Gå til innhold

Aktiveringsperioden er utløpt


Anbefalte innlegg

Når jeg har logget på kommer det opp en beskjed om at aktiveringsperioden for windows er utløpt, og at det må aktiveres med en produktnøkkel som skal stå på maskinens underside. Trur jeg har Vista enterprise, men på selve maskinen står det Vista Basic, så produktnøkkelen som står på undersiden funker altså ikke for å aktivere windows igjen. Veit noen hvor jeg kan få tak i riktig produktnøkkel eller i det hele tatt hvordan jeg får fikset problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den aktiveres ved å åpne system i kontrollpanel. Der er det nederst en aktiveringsdel. Skal aktiveres på nett enkelt og greit så lenge alt er riktig.

 

Kan bare komme inn her i safe mode (får bare "begrenset tilgang" utenom det), og det står at aktiveringen ikke er tilgjengelig...?

 

Leier den forresten hos Ementor/skolen (som jeg forøvrig har sluttet på)

Lenke til kommentar
Sjekk om du får dos-vinduet opp, meiner faktisk eg eg fekk utsatt aktiveringa på berre med å kjøre kommandoen på min vista home premium.

 

Som du sier - du får utsatt aktiveringsperioden. Dersom der allerede er utløpt, vil ikke denne metoden fungere. Dette er noe som må gjøres før 30 dager er omme.

Lenke til kommentar

Har lagt inn systemet på nytt, så nå funker det normalt igjen. Går inn på kontrollpanelet -> system for å aktivere (i skrivende øyeblikk er det 24 dager igjen), men da kommer bare denne beskjeden opp: "Det oppstod et problem ved forsøk på å aktivere windows. Feilkode 0x8007232B. Trykk her for mer informasjon blabla", og når jeg trykker der igjen kommer det opp at "DNS-navnet finnes ikke"

 

:dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...