Gå til innhold

Project Superman - Case (29.07.07)


Anbefalte innlegg

ProjectLogo3Small.png

 

Kabinettet nå, sist oppdatert den 29.07.07

 

IMGP1637Small.jpg

-----------------------------------------

 

Hei igjen alle sammen!

 

Jeg har fått gnisten tilbake og ideene ramler inn! Siden sist har jeg ikke gjort stort, dere som fulgte med husker sikkert det tidligere prosjektet mitt, Black Diamond, som ikke gikk helt som det skulle på slutten. Det ble så mye forsinkelser osv at jeg bestemte meg for å legge det på hylla. Der har det ligget i snart 5-6 mnd og jeg har ikke tenkt til å ta det opp igjen på en stund. Jeg vil heller gå igang med et nytt prosjekt, denne gangen er det til kjærsten min. Hun hadde lyst på et kabinett med et Superman - Theme.

 

Sponsorene

Uten de, intet prosjekt.

 

ACRyan_noph33r.gif

Fikk 1 stk. AC Ryan AcrylPanel 3mm UVBlue!

 

Om prosjektet

Det var en kveld jeg og kjærsten min satt hjemme i senga og snakket på at hu skulle få seg ny pc til bursdagen sin. Vi begynte å se på kabinetter, og det var da det traff meg at jeg kunne jo modde et kabinett til henne! Vi så på endel forskjellige kabinett, og endte opp med et Lian Li PC7BSCANDV3. Grunnen til at vi (jeg) falt for det, er at Lian Li betyr kvalitet, det betyr fine løsninger og det betyr et fint kabinett! Så måtte vi bare finne et theme. Vi bladde gjennom bildene på pcn hennes, og kom over en mappe med superman-bilder. Da var det gjort, det skulle bli et Superman - kabinett! Jeg laget denne tråden for å få noen ideer og forslag til kabinettet.

 

 

Inspirasjon & Ideen

Inspirasjonen er hentet fra diverse Superman-bilder og andre prosjekter. Jeg leste en guide som heter "Planning Your Case Mod" fra Bit-Tech.net, hvor jeg forøvrig har hentet mange ideer fra! Ideen var å få til et så cleant og så kult kabinett som mulig, og det tror jeg jeg kan klare ut ifra skissene. Det er to hovedfarger som går igjen - svart og grønn, og det vil bli store og små detaljer i grønn plexi.

 

 

Hvordan det blir

I toppen skal jeg lage en logo, logoen jobbes på, men skal lages i grønn plexi og det skal legges aluminium over. I bunn skal det ikke være noe, men i front skal jeg stealthe Dvd-Rom og sette på plexi på Dvd-Skuffen (runde kanter), det skal være en plexibit rundt Pwr/Rst/LEDs med alu over, samme der Usb/Audio er, plexi med alu over. På venstresiden skal jeg lage et vindu formet som Superman-Logoen, uten kontur og med grønn plexi bak, lyst opp av UV katoder. På høyresiden skal jeg gravere inn et bilde av Superman og logoen. Strekene skal kanskje fylles med noe hvis det blir for vanskelig å se. Bak er det ingen store endringer, inni skal jeg . Hardware kan dere se Her..

 

 

Update's

Prosjektet er påbegynt den 23.04.07

23.04.07 - Kabinett

26.04.07 - Informasjon

27.04.07 -Power/Reset-Knapp Pluss Ideer

30.04.07 -Oppdatering På Planene

06.05.07 -Superman Logo Kuttet Ut!

12.05.07 -Sidedør!

12.05.07 -Logo Update!

15.05.07 -Sidedør & Plexi Til Pwr/Rst

23.05.07 -Sidedør m/UV

29.05.07 -Logo i Top panel

10.06.07 -Top Plexi Ferdig

16.06.07 -AC Ryan!

22.06.07 -Gravering!

22.06.07 -Galleri!

01.07.07 -Plexi Modding

13.07.07 -Plexi Modding Part 2

17.07.07 -Package Tracing

18.07.07 -Kabelplanlegging o.l.!

29.07.07 -99% Done !

 

Link til den engelske prosjekt-tråden min: Click!

Link til Lian Li's hjemmeside for dette kabinettet: Click!

Link til Pariah's Guild for en feature av denne modden: Click!

 

 

Kommenter og diskuter i Discuss-tråden

 

 

Mvh

Øyvind

 

moddedwith_logo_or_250.jpg

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Update - 23.04.07

 

Jeg fikk kabinettet i dag, og begynte med å ta fra hverandre kassa. Noen bilder.

 

IMGP0485Small.jpg

Esken

 

IMGP0486Small.jpg

LCD-Display

 

IMGP0487Small.jpg

Kabinettet

 

IMGP0488Small.jpg

PCI-Kjøler

 

IMGP0489Small.jpg

Front

 

IMGP0490Small.jpg

Topp

 

IMGP0491Small.jpg

Bak

 

IMGP0492Small.jpg

Inni

 

IMGP0493Small.jpg

PCI-Kjøler

 

IMGP0494Small.jpg

Hdd-Rack

 

IMGP0495Small.jpg

Strippet

 

IMGP0501Small.jpg

Deler

 

IMGP0502Small.jpg

Deler

 

IMGP0503Small.jpg

MIST Vifte

 

IMGP0505Small.jpg

Skruer

 

IMGP0506Small.jpg

Bay-Covers

 

IMGP0507Small.jpg

Kabler

 

IMGP0508Small.jpg

Verktøy for stramming av spacere til hovedkort-brettet

 

IMGP0517Small.jpg

LCD-Display

 

 

Kommenter og diskuter i Discuss-tråden

 

Mvh

Øyvind

 

moddedwith_logo_or_250.jpg

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Update - 26.04.07

 

En liten update angående prosjektet. Jeg har ikke fått gjort noe, men planlegger å ta fri i morgen for å få gjort litt diverse! :) Det jeg prøver å finne er nettbutikker som selger Acryl Panel, www.blackdog-pcs.com er nede eller hva som har skjedd der, og www.frozencpu.com har det ikke. Fant det heller ikke på www.alphacool.de. Jeg fant en Tsjekkisk nettside som har det inne, www.patro.cz. For 1 stk. 3mm Green og 1 stk. 5mm Green blir det 793 CZK, som jeg har regnet med at er Tsjekkiske Koruna. Det er 228,66 NOK, uten frakt. Er det noen andre webshoper som har det inne, eller må jeg bestille derfra?

 

Det jeg planlegger å gjøre, er å maskere kabinettet, og markere opp der jeg skal kutte i front (skal bytte ut PWR/RST/LEDs). Skal se på litt løsninger inni kabinettet og diverse. Kommer nok tilbake med en update i morgen hvis jeg tar meg fri (mest sannsynlig).

 

 

Kommenter og diskuter i Discuss-tråden

 

Mvh

Øyvind

 

moddedwith_logo_or_250.jpg

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Update - 27.04.07

 

Har fått skjært ut hull til Power og Reset knapp, sendt mail og sett litt på hvordan jeg vil ha det. Bilder:

 

IMGP0533Small.jpg

Hull for knapper

 

IMGP0553Small.jpg

Maskert og tegnet opp

 

IMGP0562Small.jpg

Kuttet ut

 

IMGP0565Small.jpg

Kuttet og satt på knapper for test

 

IMGP0563Small.jpg

 

 

IMGP0564Small.jpg

 

 

IMGP0550Small.jpg

Bak, de stikker ganske langt ut, spesielt Power-knapp

 

IMGP0538Small.jpg

Maskert opp, med knapper

 

IMGP0540Small.jpg

 

 

IMGP0539Small.jpg

Reset-knappen skal muligens poleres litt

 

IMGP0567Small.jpg

USB/Audio/FW-porter, her tror jeg jeg dropper ideen min med plexi over. Blir litt for mye, det skal være et cleant kabinett

 

IMGP0552Small.jpg

Så kommer noen bilder av innsiden. Her er festet for Hdd-racket. Har ingen store planer med dette.

 

IMGP0545Small.jpg

Hdd-racket derimot tror jeg at jeg skal dekke fremsiden med plexi, 3mm.

 

IMGP0546Small.jpg

 

 

IMGP0518Small.jpg

Jeg har brukt de tre diskene mine for en test av oppheng

 

IMGP0521Small.jpg

Vibrasjonsfestene

 

IMGP0542Small.jpg

Her ser dere alle Bay-coverene og LCD-Displayet montert. Måtte se hvordan det så ut, tror det blir ganske bra :wee:

 

IMGP0549Small.jpg

Der hvor PSU skal festes. Grunnen til at jeg tok med dette bildet er at jeg tenkte jeg kunne vise dere hva jeg har tenkt angående kabler. Det jeg har tenkt å gjøre er å lage et hull til kabler og kjøre det inn bak, og ta de ut igjen under Dvd-racket. Noen vil det bli laget hull til andre steder, men hovedsaklig der.

 

 

Neste steg er at vi må bestemme oss for hva vi vil gjøre med det, hu er litt i tvil på om hu vil gjøre så mye med det, og om hu vil ha grønt ell blått. Mer om dette i neste update.

 

 

Kommenter og diskuter i Discuss-tråden

 

Mvh

Øyvind

 

moddedwith_logo_or_250.jpg

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Update - 30/04-07

 

Heihei,

 

Tenkte bare jeg kunne informere dere litt på planene for prosjektet.

For det første så vil det ikke bli noe gravering på høyre sidedør. Vi syntes det ble for mye av det gode, det skal tross alt være så cleant som mulig.

 

Noen andre ting,

- Topp, kanskje en liten gravering av superman i steden for på høyre siden.

- Bak, ikkeno spesielt enda.

- Venstre sidedør, logoen som et vindu. Må printe ut logoen på et A3 ark før jeg kan begynne med det.

- Høyre side, ingenting

- Bunn, kanskje en speilmod eller plexi som dekker bunnen inni. Må tenke litt på om jeg vil ha noe under enda.

- Andre ting, plexi på siden av hdd-racks, polering av reset-knapp og kanskje pci brackets, bytte ut de org LEDene med nye grønne LEDs og selvfølgelig kabelorganisering.

 

Dette er planen for nå. Venter fortsatt på noen mailer og en avgjørelse på fargetemaet - grønt eller blått ! Tror det er alt jeg har å si i denne omgang, kommer tilbake mot slutten av uka med en oppdatering.

 

Kommenter og diskuter i Discuss-tråden

 

Mvh

Øyvind

 

moddedwith_logo_or_250.jpg

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Update - 06.05.07

 

Jeg lovte dere en update i slutten av uka, og jeg holder ord, så her har dere den! Det jeg har fokusert på i denne updaten, er å få skjært ut diamanten på sidedøra, og lagt endelige planer for kabinettet, mer om planene til slutt.

 

IMGP0664Small.jpg

Noen bilder av knappene

 

IMGP0671Small.jpg

 

 

IMGP0668Small.jpg

 

 

IMGP0681Small.jpg

 

 

IMGP0682Small.jpg

 

 

IMGP0683Small.jpg

 

 

IMGP0680Small.jpg

 

 

IMGP0678Small.jpg

 

 

IMGP0669Small.jpg

 

 

IMGP0735Small.jpg

Godteri! Søstra mi passet på det for oss, eller burde jeg si spiste det opp ..?

 

IMGP0657Small.jpg

Tegning av logoen, kjærsten min hjalp meg med det :)

 

IMGP0661Small.jpg

 

 

IMGP0684Small.jpg

Hu skrev noe til meg og!

 

IMGP0688Small.jpg

Første hull kuttet

 

IMGP0686Small.jpg

Metall sagen var ikke av topp kvalitet, men den funker

 

 

IMGP0692Small.jpg

Hull nummer to

 

IMGP0714Small.jpg

Meg som står ute og kutter

 

IMGP0722Small.jpg

 

 

IMGP0695Small.jpg

 

 

IMGP0724Small.jpg

Ferdig med å kutte ut, nå gjenstår en haug med pussing.

 

IMGP0739Small.jpg

Og etter en hel helg med pussing, hopping på trampoline og diverse med kjærsten så det sånn ut. Noen bilder av herligheten forfra og bakfra.

 

IMGP0741Small.jpg

 

 

IMGP0742Small.jpg

 

 

IMGP0743Small.jpg

 

 

IMGP0744Small.jpg

 

 

IMGP0747Small.jpg

 

 

IMGP0748Small.jpg

 

 

IMGP0749Small.jpg

 

 

IMGP0750Small.jpg

 

 

IMGP0751Small.jpg

 

 

IMGP0752Small.jpg

Ble veldig pent må jeg si selv! Mangler finpussing med sandpapir fra p400 til p1200 våt, men det tar jeg i morgen.

 

 

Det var bildene, nå over til planene for kabinettet.

Vi har snakket og diskutert litt, og kommet frem til at det skal være et blått theme i steden for grønt. Grunnen er at kjærsten min syntes det ville bli for lys grønnfarge på plexien at det ikke ville bli noe fint. Jeg er ganske enig der, hadde den vært mørkere som på skissene hadde det vært perfekt! Men blå er utrolig fett det og, og jeg hadde en plate med blå plexi, 5mm, for det andre prosjektet mitt Black Diamond som jeg skal bruke her. Videre så blir det jo ikke en gravering på høyre siden, det blir heller ikkenoe gravering i topp. Det blir endel som blir borte nå, men jeg tror vi hadde et lite kick på begynnelsen av at alt hadde blitt kult, men nå som det har gått en stund har vi roet oss ned litt og da har vi tenkt mye mer på gjennomføring og et cleant kabinett. Videre så skal det fortsatt være 3mm blå plexi over hdd-rack på siden mot venstre dør, ellers har jeg ikke planlagt noe.

 

Plexi bak powerknapp blir prøvd ut i morgen, for å se om det blir bra eller ikke. Har tenkt på enten en rund bit bak hver eller en firkantet som på skissene. Det blir nok ikke noe ved LEDs. PCI-brackets og Reset-knapp blir mest sannsynlig polert, må bare få tak i poleringsutstyr, og da må jeg ha penger. Noe jeg ikke har akkurat nå :p

 

Der har dere ståpunktet atm. Må lure litt mer på om jeg skal lage noen runde plexibiter til å ha under ved føttene, så planene er vel ikke helt 100% spikret enda, men så godt som ;)

 

 

Kommenter og diskuter i Discuss-tråden

 

Mvh

Øyvind

 

moddedwith_logo_or_250.jpg

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Update - 12.05.07

 

Akkurat nå gjør jeg ferdig sidedøra, mangler bare å pusse litt så epoxyen skal feste seg bedre og lime plexien på sidedøra. Noen bilder før finalen på sidedøra.

 

IMGP0753Small.jpg

Noen par bilder av sidedøra!

 

IMGP0754Small.jpg

 

 

IMGP0756Small.jpg

Ganske fornøyd med den her, ville ikke ha bort hullene så syns det ble ganske bra jeg!

 

IMGP0757Small.jpg

 

 

IMGP0758Small.jpg

 

 

IMGP0764Small.jpg

Så var det plexien sin tur..

 

IMGP0765Small.jpg

.. og etter rundt 3 blader og 5-10 minutt etter så det sånn ut. Bladene knekker som ingenting, hadde bare igjen noen småstumper

 

IMGP0770Small.jpg

Ferdig med den første plata, måtte gjøre om litt på den fordi jeg hadde glemt hullene nederst, så da tenkte jeg at jeg kunne dekke de med plexi og!

 

IMGP0783Small.jpg

Et par bilder med plexien bak

 

IMGP0784Small.jpg

 

 

IMGP0786Small.jpg

 

 

IMGP0789Small.jpg

Her ser du hva jeg måtte gjøre om igjen, trimmet den første plata litt, og laget en ny bit til øverst. Ble ganske fint

 

IMGP0790Small.jpg

 

 

IMGP0795Small.jpg

Noe epoxy-lignende greier for liming av plexi til sidedør

 

IMGP0820Small.jpg

Noen bilder av plexien i UV-lys, dødsfett! :D

 

IMGP0821Small.jpg

 

 

IMGP0822Small.jpg

 

 

IMGP0823Small.jpg

 

 

IMGP0824Small.jpg

 

 

IMGP0828Small.jpg

 

 

IMGP0838Small.jpg

Sidedøra med plexi og UV!

 

IMGP0839Small.jpg

 

 

IMGP0840Small.jpg

 

 

IMGP0842Small.jpg

Til slutt la vi UV-katodene på speilet og tok noen fete bilder

 

IMGP0843Small.jpg

 

 

IMGP0844Small.jpg

 

 

IMGP0845Small.jpg

 

 

Det var vel det for nå, kommer tilbake i morgen eller noe med finalen for sidedøra!

 

 

Kommenter og diskuter i Discuss-tråden

 

Mvh

Øyvind

 

moddedwith_logo_or_250.jpg

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Update - 15.05.07

 

Her kom en etterlengtet update, med et par bilder som vanlig!

Sidedøra er ferdig nå, med plexi og alt, og jeg har pusset og gjort ferdig plexibiten for Power/Reset-knappene. Lagde to stykker, ble aldri fornøyd så måtte pusse og kutte i massevis :p Men resultatet ble meget bra! Dere får bestemme.

 

IMGP0857Small.jpg

Pusset og klar for liming.

 

IMGP0864Small.jpg

This

 

IMGP0867Small.jpg

+ This

 

IMGP0868Small.jpg

+ This

 

IMGP0871Small.jpg

= This! :D Ferdig limt, må bare herde noen par mange timer

 

IMGP0877Small.jpg

La litt press på vinduet

 

IMGP0887Small.jpg

Plexibiten for knappene trygt plassert på en treplate så den skal ligge stille

 

IMGP0895Small.jpg

Kabinettet nå

 

IMGP0896Small.jpg

Har absolutt INGEN ideer på hva jeg kan gjøre her, må tenke litt mer på den ..

 

IMGP0898Small.jpg

Tenkte på å plassere noe plexi hvor det er tegnet opp, tror om det? Ser for meg at det kan bli litt kult, må bare finne ut hvordan jeg skal gjøre det, det er ikke 100% rett der. Og btw, det vil ikke bli plexi på hdd-racket.

 

IMGP0910Small.jpg

Fronten med Power/Reset-button og tilhørende plexibit. Synes?

 

IMGP0911Small.jpg

To more shots

 

IMGP0912Small.jpg

 

 

IMGP0913Small.jpg

Til slutt, et bilde til av sidedøra

 

Thats that! Er borte til over helgen, kommer tilbake med noen ganske fete greier :D

Vent å se .. Har også oppdatert logoen igjen, syns den ble bedre nå!

 

 

Kommenter og diskuter i Discuss-tråden

 

Mvh

Øyvind

 

moddedwith_logo_or_250.jpg

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Update - 23.05.07

 

Noen bilder for å vise hvordan det blir med lys i ventilasjonshullene.

 

IMGP1007Small.jpg

Et med blits

 

IMGP1008Small.jpg

To uten

 

IMGP1009Small.jpg

 

Hva synes dere? Burde jeg gjøre noe eller burde det være sånn? Og hvis jeg burde gjøre noe, hva?!

 

Kommenter og diskuter i Discuss-tråden

 

Mvh

Øyvind

 

moddedwith_logo_or_250.jpg

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Update - 29.05.07

 

Laget hull i toppen i dag, samt kuttet ut plexien som skal under. Noen få bilder for å illustrere

 

IMGP1030Small.jpg

Tegnet opp logoen, måtte tegne opp mindre senere, fant ut at den var for stor.

 

IMGP1035Small.jpg

Kuttet ut

 

IMGP1036Small.jpg

 

 

IMGP1039Small.jpg

 

 

IMGP1040Small.jpg

 

 

IMGP1041Small.jpg

Plexi tegnet opp

 

IMGP1043Small.jpg

Snaart ferdig.. Hadde ikke flere lange blader, så måtte gjøre det med hånd.

 

IMGP1044Small.jpg

Sånn ser det da ut, bare med blå plexi og log gravert

 

IMGP1048Small.jpg

Passet perfekt inni :)

 

 

Vil mest sannsynlig få gjort mer denne uken, kanskje i morra hvis jeg får tid. Blir borte i helgen, Mercedes-biltreff på Gol! :D Biler + masse alkohol!

 

 

Kommenter og diskuter i Discuss-tråden

 

Mvh

Øyvind

 

moddedwith_logo_or_250.jpg

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Update - 10.06.07

 

Har vært opptatt de siste dagene, jobb osv, men fikk endelig tatt ut fingern og gravert på logoen og festet den til toppen! Bilder følger

 

IMGP1049Small.jpg

Pussing på gang

 

IMGP1050Small.jpg

Sånn blir logoen

 

IMGP1051Small.jpg

 

 

IMGP1166Small.jpg

Fikk ikke tatt noen bilder når jeg graverte og limte, muttern var bortreist med kameraet, men her er hvertfall noen bilder av sluttresultatet pluss noen oversiktsbilder! :)

 

IMGP1168Small.jpg

 

 

IMGP1169Small.jpg

 

 

IMGP1171Small.jpg

 

 

IMGP1172Small.jpg

 

 

IMGP1177Small.jpg

Kult, hva?!

 

 

Det var det , nå må jeg finne ut om jeg skal ha kryptonitten gravert foran. Skal jeg ikke det må jeg mest sannsynlig vente på hardware, eller finne på noe annet å gjøre imens. Skulle hatt hardware før jeg begynte inni, helst..

 

 

Kommenter og diskuter i Discuss-tråden

 

Mvh

Øyvind

 

moddedwith_logo_or_250.jpg

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Update - 16.06.07

 

AC Ryan!

 

IMGP1193Small.jpg

Det ventet meg en pakke når jeg kom hjem fra dama på fredag, og her er den. Det var en pakke fra AC Ryan med 1 stk. AcrylPanel 3mm UVBlue :) Thanks AC Ryan!

 

IMGP1194Small.jpg

Et til

 

IMGP1195Small.jpg

Close-Up

 

 

Jeg fyllte også graveringen men muttern stakk av med kameraet igjen , så bilder neste gang! Jeg venter spent på at Hanne skal bestille deler så jeg får begynt å planlagt innsiden av kabinettet , men alt til sin tid :) Neste update inneholder kanskje noen gravering i front ? Vent å se!

 

 

Kommenter og diskuter i Discuss-tråden

 

Mvh

Øyvind

 

moddedwith_logo_or_250.jpg

Lenke til kommentar

Update - 22.06.07

 

Da fikk jeg endelig lagt ut bildene av graveringen i toppen , fylt feltene der S'n ikke befinner seg , syns det ble ganske bra!

 

IMGP1221Small.jpg

Noen par shots av graveringen

 

IMGP1224Small.jpg

 

 

IMGP1226Small.jpg

 

 

IMGP1228Small.jpg

 

 

IMGP1230Small.jpg

Til slutt to overview pics ! :D

 

IMGP1233Small.jpg

Yes !

 

 

Sånn , da var det gjort ! Dama overfører penger over helga og bestiller deler! :) Så da bli're liv !

 

 

Kommenter og diskuter i Discuss-tråden

 

Mvh

Øyvind

 

moddedwith_logo_or_250.jpg

Lenke til kommentar

Update - 22.06.07

 

Tok noen bilder i stad , tenkte dere kanskje ville se hvordan den ser ut med power on!

 

IMGP1237Small.jpg

 

 

IMGP1238Small.jpg

 

 

IMGP1244Small.jpg

 

 

IMGP1245Small.jpg

 

 

IMGP1246Small.jpg

 

 

IMGP1247Small.jpg

 

 

IMGP1248Small.jpg

 

 

IMGP1249Small.jpg

 

 

IMGP1250Small.jpg

 

 

IMGP1251Small.jpg

 

 

IMGP1256Small.jpg

 

 

IMGP1260Small.jpg

 

 

IMGP1261Small.jpg

 

 

IMGP1263Small.jpg

 

 

IMGP1264Small.jpg

 

 

IMGP1268Small.jpg

 

 

IMGP1269Small.jpg

 

 

IMGP1271Small.jpg

 

 

IMGP1273Small.jpg

 

 

IMGP1274Small.jpg

 

 

IMGP1275Small.jpg

 

 

IMGP1277Small.jpg

 

 

IMGP1278Small.jpg

 

 

 

Kommenter og diskuter i Discuss-tråden

 

Mvh

Øyvind

 

moddedwith_logo_or_250.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Update - 01.07.07

 

To misslykkede pleximod forsøk ble gjort i dag. Har laget en PSU bracket i plexi (3mm), for det første knakk den et sted og for det andre ble det ikkeno pent. Det andre jeg gjorde var å lage en forlenget plexibit til fronten, så den gikk over hullene til LED'sene. Den ble skeiv, hadde glemt at hullene til knappene ikke var helt rette. Så to misslykkede modder gjort i dag, men to erfaringer rikere :) Uansett, noen par bilder!

 

IMGP1328Small.jpg

 

 

IMGP1330Small.jpg

 

 

IMGP1331Small.jpg

 

 

IMGP1334Small.jpg

 

 

IMGP1336Small.jpg

 

 

IMGP1337Small.jpg

 

 

IMGP1338Small.jpg

 

 

IMGP1339Small.jpg

 

 

IMGP1343Small.jpg

 

 

IMGP1345Small.jpg

Det ser vel egentlig ikke så værst ut, men jeg bestemte meg for å ikke gå for den ideen.

 

 

Nå tror jeg ikke jeg har noe mer å gjøre før hardwaren ankommer.

 

 

Kommenter og diskuter i Discuss-tråden

 

Mvh

Øyvind

 

moddedwith_logo_or_250.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Update - 13.07.07

 

Gjorde om igjen PSU braketten, har også begynt på plexibiten til fronten. Braketten ble meget bra denne gangen! :)

 

IMGP1407Small.jpg

 

 

IMGP1408Small.jpg

 

 

IMGP1409Small.jpg

 

 

IMGP1410Small.jpg

 

 

IMGP1411Small.jpg

 

 

IMGP1480Small.jpg

 

 

IMGP1481Small.jpg

 

 

IMGP1482Small.jpg

 

 

IMGP1483Small.jpg

Sneak Preview, litt uklart bilde så tar noen fler når jeg kommer hjem søndag :)

 

 

Det neste som blir å gjøre er plexibiten til fronten. Venter fortsatt på skjermkortet, får antageligvis svar fra Netshop over helgen om skjermkortet, så får vente og se!

 

 

Kommenter og diskuter i Discuss-tråden

 

Mvh

Øyvind

 

moddedwith_logo_or_250.jpg

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Update - 17.07.07

 

Hvis noen vil følge pakken med hardware, klikk på denne linken :)

 

Pakken ble sendt fra Netshop i går, og er videresendt fra Oslo i dag!

 

Kan også nevne at jeg fikk gjort litt cable managment i går, bare planlegging, dog. Har laget to hull i hovedkort-plata. Et bak mellom de to PCI-E sporene for switches til Katodene (switchene sitter i PCI sporene), og et øverst ved P4-kontakten, for å føre gjennom den, 3-pin til CPU-vifta og to temp.-målere til CPU og Chipset.

 

Jeg flyttet også hdd-racket 1 cm ca fra vifta i front, så det skulle bli litt bedre plass der. Var litt redd for at skjermkortet skulle bli stort, men det er på 22.9, og det er ca. 25 cm mellom :) Så det går! Resten av kablinga taes når maskina kommer! Tenkte jeg skulle se litt på detaljer inni i dag, har sett meg ut noe allerede.

 

 

Kommenter og diskuter i Discuss-tråden

 

Mvh

Øyvind

 

moddedwith_logo_or_250.jpg

Lenke til kommentar

Update - 18.07.07

 

Noen bilder fra forigårs, fikk lastet de opp i natt ;) Så da blir det litt bilder igjen!

 

IMGP1488Small.jpg

Her har jeg flyttet hdd-racket omtrent 1 cm lenger ut fra vifta, for å få plass til kabler på innsiden. Mindre kabelrot :)

 

IMGP1489Small.jpg

Burde klare meg med såpass klaring? Kablene skal legges så det blir minst mulig motstand for lufta.

 

IMGP1490Small.jpg

Her ser dere de gamle hullene

 

IMGP1491Small.jpg

Her var jeg da så kreativ at jeg printet ut et bilde av hk i 1:1, måtte lime sammen to ark. Dette var for å få riktig plassering av kabler og kontakter osv. Mest mulig planlegging gir best resultat. Måtte maskere opp for å unngå riper

 

IMGP1492Small.jpg

Da dette var gjort, begynte jeg å tegne opp noen små hull for gjennomføring av kabler

 

IMGP1493Small.jpg

P4-gjennomføring, pluss noen 3-pin og temp.målere for CPU og Chipset. Er ikke sikker på hvordan jeg skal legge temp.målerene enda, men vi får se.

 

IMGP1494Small.jpg

Litt pryd fra PCI-brakettene :) Blir ikke at jeg polerer de, de skinner fint nok som de gjør!

 

IMGP1495Small.jpg

Her er enda et til, bare så dere får det med dere

 

IMGP1496Small.jpg

Sånn så det da ut, før jeg begynte å lage hullene. Tenkte på noen hull til men ville ikke lage de da jeg ikke er sikker på eksakt hvor de skal være. Var også en ide fra min side å lage hull til IDE-kontakten så den kommer opp bak Drive-bayen, og lage enda et hull så den kommer inn igjen. Dere ser ideen min på et bilde nedenfor

 

IMGP1497Small.jpg

Sånn har jeg da tenkt at IDE-kabelen skal ligge oppover. ATX-kontakten skal ligge over der igjen, så den får litt klem på seg. Den skal rett ut, og 90grader oppover bak drive-bay

 

IMGP1500Small.jpg

Den beveger seg videre oppover, og opp til Dvd-brenneren. Her ser dere også hvor to av katodene skal befinne seg. Basic Kit'ene skal ligge i Drive-bayen, nederst. Skal feste de på en måte, kanskje ved bruk av noe plexi.

 

IMGP1501Small.jpg

Dette er en av to switcher som skal settes i PCI sporene og føres gjennom hullet på bildet under. Må forlenge kablene med 5cm ellernoe, for at de skal rekke frem. Dette gjøres enkelt, tvinne+elteip :)

 

IMGP1502Small.jpg

Kan jeg bruke elteip til å holde kablene nede, eller kan jeg også bruke vanlig teip?

 

IMGP1503Small.jpg

P4-hullet+litt diverse kabler.

 

IMGP1504Small.jpg

Dette var ideen min for IDE-kabelen, men det ble litt kronglete å komme til, så jeg hoppet over det. Det hadde blitt litt mer ryddig/rette linjer hadde jeg gjort det, men det får så være. Ser jo ikke så værst ut uansett :) Og just for the record, den IDE-kabelen skal ikke brukes!

 

IMGP1505Small.jpg

Der har dere det praktiske produktet for i dag (overigår)! To hull, men masse tenking ;)

 

IMGP1506Small.jpg

Hodet mitt kunne vel beskrives sånn, ca..

 

IMGP1507Small.jpg

Til slutt er det tre bilder av PSU-Braketten, ble jo ikke så værst :) Må få tak i noen lengre små skruer, M3 er det vel som skal inni der? Husker ikke målene, men det blir vel noen maskinskruer fra Biltema/Clas (Hvilken er best?). Tenkte også å bruke de på vifta bak

 

IMGP1509Small.jpg

 

 

IMGP1510Small.jpg

 

 

Da har dere fått litt å sikle på! Skal få laget enda en update senere i dag, eller i morgen!

 

 

Kommenter og diskuter i Discuss-tråden

 

Mvh

Øyvind

 

moddedwith_logo_or_250.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...