Gå til innhold

Bærbart på Cebit


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm, den første flybooken ser litt ut som samme løsningen som det acer prøvde seg med på en tablet.

 

vil det være mulig på flybooken å bruke den som en tablet? altså vippe skjermen helt bak slik at den ligger med bildesiden ut?

 

og hvem pokker fant på å kalle ett firma for ACME? har de ikke sett tegnefilmer? greit nok, den 3-skjerms laptopen var ett morsomt konsept (gleder meg til å se den dukke opp i en swordfish oppfølger eller noe i den dur. hadde virkelig passet inn der), og den koffert-pcen ser ut som en gjør-det-selv løsning. bruker den vanlige hovedkort og en lcd skjerm inne i kofferten? om så kan det være den selger til lan-bruk ;)

Lenke til kommentar

sbstn: støtter opp om dine irritasjoner. Glossy er vel fordi bærbare absolutt skal være så hippe og kule, ikke nødvendigvis praktiske... Og film blir vel bedre...

 

Dessuten synes jeg det har tatt av med widescreen. Skjønner ikke hva folk skal med widescreen på pc... det er jo kun bra til å se på film.

 

Kjøper folk bærbare kun for å sitte og se på film?

 

-Visjoner-

Lenke til kommentar
Plassering av Fn-tast.

Ut fra bildene ser det ut til at "alle" plasserer Fn-tasten nederst til venstre hvor Ctrl-tasten bør være. Overgangen fra et tastatur på stasjonær til bærbar pc er lettere dersom Fn-tasten sitter til høyre for Ctrl-tasten.

8167454[/snapback]

Er ikke det bare snakk om tilvenning? jeg hatet å ha Fn knappen på venstresiden, nå er jeg vant til det og tenker ikke spesielt på det.

 

eneste jeg savner på enkelte maskiner er muligheten for å slå av touchpad og en ren XP/Vista plate.

Lenke til kommentar
høyden er den samme, bredden er større svjv...

 

og underlig nok så er bredde viktigere en høyde på en dataskjerm når det gjelder mange oppgaver slik jeg har opplevd det...

8167873[/snapback]

 

Personlig scroller jeg mye mer opp/ned enn sidelengs. Men akkurat til små bærbare er WS kjekt, fordi formen passer bedre med tastaturet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Angående "glossy"-/"glare"-skjermer så har jeg blitt veldig skeptisk til slike selv. De skal gi "bedre" bilde og klarere farger, forutsatt at det er jevn belysning. Det er kanskje egnet til innendørs i skolebygg eller lignende, men ellers er det veldig upraktisk (ivertfall de skjermene jeg har sett). En del slike skjermer har en tendens til større "forvrenging" av farger om den blir sett på fra siden enn en "tradisjonell" LCD-skjerm. For kjøp av bærbar pc for min del kan dette blir helt avgjørende. En god skjerm er noe av det viktigeste, spesielt for de som vil bruke pcen ganske mye. Jeg er nok villig til å legge på noen tusen kroner for en god skjerm, OLED for eksempel, men det er vel litt mye å be om ennå.

 

Når det gjelder Widescreen så er det godt egnet til film. Noe mindre egnet til spill, siden ikke alle spill støtter slike oppløsninger, og da må spillet kjøre noe annet enn "native"-oppløsning, som gir svært dårlig bilde. For meg vil det nok ikke være så vesentlig, men om en pc har to alternativer, så hadde jeg kanskje valgt 4:3.

Lenke til kommentar

Glossy er jeg ikke spes fan av selv.. har bærbar med glossy og 20" uten glossy, og selv om det er en gedigen klasseforskjell på skjermene kan jeg si at 20" uten glossy er å foretrekke. Og angående WS så har det sine fordeler... på den bærbare med 1920*1200 oppløsning fungerer det perfekt med 2 ark ved siden av hverandre i word etc og det er utrolig godt. Det går ikke med 20"'eren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...