Gå til innhold

DoubleClick-handelen skal granskes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men vil ikke Microsofts oppkjøp av aQuantive strengt tatt være like ille? Det er i meste laget naivt å tro at MSN Live Search ikke driver logging.

8739202[/snapback]

Selvfølgelig gjør dem det..

Det gjelder egentlig de fleste søkemotorer og strengt tatt de fleste tjenestene på Internet. Din ISP logger også all trafikk i minst to år så de får vite mye mer enn hva du søker etter.

 

Det spesielle her er den gedigne markedsandelen som Google får kontroll over på annonser og tjenester på Internet. De kan hvis de vil få et mer helhetlig bilde av enda flere personers aktiviteter på nett. Microsofts andel er liten i forhold men de prøve å henge med.

Endret av Fury
Lenke til kommentar

Jorgis: Jeg er enig med deg i akkurat det punktet. Selv om Google har flere brukere vil MSN sitte igjen med like mye informasjon om hver av brukerne sine som Google. Problemet er at Google også har veldig mange andre populære tjenester som AdSense og Analytics (statistikk) som samler inn info fra tredjepartsnettsider. Disse har brukerne lite kontroll over og Google får samlet inn enorme mengder med informasjon over surfevannene til brukerne.

Lenke til kommentar
Det gjelder egentlig de fleste søkemotorer og strengt tatt de fleste tjenestene på Internet. Din ISP logger også all trafikk i minst to år så de får vite mye mer enn hva du søker etter.

ISPen min logger ikke all trafikk nei, men de logger hvilken IP-adresse jeg bruker til enhver tid.

Lenke til kommentar
Det gjelder egentlig de fleste søkemotorer og strengt tatt de fleste tjenestene på Internet. Din ISP logger også all trafikk i minst to år så de får vite mye mer enn hva du søker etter.

ISPen min logger ikke all trafikk nei, men de logger hvilken IP-adresse jeg bruker til enhver tid.

8742426[/snapback]

 

Stemmer. Når jeg overfører i snitt litt over 200GB per måned, ser jeg fort at Telenor ville fått store kapasitetsproblemer med å lagre slik trafikk. 24 x 200 GB = 4.8 TB per bruker. Dessuten vil det vel strengt tatt kunne kalles brudd på opphavsrett og en hel rekke andre lover om Telenor lagrer mine personlige mailer i opptil to år. :)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...