Gå til innhold

Lærling hacker telefonen din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det virker som man trenger å opprette en telefonsentral for å gjøre dette, noe som gjør det vanskelig for folk flest å utnytte hullet da det tydeligvis krever at du har tilgang. Men det er jo litt oppsiktsvekkende at det faktisk er mulig for at "hvem som helst" kan sjekke talepostkassen din og ringe fra ditt nummer.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar
Vil lærlingen kunne bli anmeldt for dette? :)

8573458[/snapback]

 

Jeg snakket med en advokat i veldig god tid før jeg tipset avisene. Så lenge jeg ikke misbruker det, gjør jeg ikke noe ulovlig. Har også snakket med forskjellige folk i Telenor og Post og Teletilsynet, og ingen var helt sikre på reglene her. Uansett har jeg fått svar fra noen at det er ID-tyveri/telekrim.

 

Dette er vel egentlig ingen hemmelighet for alle som har jobbet litt med telefoni.

8574816[/snapback]

 

Nei, det kan nok stemme det. Men er det da bra at hele tele-norge vet om metoder som gjør mobilsvar-tjenesten (blandt andre) tett som en sil? En måtte avsløre at dette gikk an. Snakket med en sikkerhetsansvarlig i Telenor som bekreftet at dette skjedde hver dag - men oftest på grunn av feil. Jeg ventet i flere måneder før jeg kontaktet avisene - grunnen til det var at jeg var lei av å vente på at ingen hørte på det jeg sa.. Funker nå? :-)

 

mvh.

Ole Martin

Lenke til kommentar

 

Jeg snakket med en advokat i veldig god tid før jeg tipset avisene. Så lenge jeg ikke misbruker det, gjør jeg ikke noe ulovlig. Har også snakket med forskjellige folk i Telenor og Post og Teletilsynet, og ingen var helt sikre på reglene her. Uansett har jeg fått svar fra noen at det er ID-tyveri/telekrim.

 

Nei, det kan nok stemme det. Men er det da bra at hele tele-norge vet om metoder som gjør mobilsvar-tjenesten (blandt andre) tett som en sil? En måtte avsløre at dette gikk an. Snakket med en sikkerhetsansvarlig i Telenor som bekreftet at dette skjedde hver dag - men oftest på grunn av feil. Jeg ventet i flere måneder før jeg kontaktet avisene - grunnen til det var at jeg var lei av å vente på at ingen hørte på det jeg sa.. Funker nå? :-)

 

mvh.

Ole Martin

8575768[/snapback]

Var det du som gjorde det? Kullt :p Men er også oppsiktvekkende å vite at de som jobber i Telenor da (kanksje) enkelt kan overvåke nærme og de som de ønsker siden de har slik tilgang.

Lenke til kommentar
Skummelt at andre kan ringe for mangfoldige tusen kroner på din regning.

Håper Telenor fikser dette, slik at dette blir vanskeligere å gjøre dette.  :)

8576345[/snapback]

Tror du har misforstått hele artikkelen :whistle: . Ole Martin klarer å få et annet nummer enn sitt til å vise da han ringer. Men han ringer fremdeles fra sitt abbonent :yes:

Brukte du en telefonsentral til dette Ole Martin ble plutselig så mye enklere å skjønne da :cool:

Lenke til kommentar
Dette er vel egentlig ingen hemmelighet for alle som har jobbet litt med telefoni.

8574816[/snapback]

 

security tru obscurity med andre ord...

 

:nei::thumbdown::roll:

8577651[/snapback]

 

Man trenger vel ikke mer enn et isdnkort og en kopi av asterisk, gjør man? Mener iallefall at man selv kan sende caller-id på isdnlinjer.

 

Simen

Lenke til kommentar
Man trenger vel ikke mer enn et isdnkort og en kopi av asterisk, gjør man? Mener iallefall at man selv kan sende caller-id på isdnlinjer.

 

Simen

8578218[/snapback]

Er ikke sikker på hardwaren asterisk krever men alle som er litt oppdaterte på dette emnet vet at dette ikke er noe problem, med asterisk er det jo nesten ubegrenset hva du kan gjøre, vanligvis brukes det til å forfalske telefonnr slik som vi ser her eller så blir der brukt til å ta over og snike på alle telefonsamtalene i et helt distrikt ;)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...