Gå til innhold

5 ting vi hater med iPhone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eh... Også må vi ikke glemme Apple sine fantastiske garantibetingelser.

 

Du får vel neppe lov til å bytte batteri på denne selv.

Apple krever sikkert 2 års bindingstid men gir bare ett års garanti ;-)

 

Tipper denne kommer til å bli en gjenganger på TV2 hjelper deg om et års tid Hehe!

Lenke til kommentar
Den bare har EDGE.
Ikke når den kommer hit.

 

Den ikke støtter Office-dokumenter.
Har denne funksjonen både på S60 og WM telefonene mine. Bruker den aldri.

 

Du må tømme lommeboken.
Ikke når den kommer hit. Det blir garantert ikke 2 års binding for europeiske kunder.

 

..og så en kommentar til "fritz0r" sin bemerkning:

 

Det som dreper iPhone er at du må registrere deg på iTunes for førstegangs oppstart av telefonen.
Haha! HAHAHA! Hahaha.. huff.. der må jeg virkelig tørke en god slump med lattertårer du... "Det som dreper iPhone" .. hahah! Huff, den var virkelig god!

 

Hvis du tror at registreringsprosessen vil "drepe" et så hot produkt så tar du skammelig, skammelig feil. :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker HTC TyTN nå, og gleder meg til WM6. Kommer da til å prøve dette en liten stund, men vil gå over til iPhone så fort som mulig. Håper virkelig det blir et fritt abonnementsutvalg, helst kontantabonnement også. Personlig bruker jeg ikke stylusen på min TyTN, bortsett fra når jeg spiller kabal :)

 

Det vil bli en knall telefon, får bare håpe på at de presser inn kjappest mulig trådløs teknologi - HSDPA ville vært digg.

Lenke til kommentar

Å kalle iPhone en smarttelefon slik dere inderekte gjør i artikkelen blir jo helt på bærtur.

A smartphone is a full-featured mobile phone with personal computer like functionality. [...] An important feature of most smartphones is that applications for enhanced data processing and connectivity can be installed on the device[1], by contrast to regular phones which support sandboxed applications.

Nå er det vel slik at iPhone bare kan kjøre sandboxed applications. Og selv om apple gikk ut med brask og bram og hadde "ombestemt seg" angående tredjeparts programvare, viste det seg vell bare å være webapplikasjoner.

Dessuten ligger en iPhone ganske langt unna en PDA, så å kalle iPhone en smarttelefon blir nesten litt blasfemisk.

Lenke til kommentar
2 ting som amobil vist ikkje er klar over:

 

1. EDGE er ikkje noko problem, den har WiFi til nettsurfing ;) .

 

2. Office har den då og er heller ikkje noko problem: docs.google.com ;) .

8880168[/snapback]

 

1. Edge er et problem når du ikke er innenfor wlan-dekning.

 

2. Og docs.google.com er ikke noe fullverdig alternativ til skikkelig Office-support da den ikke er lokalt på enheten.

Lenke til kommentar

4000kr + 2 års binding!!!!!!

Det er jo helt sykt, man kan jo bare kjøpe HTC Touch for 4500 kr uten binding.

Hadde det ikke vært for at millioner av folk har blitt hjernevasket til å tro at Apple er best i verden til alt, så hadde Iphone blitt mobil bransjens største flopp.

Men dessverre er jo folk blitt hjernevasket så, den blir vell en suksess.......desverre :(

Lenke til kommentar
2 ting som amobil vist ikkje er klar over:

 

1. EDGE er ikkje noko problem, den har WiFi til nettsurfing ;) .

 

2. Office har den då og er heller ikkje noko problem: docs.google.com ;) .

8880168[/snapback]

 

1. Edge er et problem når du ikke er innenfor wlan-dekning.

8880259[/snapback]

 

Eg bur langt på landet og så lenge man ikkje går inn i skogen, er det WiFi dekning og som ikkje er låst, og iPhone er ikkje akkurat telefonen man tar med seg på skogstur :p .

Endret av PHdZ2
Lenke til kommentar
4000kr + 2 års binding!!

Det er jo helt sykt, man kan jo bare kjøpe HTC Touch for 4500 kr uten binding.

Det kan man - men da får man også noe helt annet. Det blir litt som å sammenligne en fem-retters på Ekebergrestauranten med en Big Mac. En Big Mac man ikke klarer å få ut av plastpapiret, that is.
jachbi: Det burde jo ikke komme som noen overraskelse. Jobs er konge til å pakke dritt i en pen pakke, og få alle til å tro at det er gull.
Bare av ren nysgjerrighet; hvilke Apple produkter er det Jobs har "lurt" folk til å kjøpe? MacBook? MacBook Pro? Mac Pro? iMac? Mac Mini? OS X? iPod? Hvilke av disse produktene er "drit i gullpapir"?

 

Det er unektelig underholdende å se at anti-Apple fanatikerne har skylappene så godt plantet på at det eneste hovedmålet er å slenge så mye som mulig ubegrunnet dritt. Veldig morsomt, og ustyrtelig ironisk selvsagt. :)

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar

Først å fremst, dere kritiserer et produkt uten å ha holdt i det en gang, langt mindre brukt og testet det. Drøyt.

 

Men

 

Den mangler taster.

Som sakt, hvordan kan dere si noe som helst uten å ha prøvd selv. De første seriøse anmeldelsene sier den fungerer litt bedre en forventet(se link nederst). Trykkfølsome skjermer har sine begrensninger. Men tilpasset UI for hvert program og flerfinger bevegelser veier opp for ulempene jeg kan tenke meg. Mobiltaster blir slitte og ødelagte uansett.

 

Den bare har EDGE

Sant det, men dette er første generasjons iPhone. 3G kommer. Men uans koster3G en fot og en arm å bruke, med mindre du opererer med fast pris (noe som blir mer aktuelt i fremtiden). Den har WiFi, og i de aller fleste bebyggelser finnes det nok av åpne nettverk å benytte seg av. Må du på død og liv på nettet når du ikke har WiFi, så er EDGE godt nok.

 

Den ikke støtter Office-dokumenter

En åpenbar svakhet ja. Men Apple har lovet rullende oppdateringer, og jeg våger å si at Office støtte er høyt prioritet.

 

Plattformen er lukket

Nok den største svakheter. Men dette er et resultat av et ønske om høy Stabilitet og Sikkerhet. Det jobbes med SDKer, så vi får se hva fremtiden bringer. Like greit at folk får leket seg med telefonen først, før de begynner å skrive programmer til den. Stabilitet og Sikkerhet først, Funsjonalitet og åpenhet siden. Ikke omvendt.

 

Du må tømme lommeboken

Den er dyr, men god. iPod var også overdrevent dyr når den kom. Kvalitet koster, du får det du betaler for. Kansje billigversjoner kommer senere, når teknologien er mer moden og rimelig.

 

Seriøse tester kommer rullende i løpet av måneden.

De første kommentarene har allerede kommet.

Lenke til kommentar
jachbi: Det burde jo ikke komme som noen overraskelse. Jobs er konge til å pakke dritt i en pen pakke, og få alle til å tro at det er gull.
Bare av ren nysgjerrighet; hvilke Apple produkter er det Jobs har "lurt" folk til å kjøpe? MacBook? MacBook Pro? Mac Pro? iMac? Mac Mini? OS X? iPod? Hvilke av disse produktene er "drit i gullpapir"?

 

Det er unektelig underholdende å se at anti-Apple fanatikerne har skylappene så godt plantet på at det eneste hovedmålet er å slenge så mye som mulig ubegrunnet dritt. Veldig morsomt, og ustyrtelig ironisk selvsagt. :)

8880673[/snapback]

For det første er jeg absolutt ikke noen anti-Apple fanatiker. All ære til Apple som har den markedsandelen de har i dag, det tyder på flinke markedsførere. Personlig har jeg ikke særlig behov for Apples produkter, jeg vil heller ha produkter som gir meg akkurat det jeg behøre. En bærbar mac derimot hadde jeg ikke hatt noe imot, bare uten max os x ;-)

 

Det jeg sa angående jobs: Har du noengang sett på at Jobs lanserer nye produkter? Da skjønner du hva jeg mener med å pakke dritt i pen innpakning. Ta et konkret eksempel, Jobs keynotes om iPhone. Det tar deg ca en og en halv time å se på. Det er helt ufattelig hvordan jobs klarer å lire av seg så passe piss på så kort tid. Han skryter eget produkt så totalt opp i skyene ved å bruke fine ord, og disser alle andre konkurenter uten uten å komme med noe konkret. Om du virkelig vil vite hva jeg mener lese denne artikkelen jeg har skrevet.

 

Jobs er rett og slett veldig flink til å få hans egne produkter til å virke mye bedre enn alt annet tilgjengelig, selv om det ikke nødvendigvis er tilfelle. Jeg har absolutt ikke noe imot at noen kjøper Apples produkter. Og om man er fornøyd med produktet, enda bedre.

Men personlig tror jeg det er altfor lett å falle for Apples markedsføring, uten å sjekke hva annet som er tilgjengelig.

 

Ta iPhone som et konkret eksempel. Jeg er sikker på at svært mange kommer til å tro at de får en fantastisk telefon, fullspekket med ny teknologi, som er svært overlegen alle andre telefoner på markedet, etter å ha sett Jobs "taler". (Han sier faktisk alt det der) bl. a. at iPhone ligger 5 år foran alle andre telefoner på markedet. Men når man sammenligner iPhone, med andre telefoner blir dette langt fra virkeligheten. Det er et konkret eksempel på dritt pakket i fin innpakning, og solgt som gull. Jeg sier ikke at iPhone er dritt, men derimot at den selges som noe den langt i fra er.

Lenke til kommentar
Haha! HAHAHA! Hahaha.. huff.. der må jeg virkelig tørke en god slump med lattertårer du... "Det som dreper iPhone" .. hahah! Huff, den var virkelig god!

 

Hvis du tror at registreringsprosessen vil "drepe" et så hot produkt så tar du skammelig, skammelig feil. :)

Å bli tvunget til å registrere deg med eller på noe som helst er en "stor" negativ side ja. :thumbdown:

Jeg gidder ivhertfall ikke ha en mobil som krever registrering av et så dårlig produkt som Itunes. En grunn til at jeg heller ikke har Ipod, som også krever Itunes. :whistle:

Endret av andrull
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...