Gå til innhold

Ikke la deg lure av Telepriser.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
KOMMENTAR: Småoperatørene kan si hva de vil. Norges billigste mobilabonnement finnes ikke.

 

Les mer

8405388[/snapback]

 

For å bruke telepriser.no må du for det første vite hvor mye du ringer, til hva slags nummer, og i det hele tatt kunne gi mange detaljerte opplysninger om forbruket ditt. Tviler på om alle har så god peil på forbruket sitt at de faktisk kan gi "riktige" svar. En annen ting er at forbruket til folk varierer over tid, slik at den som er rett for deg idag ikke nødvendigvis er det om to måneder. På den måten mister begrepet "rett operatør" helt mening.

 

Dessuten tar telepriser.no ikke hensyn til kostnaden for å ringe til femsifrede nummer og nummer i 815xxxxx-serien. Av en eller annen grunn er slike nummer priset hinsides all fornuft, ofte 3-4 kroner pr minutt. Hvis du bruker mobilen til å ringe slike callsentre, blir det helt meningsløst om det koster 49 eller 99 øre for å ringe til fasttelefon.

Lenke til kommentar

Beklager men herregud skivebom jaa. Makan til dårlig journalistikk skal du lete lenge etter. Det er rimelig innlysende at du må legge inn ditt eget forbruk. Beklager men denne artikkelen satte en enorm stopper for min tiltro til amobil, det hele roper se på meg for så å presantere noe som egentlig er selvsagt. Hint gå inn på vg les hvordan de gjør det, og lær av det altså heelt motsatt.

Lenke til kommentar

Dette er en litt snodig artikkel synes jeg.

 

Klarer ikke helt å skjønne hva artikkelen vil, for det med at prisene er kalkulert utifra hva en gjennomsnittsperson ringer\sms'er for, står nederst på førstesiden.

 

De minsteprisene dere klager dere over, vises som "forutsetninger" hvis en har lyst til å flytte seg fra hovedsiden og klikke på "mobiltelefon"-fanen.

Lenke til kommentar

Hei, og takk for alle tilbakemeldinger.

 

Ser at flere oppfatter denne lederen som et angrep på Telepriser.no. Det er det på ingen måte. Vi anbefaler Telepriser.no i artikler hver eneste måned.

 

Det vi har ønsket å sette pekefingeren på er den siste ukens PR-fremstøt der operatører som Nutel og Ipea fronter seg selv i mediene som landets billigste mobiloperatører. Med denne kommentaren ønsker vi å få frem hvor lite en topp-plassering på Telepriser-listen egentlig betyr.

 

Har nå skrevet litt om på kommentaren, slik at dette forhåpentligvis skal komme bedre frem.

Lenke til kommentar

Har nå skrevet litt om på artikkelen, slik at dette forhåpentligvis skal komme bedre frem.

8408299[/snapback]

 

Vet ikke hva du har endret, men det er jo først og fremst overskriften som er katastrofal. "Ikke la deg lure av Telepriser.no". Poenget er jo at Telepriser.no lurer ikke noen, det er aktørene som BRUKER Telepriser.no. Burde heller være noe som: "Ikke la deg lure av småaktørenes......". Har lest artikkelen flere ganger, og sum a summarum føles dette som et klart angrep på Telepriser.no. Meget slett "journalistikk".

Lenke til kommentar

Det vi har ønsket å sette pekefingeren på er den siste ukens PR-fremstøt der operatører som Nutel og Ipea fronter seg selv i mediene som landets billigste mobiloperatører.

8408299[/snapback]

 

Nutel har da aldri frontet seg selv som "landets billigste" i media? De har sagt at de ønsker å presse ned prisene, men det er OneCall og Ipea som sier at de skal være billigst.

 

Er forøvrig enig i at telepriser fort kan virke litt mot sin hensikt. Løsningen de har i Sverige, der de har delt inn i forbruket i "lite", "mellan", og "mycket" allerede på forsiden gir et mer nyansert bilde.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke denne artikkelen jeg heller.

Virker som et angrep på en genial side som har hjulpet mange med å kutte regningen på mobil, fasttelefon, bredbånd etc.

 

De har jo kalkulatoren (som dere også nevner) for å gi nøyaktig kalkulasjon.

 

Jeg mener heller ikke det er lureri å kalle et mobilabbonement for norges billigste når de faktisk har tatt utgangspunkt i gjennomsnittelig forbruk. Hva skulle en ellers ta utgangspunkt i?

Lenke til kommentar

Før hadde jeg noextras og det var noe av det billigste, nå har jeg onecall. Det er enda billigere.

Det som er så fint med gratis minutter, er at du slipper oppkoblingsavgift. prater man i gjennomsnitt 20 sek i telefonen hver gang, betyr det at du har 264 gratis samtaler i måneden, ikke så dårlig det.

Nå har jo onecall kuttet ut minimumsfakturering også, 88min og 78 sms for kr 0, det er det få som slår.

 

 

Legger ved regning fra mitt forbruk, regninga er fra midten av februar da jeg ble kunde og hele mars.

post-87523-1176877575_thumb.jpg

Endret av btwist
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...