Gå til innhold

Netcom vs Telenor: Hvem er først?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner godt at telenor leder, med tanke på at de hadde monopol før Netcom dukka opp.

Men uansett, telenor har så dårlig service, dyrt etc at jeg har fått ganske så mange kjente til å bytte de bort... har spart de for flere titusenvis av kroner de siste årene...

Lenke til kommentar
Netcom best på tjenester!? Telenor har MSN på mobilen, fotball på mobilen og musikktjenesten. Og så videre...  :)

8533806[/snapback]

MSN på mobilen har alle mulighet til! GRATIS (kunn betale datatrafikk, ganske liten sum)

Fotball på mobilen, etter det jeg har sjønt så er det flere enn telenor som leverer det, f.eks en tv-kanal

Musikktjenesten er elendig, dårlig kvalitet, dyr, og DRM som gjør at man ikke kan kopiere sangene til en kompis,pc etc!

Lenke til kommentar
Er det egentlig Telenor eller Netcom som driver utviklingen? Det er klart for kamp mellom gigantene.

 

Les mer

8533579[/snapback]

 

 

Her har Amobil glemt Telenors Beløpsstopp som kom mye før NetComs YoungTalk (men jeg vet ikke når) som innebar at man kunne stoppe fakturaen på et visst beløp. Tror ikke dette fungerte perfekt, men det var nå engang der...

Lenke til kommentar
Er det egentlig Telenor eller Netcom som driver utviklingen? Det er klart for kamp mellom gigantene.

 

Les mer

8533579[/snapback]

 

 

Her har Amobil glemt Telenors Beløpsstopp som kom mye før NetComs YoungTalk (men jeg vet ikke når) som innebar at man kunne stoppe fakturaen på et visst beløp. Tror ikke dette fungerte perfekt, men det var nå engang der...

8534142[/snapback]

Stemmer det. Bortsjett fra at i 90% av tilfellene stoppet det ikke!

Var på nyhetene dag etter dag i den tiden...

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
MSN på mobilen har alle mulighet til! GRATIS (kunn betale datatrafikk, ganske liten sum)

 

Det har du helt rett i, jeg har selv bruke instant messenger-programmer til mobilen i flere år. Men når amobil diskuterer hvilken operatør som tilbyr hvilke tjenester, så spinner jeg videre på det. Når operatøren ferdiginstallerer programmer som f.eks. MSN, er det dessuten langt flere som vil få til å bruke dette, da det faktisk for mange er vanskelig å søke seg frem til slikt på internett -- for ikke å snakke om å installere det på mobiltelefonen!

 

Fotball på mobilen, etter det jeg har sjønt så er det flere enn telenor som leverer det, f.eks en tv-kanal

 

NRK, TV2, TVNORGE og så videre tilbyr TV på mobilen, men fotballtjenesten er Telenor i samarbeid med TV2 alene om. Så nei, i Norge er det ikke flere enn Telenor som tørr eller kan satse på det (da TV2 har rettighetene, og Telenor har inngått avtale med dem).

 

Musikktjenesten er elendig, dårlig kvalitet, dyr, og DRM som gjør at man ikke kan kopiere sangene til en kompis,pc etc!

 

At musikktjenesten er elendig er jeg uenig i, da den har et relativt godt utvalg. Lydkvaliteten er heller dårlig, men spesielt dyrt er det ikke. Grunnen til at du ikke kan kopiere sangene til en kompis er at det er ulovlig i følge norsk lov, så den er litt drøy å kaste på Telenor ;)

Lenke til kommentar
At musikktjenesten er elendig er jeg uenig i, da den har et relativt godt utvalg. Lydkvaliteten er heller dårlig, men spesielt dyrt er det ikke. Grunnen til at du ikke kan kopiere sangene til en kompis er at det er ulovlig i følge norsk lov, så den er litt drøy å kaste på Telenor  ;)

8534290[/snapback]

Det er ikke litt drøyt å kaste den på telenor, da du kjøper låta, men bare kan høre den på telefonen, og ikke overføre den til andre avspillere. pc-en din, mp3 spilleren, osv...

Akkurat som bråket rundt i-tunes.

Lenke til kommentar

Virker som netcom favoriseres i mine øyne:

 

Jada, vi er klar over at Telenor hadde Familienett før dette, men det var Trådløs Familie som satte standarden: Gratis å ringe innad i familien. Punktum.

 

"Jada, telenor hadde det først, men netcom var de som slo igjennom med det".. Litt selvmotsigende..?

 

edit: Lengre ned står det "Og først er som kjent først. Poeng til Telenor." Noen fra amobil som kan utdype hvorfor først er som kjent først ikke gjelder gjennom artikkelen? :p

Endret av Crewer
Lenke til kommentar
Virker som netcom favoriseres i mine øyne:

 

Jada, vi er klar over at Telenor hadde Familienett før dette, men det var Trådløs Familie som satte standarden: Gratis å ringe innad i familien. Punktum.

 

"Jada, telenor hadde det først, men netcom var de som slo igjennom med det".. Litt selvmotsigende..?

 

edit: Lengre ned står det "Og først er som kjent først. Poeng til Telenor." Noen fra amobil som kan utdype hvorfor først er som kjent først ikke gjelder gjennom artikkelen? :p

8534654[/snapback]

 

Det står ikke i artikkelen at "telenor hadde det først", men amobil nevner at Telenor hadde Familienett før NetCom lanserte Trådløs Familie - men peker helt riktig på at FamilieNett kun var en rabattordning, og ikke en løsning for at hele familien skulle kunne ringe gratis.

 

Telenor var ikke først med at man kunne ringe gratis til familien, og det var det som var konseptet amobil ga poeng for.

Endret av zegenie
Lenke til kommentar
At musikktjenesten er elendig er jeg uenig i, da den har et relativt godt utvalg. Lydkvaliteten er heller dårlig, men spesielt dyrt er det ikke. Grunnen til at du ikke kan kopiere sangene til en kompis er at det er ulovlig i følge norsk lov, så den er litt drøy å kaste på Telenor  ;)

8534290[/snapback]

Det er ikke litt drøyt å kaste den på telenor, da du kjøper låta, men bare kan høre den på telefonen, og ikke overføre den til andre avspillere. pc-en din, mp3 spilleren, osv...

Akkurat som bråket rundt i-tunes.

8534573[/snapback]

I-tunes har en ennda større fordel. Du kan brenne de ut! kan man det med mobilen? NEI!

Og i følge Norsk lov kan musikk kopieres og deles fritt innen din private krets. Brødre, søstre, famile generelt, venner, nettvenner også etc

 

*skriveleif*

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
At musikktjenesten er elendig er jeg uenig i, da den har et relativt godt utvalg. Lydkvaliteten er heller dårlig, men spesielt dyrt er det ikke. Grunnen til at du ikke kan kopiere sangene til en kompis er at det er ulovlig i følge norsk lov, så den er litt drøy å kaste på Telenor  ;)

8534290[/snapback]

Det er ikke litt drøyt å kaste den på telenor, da du kjøper låta, men bare kan høre den på telefonen, og ikke overføre den til andre avspillere. pc-en din, mp3 spilleren, osv...

Akkurat som bråket rundt i-tunes.

8534573[/snapback]

I-tunes har en ennda større fordel. Du kan brenne de ut! kan man det med mobilen? NEI!

Og i følge Norsk lov kan musikk kopieres og deles fritt innen din private krets. Brødre, søstre, famile generelt, venner, nettvenner også etc

 

*skriveleif*

8534712[/snapback]

 

Les loven en gang til du :)

Lenke til kommentar

Takk for alle innspill.

 

Vi får nok en gang understreke at denne kåringen er uformell, og ikke et forsøk på å kåre hvilken operatør som er *absolutt best*.

Mest av alt er artikkelen en gjennomgang av når forskjellige tjenester og teknologier kom, og hvem som var først ute.

 

Vi har, etter innspill fra Telenor, også trukket Netcom ett poeng for musikktjenesten. Ett eller annet sted i prosessen har det sneket seg inn feil dato, men Telenor var først ute med musikkjøp med mobil.

 

Konklusjonen er derfor noe endret, og Telenor stikker av med seieren.

Lenke til kommentar
At musikktjenesten er elendig er jeg uenig i, da den har et relativt godt utvalg. Lydkvaliteten er heller dårlig, men spesielt dyrt er det ikke. Grunnen til at du ikke kan kopiere sangene til en kompis er at det er ulovlig i følge norsk lov, så den er litt drøy å kaste på Telenor  ;)

8534290[/snapback]

Det er ikke litt drøyt å kaste den på telenor, da du kjøper låta, men bare kan høre den på telefonen, og ikke overføre den til andre avspillere. pc-en din, mp3 spilleren, osv...

Akkurat som bråket rundt i-tunes.

8534573[/snapback]

 

Du har ikke fulgt med i timen. Man kan laste ned sangene til pc etter at de er kjøpt fra telefon. Se

http://telenormobil.no/tjenester/musikk/me...o/pcdownload.do for mer info.

 

 

"Du kan laste ned musikk du har kjøpt fra Telenor Musikk til datamaskinen din, uten ekstra kostnad. Når du kjøper en låt med mobilen din får du automatisk tilgang til å laste den ned til datamaskinen din i tillegg til mobilen."

Lenke til kommentar
At musikktjenesten er elendig er jeg uenig i, da den har et relativt godt utvalg. Lydkvaliteten er heller dårlig, men spesielt dyrt er det ikke. Grunnen til at du ikke kan kopiere sangene til en kompis er at det er ulovlig i følge norsk lov, så den er litt drøy å kaste på Telenor  ;)

8534290[/snapback]

Det er ikke litt drøyt å kaste den på telenor, da du kjøper låta, men bare kan høre den på telefonen, og ikke overføre den til andre avspillere. pc-en din, mp3 spilleren, osv...

Akkurat som bråket rundt i-tunes.

8534573[/snapback]

 

Du har ikke fulgt med i timen. Man kan laste ned sangene til pc etter at de er kjøpt fra telefon. Se

http://telenormobil.no/tjenester/musikk/me...o/pcdownload.do for mer info.

 

 

"Du kan laste ned musikk du har kjøpt fra Telenor Musikk til datamaskinen din, uten ekstra kostnad. Når du kjøper en låt med mobilen din får du automatisk tilgang til å laste den ned til datamaskinen din i tillegg til mobilen."

8535139[/snapback]

Det er i såfall nytt, for når jeg ringte telenor om det i jule tia, så fikk jeg NEI til svar :ermm:

Lenke til kommentar

Angående WAP.

Jeg jobbet i Telehuset i 1999 når vi skulle få demonstrert WAP... Gutta i fra Telenor Mobil synes jo det var litt pinlig at de ikke fikk wap til å fungere på sine Nokia 7110 telefoner med mindre de brukte netcomsim i dem ;-) Vi holdt naturlig nok kjeft om dette inntill Telenor også fikk wap til å fungere en stund senere!

Lenke til kommentar
At musikktjenesten er elendig er jeg uenig i, da den har et relativt godt utvalg. Lydkvaliteten er heller dårlig, men spesielt dyrt er det ikke. Grunnen til at du ikke kan kopiere sangene til en kompis er at det er ulovlig i følge norsk lov, så den er litt drøy å kaste på Telenor  ;)

8534290[/snapback]

Det er ikke litt drøyt å kaste den på telenor, da du kjøper låta, men bare kan høre den på telefonen, og ikke overføre den til andre avspillere. pc-en din, mp3 spilleren, osv...

Akkurat som bråket rundt i-tunes.

8534573[/snapback]

 

Du har ikke fulgt med i timen. Man kan laste ned sangene til pc etter at de er kjøpt fra telefon. Se

http://telenormobil.no/tjenester/musikk/me...o/pcdownload.do for mer info.

 

 

"Du kan laste ned musikk du har kjøpt fra Telenor Musikk til datamaskinen din, uten ekstra kostnad. Når du kjøper en låt med mobilen din får du automatisk tilgang til å laste den ned til datamaskinen din i tillegg til mobilen."

8535139[/snapback]

Det er i såfall nytt, for når jeg ringte telenor om det i jule tia, så fikk jeg NEI til svar :ermm:

8536187[/snapback]

 

Dette var nytt for flere måneder siden, og kan ikke ha kommet særlig lenge etter jul. Men informasjonen er ikke særlig vanskelig å finne - kun tre klikk fra forsiden...

Lenke til kommentar

Veldig merkelig at dere ikke har tatt med forsikring her!?!

Net Com var nemlig først ute med å tilby forsikring på telefonen ved kjøp mot ett lite ekstra utlegg i måneden. Dette har faktisk hatt mye å si for mannen i gata siden det ble lansert.

Dere skulle ikke bare tatt med hvor vidt kundeservicen er åpen 24/7, men også hvem som leverer best service til kundene. Her har jeg selv erfart at Net Com er mye flinkere enn Telenor. Dette tror jeg de fleste er enig i siden mange jeg kjenner er helt enig med min påstand.

Her skulle det kanskje ha blitt kjørt en meningsmåling eller noe lignende.

Å husk for all del på at det ikke alltid er om å være først, men best!

 

Å etter min mening har Telenor mye og lære av Net Com, jeg går hvertfall aldri fra Net Com, og jeg har hatt det meste av abbonemanger opp gjennom tiden (Televerket NMT, Tele mobil, Telenor *abbonemang og kontant*, Net Com *kontant og abbonemang*, Sense, Chess, No extras og en dunge med døgnfluer).

 

Takk til Net Com som virkelig er der for kundene sine :thumbup:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...