Gå til innhold

SE utvikler ikke ny FirmWare til P990, M600, W950


2rb

Anbefalte innlegg

SonyEricsson har bestemt seg for at FirmWare (FW) til telefonene P990, M600 og W950 er "gode nok", og vil ikkje fortsette å utvikle disse - på tross av at det er STORE MANGLER/FEIL ved forrige FW-oppgradering.

 

Det skal ikkje gå ann at me som SonyEricsson-kunder skal bli behandla på denne måten. Det er rett og slett RESPEKTLØST! Her legger me ut våre hardt tjente kroner for å kjøpe telefoner fra dei - og så bare seier dei at ting er "godt nok", og at "ingen produkter er feilfrie". Her ser eg at dei har tenkt å ta både bedriftsmarkedet og privatmarkedet på alvor - og bli ein ledende aktør... :hrm:

 

Takker for at eg ikkje har P990, da det ser ut som om dei største problemene er med denne telefonen.

 

 

Uttalelse fra SonyEricsson kan leses her (første posten på sida)

 

 

Det ser forresten ut til at SonyEricsson har undervurdert effekten av denne nyheten, da det ser ut til at det er opprørs-tilstander på dei store SonyEricsson og Symbian-forumene rundtomkring.

 

 

Anbefaler herved INGEN til å handle Symbian-telefoner fra SonyEricsson. Dei som skal handle andre telefoner fra SonyEricsson bør nok kanskje tenke seg om to ganger - selv om dette kanskje er mindre risikabelt...

 

EDIT:

Sony Ericsson har naa bestemt seg for aa utgi ytterligere 1 FW-oppdatering til P990 og W950.

M600 er ikkje nevnt, saa denne er det usikkert om det kommer ny FW-oppdatering til.

Endret av 2rb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elendig av SE. Oppdaterte min P990i med siste firmware for noen uker siden. Et par bugs ble rettet på, men de presterer å legge til flere bugs enn de fikser! Helt elementære feil i programvaren som fungerte i forrige firmware.

 

Bug-testing er tydeligvis noe man ikke kan hos SE. Og nå er det bevist: kundebehandling kan de heller ikke, ledelsen har vist heller ikke så mye mellom ørene.

 

Hvis ikke SE gjør helomvending rimelig snart, blir min siste SE-mobil, det er helt sikkert...

Lenke til kommentar
Vel, det er barnesykdommer ved overgang til ny SW.

Når det er sagt, så er det vært værre enn SE ante, og det går utover kundene, trist.

Jeg tror nok at problemet er løst ved overgangen til UIQ3.1.

Det bør det være...

8956404[/snapback]

Barnesykdommer har det vert mange av, men omtrent samtlige av oss som har hatt M600 og P990 har tolmodig vert "betatestere" for SE. Me har komt med tilbakemeldinger, og vert med paa aa utvikle produktet videre.

Det er ikkje billigtelefoner som er kjoept (vertfall ikkje P990), og dette gjoer det ekstra trist at SE bare velger aa forlate oss med telefoner som ikkje fungerer tilfredsstillende...

 

Mesteparten av feil (og alle elementere feil) burde vere kunne rettet for oss som kjoerer UIQ3.

 

Det blir for dumt naar elementere feil ikkje blir rettet fordi produktet er "godt nok".

 

 

(Beklager at eg ikkje har norske taster, men har ikkje norsk tastatur her)

Lenke til kommentar

Går det ikke an å reklamere på produktet da? Om det er en feil som vil bli rettet ved en sw-oppdatering er det vel ikke så mye å reklamere på, men når det ikke kommer noe mer må det kunne gå an å få pengene igjen på et produkt med vesentlige feil/mangler!

 

Husker jeg gikk å siklet over P990, men den ble utsatt i uendelige tider. At de ikke har greid å få mobilen til å virke på den lange tiden er jo bare helt fantastisk dårlig! Nei, jeg har nå en meget utslitt P910 i lomma, og lurer litt på hva jeg skal gjøre når den snart tar kvelden.

 

Er vel ikke P990 brukerne som skal ta støten for den misslykkede PS3 utgivelsen :p

Lenke til kommentar
Jeg tror nok at problemet er løst ved overgangen til UIQ3.1.

Det bør det være...

8956404[/snapback]

Problemene til P990i-eiere kan da umulig løse seg ved at SE presenterer andre produkter med UIQ 3.1?

8964101[/snapback]

 

Det jeg mente var at problemet med UIQ3, bør være løst på UIQ3.1.

mht UIQ3.0, så har jo SE sagt at de har med sin siste FW tatt for seg de mest kjente bugs, om det stemmer eller ikke vet jeg ikke, jeg har ikke lenger min W950i, heldigvis.

Lenke til kommentar
Er vel ikke P990 brukerne som skal ta støten for den misslykkede PS3 utgivelsen :p

8962643[/snapback]

 

Regner med at det var en dårlig spøk. Sony og Sony Ericsson er ikke det samme...

8962797[/snapback]

 

Spøk? Ja. Dårlig? neinei! :D Er vel heller billige Walkman telefoner som har blitt prioritert litt vel mye...

Lenke til kommentar

Hmmm....

 

Dette var meget skuffende. Jeg kommer til å sende en mail til Sony Ericsson sin kundeservice i Norge og kreve å få pengene tilbake for min P990. Jeg sliter fremdeles med en ustabil telefon (den henger seg eller rebooter stadig)

 

Hvis de virkelig ikke har planer om å fikse dette ser jeg på det som en betydlig mangel på produktet!! :hrm:

 

Nei... Blir neppe noen flere "smarttelefoner" fra SE på meg.

Lenke til kommentar

Fikk denne mailen tilbake fra Sony Ericsson paa spm om dei kom til aa utvikle M600 FW videre:

 

 

Dear Thorbjorn,

 

Thank you for contacting Sony Ericsson Online Support.

 

 

With regards to your question about updates, below is the official statement.

 

"In response to recent feedback from users and as a result of additional internal testing, Sony Ericsson has determined to offer a further firmware update for the P990 and W950 Walkman® phone. This move illustrates Sony Ericsson’s ongoing commitment to its existing ‘smartphone’ customers and the company’s desire to be responsive to customer feedback in order to provide an optimal user experience.

The next firmware release for the P990 and W950 will be available from the Sony Ericsson Update Service from August 2007. "

 

"Internal testing shows that the firmware issues detected on the P990 and W950 are not present on the last M600 firmware release. A firmware update for the M600 is not considered necessary. "

 

If you require more information, or have any other questions, please visit our website at http://www.sonyericsson.com or call us at 1-866-766-9374.

 

 

Best regards,

Dan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...