Gå til innhold

Olympus lanserer nye speilreflekser


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sweet...

Ser ut som E-510 kan bli litt fristende for meg ja... IS høres ikke dumt ut. Hvor god den er vil det vel komme tester på etterhvert. LivePreview er heller ikke så dumt. Toppen på skallen min er nesten 2 meter over bakkenivå, så når jeg legger meg ned for å ta macro av noe, så er faren stor for å bli overkjørt av noe.

7bilders RAW-buffer er heller ikke å forrakte.

 

... og hei! De har fått "Hi-speed USB2.0" (ikke "full speed").

Lenke til kommentar

E-510 ser ut som en mulig oppgradering av E-300'en min, gitt! Men har de gjort noe med søkeren? Jeg vurderer å ditche four-thirds pga de bittesmå, mørke søkerne - og den dårlige høy-ISO-ytelsen.

 

Forøvrig har jeg funnet info om bildestabiliseringen:

 

 

Image stabiliser

 

An electromechanical system that works to prevent blur caused by camera shake, which is particularly useful at long focal distances. Gyro sensors in the camera register camera shake, and then supersonic wave drive the image sensor to compensate for unintentional camera movements. As the image stabiliser is situated in the camera, it works with each and every lens attached to the body.

Lenke til kommentar

Objektiv-nyhetene er fantastisk!

 

ZUIKO DIGITAL ED 12-60mm F2.8-4.0 SWD

ZUIKO DIGITAL ED 50-200mm F2.8-3.5 SWD

ZUIKO DIGITAL ED 14-35mm F2.0 SWD

ZUIKO DIGITAL ED 70-300mm F4.0-5.6

 

og ny 2x teleconverter.

 

Blir vanskelig å bestemme seg for hva man skal kjøpe. Er veldig spent på prisen til den nye telekonverteren og 12-60mm.

Lenke til kommentar
Image stabiliser

 

An electromechanical system that works to prevent blur caused by camera shake, which is particularly useful at long focal distances. Gyro sensors in the camera register camera shake, and then supersonic wave drive the image sensor to compensate for unintentional camera movements. As the image stabiliser is situated in the camera, it works with each and every lens attached to the body.

8080733[/snapback]

 

 

Hm, så den er nærmere Pentax sitt system (magnetisk) enn Sonys (piezoelektisk) i bevegelsesmekanismen. Interessant.

Lenke til kommentar
Image stabiliser

 

An electromechanical system that works to prevent blur caused by camera shake, which is particularly useful at long focal distances. Gyro sensors in the camera register camera shake, and then supersonic wave drive the image sensor to compensate for unintentional camera movements. As the image stabiliser is situated in the camera, it works with each and every lens attached to the body.

8080733[/snapback]

 

 

Hm, så den er nærmere Pentax sitt system (magnetisk) enn Sonys (piezoelektisk) i bevegelsesmekanismen. Interessant.

8081038[/snapback]

Hvorfor er det interessant? .. Kan du utdype?

Lenke til kommentar
Objektiv-nyhetene er fantastisk!

 

ZUIKO DIGITAL ED 12-60mm F2.8-4.0 SWD

ZUIKO DIGITAL ED 50-200mm F2.8-3.5 SWD

ZUIKO DIGITAL ED 14-35mm F2.0 SWD

ZUIKO DIGITAL ED 70-300mm F4.0-5.6

 

og ny 2x teleconverter.

 

Blir vanskelig å bestemme seg for hva man skal kjøpe. Er veldig spent på prisen til den nye telekonverteren og 12-60mm.

8080848[/snapback]

Er disse offesielle ennå? Hvor har du det fra?

Lenke til kommentar
Image stabiliser

 

An electromechanical system that works to prevent blur caused by camera shake, which is particularly useful at long focal distances. Gyro sensors in the camera register camera shake, and then supersonic wave drive the image sensor to compensate for unintentional camera movements. As the image stabiliser is situated in the camera, it works with each and every lens attached to the body.

8080733[/snapback]

 

 

Hm, så den er nærmere Pentax sitt system (magnetisk) enn Sonys (piezoelektisk) i bevegelsesmekanismen. Interessant.

8081038[/snapback]

Hvorfor er det interessant? .. Kan du utdype?

8081073[/snapback]

 

Ikke noe annet enn at vi nå har tre forskjellige teknologier med samme formål, og det vil bli interessant å se hvilken som yter best.

Lenke til kommentar

Hm, så den er nærmere Pentax sitt system (magnetisk) enn Sonys (piezoelektisk) i bevegelsesmekanismen. Interessant.

8081038[/snapback]

 

Vel - vi får se hvordan det virker når det kommer. At Olympus ikke slår opp stort betyr vel at det funker helt greit men ikke noe bedre enn konkurransen.. ;)

Lenke til kommentar
Objektiv-nyhetene er fantastisk!

 

ZUIKO DIGITAL ED 12-60mm F2.8-4.0 SWD

ZUIKO DIGITAL ED 50-200mm F2.8-3.5 SWD

ZUIKO DIGITAL ED 14-35mm F2.0 SWD

ZUIKO DIGITAL ED 70-300mm F4.0-5.6

 

og ny 2x teleconverter.

 

Blir vanskelig å bestemme seg for hva man skal kjøpe. Er veldig spent på prisen til den nye telekonverteren og 12-60mm.

8080848[/snapback]

Er disse offesielle ennå? Hvor har du det fra?

8081091[/snapback]

 

Dei er offisielle. Ser ikkje ut til at akam har fått det med seg enno. Digit.no derimot... Og HER er den offisielle linken.

Lenke til kommentar
2x teleconverter på Olympus er jo genialt! Da kan de tilby 1200mm F4 de! Altså, 300mmF2.8 =600mm F2.8x2=1200mm F4! Sykt bra!

2.8x2=4? Jommen sa jeg...

8084504[/snapback]

 

f2.8 vil bli f4 med en 1.4x teleconverter. f2.8 blir f5.6 med en 2x teleconverter.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...