Gå til innhold

Ti nye fra Kodak


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Informasjon om ni av disse ti kameraene ligger lett tilgjengelig på kodak.com, skjønner ikke at dere måtte slite så lenge for å finne info (jfr innledningen deres: "etter noen dager med iherdig telefonering og nettleting, har vi bare lyktes å få fatt i detaljert informasjon om seks av de ti nye kameraene...") .

Hvis ikke Kodak la informasjonen ut i dag da :yes:

 

Det kameraet jeg syntes var mest interessant av nylanseringene, nemlig Z8612 IS, står det følgende om på Kodak's side:

 

- All glass 12x Schneider-Kreuznach Variogon lense (36-432mm) f/2.8 - f/4.8

- HD stillbider i 16:9

- Capture gridline display

- Histogram

- High ISO up to 3200 (ISO 3200 available at 3.1 MP setting and less in P/M modes)

- Orientation sensor (vender du kamera så vender bildet på skjermen også)

- med mer.

 

På en amerikansk nettbutikk fant jeg prisen $249.95 for Z8612 IS, og releasedato 29.03.2008. Det er utrolige 1.350,- norske kroner, men det blir kanskje litt mer i Norge?

 

Hos kodak.com står det f.eks. at modellen Z1285 er med HD video i tillegg til HD stillbilde. Er jo en viktig egenskap som bør komme med i en slik oppsummering.

Lenke til kommentar
På en amerikansk nettbutikk fant jeg prisen $249.95 for Z8612 IS, og releasedato 29.03.2008. Det er utrolige 1.350,- norske kroner, men det blir kanskje litt mer i Norge?

Hvis man ganger prisen i dollar med 10 pleier man å få et relativt greit inntrykk av norsk pris. I dette tilfellet vil prisen bli rundt 2500 kr veiledende, hvis denne «formelen» legges til grunn

Lenke til kommentar
På en amerikansk nettbutikk fant jeg prisen $249.95 for Z8612 IS, og releasedato 29.03.2008. Det er utrolige 1.350,- norske kroner, men det blir kanskje litt mer i Norge?

Hvis man ganger prisen i dollar med 10 pleier man å få et relativt greit inntrykk av norsk pris. I dette tilfellet vil prisen bli rundt 2500 kr veiledende, hvis denne «formelen» legges til grunn

Med dagens dollarkurs stemmer ofte ikke denne lenger, men ganger du med ca 8, er du nok i nærheten. Med andre ord - ca 2000 kr...
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
  • 2 uker senere...

jeg har et M1033, kjøpt i USA. desverre er det blitt ødelagt da det gikk i bakken (linsen trykket godt innover)

 

kameraet tok gode bilder, synes jeg, men det var mitt første kompaktkamera, så har lite erfaring og kan ikke sammenligne med så mye.

 

video-funksjonen synes jeg er stilig, da det tar video med utrolig oppløsning (trenger dagslys!).

 

liker også hvordan du kan merke bilder og 'tagge' dem.

 

kameraet støtter SDHD

 

KLM

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...