller lignende som avslører at du har skrudd opp maskinen :)

Lenke til kommentar
For en skrytetråd:) Gratulerer ArcticOC. Selv klarer jeg meg med T7500 en stund til... Så blir det vel T9500 til sommeren kanskje...

Jupp, en ren skrytetråd :)

 

Må jo skryte litt mens man enda kan da, for etter jeg stappa Penryn i min XPS kommer sikker mange andre også å gjøre det i ukene som kommer, og da er det jo ikke så mye igjen å skryte av ;)

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
For en skrytetråd:) Gratulerer ArcticOC. Selv klarer jeg meg med T7500 en stund til... Så blir det vel T9500 til sommeren kanskje...

Jupp, en ren skrytetråd :)

 

Må jo skryte litt mens man enda kan da, for etter jeg stappa Penryn i min XPS kommer sikker mange andre også å gjøre det i ukene som kommer, og da er det jo ikke så mye igjen å skryte av ;)

 

vel, du kan jo alltids mekke er bra skrivebord som du kan skryte av:) Ellers er jo det å ha en xps m1330 i seg selv nok å skryte av. Beste laptopen som er produsert på lenge...

post-3382-1201132153_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...