Gå til innhold

Fotoboken «Digital fotografi i praksis» i ny utgave!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er kanskje på sin plass med en liten saksopplysning. Boka Digital fotografi kommer ikke i nye utgaver fordi den forrige er utdatert, men fordi opplaget er utsolgt.

 

Innholdet i første utgave står seg utmerket fortsatt. Det grunnleggende er det samme i andre utgave, og i tredje. Men de nye utgavene omhandler flere temaer, som ikke var med i første utgave. For meg er det naturlig å utvikle boka. Dette gjenspeiler seg bl.a. i utvidet sidetall.

 

Til sist. Jeg ser poenget til TimTypo, og unner både deg og andre en god latter. Sant og si måtte jeg le selv.

 

Utover dette håper jeg å kunne bidra på forumet her -- ikke for å selge bøker (jeg bruker av prinsipp ikke forum/innlegg for å markedsføre egen buisness), men fordi jeg er veldig nysgjerrig på fotografiet som teknikk og som medium. Jeg har også forventninger til denne, for meg nye, møteplassen for fotointeresserte.

Lenke til kommentar
Utover dette håper jeg å kunne bidra på forumet her -- ikke for å selge bøker (jeg bruker av prinsipp ikke forum/innlegg for å markedsføre egen buisness), men fordi jeg er veldig nysgjerrig på fotografiet som teknikk og som medium. Jeg har også forventninger til denne, for meg nye, møteplassen for fotointeresserte.

Får starte med å ønske deg velkommen! Det er alltid fint med nye fagpersoner på forumet, ikke minst fordi det øker "seriøsiteten" til forumet...
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Dette er en meget bra bok som varmt kan anbefalles. Ligger fast på nattbordet mitt som sengelektyre :)

8375376[/snapback]

Fikk den i går, og dette var jammen et imponerende verk!! Her er det meste dekket ganske bra, og smart at de har med engelske nøkkelord også slik at det er lettere å søke opp mere stoff på web.

Veldig gode eksempler og forklaringer, lettlest og inspirerende!

 

Synes først den virket dyr i forhold til engelske bøker, men den er meget omfattende og dekker nok de flestes behov, så det er den vel verdt!!

Og det er flott at noen gir ut slikt på norsk også.

Ellers er det mange flotte engelske fagbøker på Amazon (eks PhotoShop), de koster ofte halvparten der enn i norske butikker.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det er kanskje på sin plass med en liten saksopplysning. Boka Digital fotografi kommer ikke i nye utgaver fordi den forrige er utdatert, men fordi opplaget er utsolgt.

 

Innholdet i første utgave står seg utmerket fortsatt. Det grunnleggende er det samme i andre utgave, og i tredje. Men de nye utgavene omhandler flere temaer, som ikke var med i første utgave. For meg er det naturlig å utvikle boka. Dette gjenspeiler seg bl.a. i utvidet sidetall.

 

Til sist. Jeg ser poenget til TimTypo, og unner både deg og andre en god latter. Sant og si måtte jeg le selv.

 

Utover dette håper jeg å kunne bidra på forumet her -- ikke for å selge bøker (jeg bruker av prinsipp ikke forum/innlegg for å markedsføre egen buisness), men fordi jeg er veldig nysgjerrig på fotografiet som teknikk og som medium. Jeg har også forventninger til denne, for meg nye, møteplassen for fotointeresserte.

8372707[/snapback]

Jeg skal holde kurs for en lokal fotobutikk, fordi det nå er mange "voksne" som går over til digitale kameraer og som ikke har gode kunnskaper om data og digital teknikk. Det er mange som trenger litt hjelp til hvordan de skal bruke det nye utstyret, og nye "problem"-områder som backup, driver-problematikk etc.

 

Jeg kommer klart til å anbefale (forlange??) at de kjøper boken...

Hadde vært interessant å lage kursmateriale basert på den også, og kunne bruke illustrasjoner/figurer etc.

Har du tenkt noe på dette?

Ellers har jeg funnet mye bra rundt omkring...

 

Men det er godt å se at den ligger på diskene i fotobutikkene, det fortjener den!! Lykke til videre!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...