Gå til innhold

Kulturo: The Last King of Scotland


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott film, men filmen blir satt voldsomt i skyggen av Forest Whitaker. Om ikke dette blir oscar for beste mannlige skuespiller så står ikke verden til påske. Jeg vil vel påstå at det er den beste enkeltrollen jeg kan huske å ha sett. Det er ingen annen film jeg har sett hvor en rolle har utpreget seg med å være så grensesprengende bra.

Lenke til kommentar
Ganske bra film. Den kunne kanskje tatt av litt mere og virkelig vist noe av de grusomhetene som skjedde i Uganda etter min smak for min del så virker det som å være meningen med filmen, dog det intrykket jeg sitter igjen med er at "jaja..det skjedde"..dessverre.

7863217[/snapback]

Filmen i seg selv er ingen virkelig høydare, hadde man trukket Forest Whitaker ut av regnestykket så hadde det blitt en langt dårligere film, utvilsomt. Men Idi/Forest står til 10/10, og resten til 6/10, så da er jeg veldig enig i 8/10 :)

Lenke til kommentar
Har nettopp sett den. Fantastisk, men det gjør nesten vondt samtidig. Tenke på hva Uganda - og egentlig hele Afrika har gjennomgått...

7871286[/snapback]

Syns Forest Whitaker gjør en knalljobb som Idi Amin. Men Hotell Rowanda er en film der jeg satt igjen med en mye mer realistisk ekkel følelse av at her skjedde det noe virkelig fælt.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Det var først når vi så kjerringa i småbiter og skotten hengende fra kroker at vi fikk en følelse av hvor fæl Idi var.
Lenke til kommentar
Syns Forest Whitaker gjør en knalljobb som Idi Amin. Men Hotell Rowanda er en film der jeg satt igjen med en mye mer realistisk ekkel følelse av at her skjedde det noe virkelig fælt.

7880883[/snapback]

Jeg synes det som virkelig fungerer i filmen er å se hvordan Idi er. Hvor barnslig og lekende i det ene øyeblikket, og hensynsløs i det neste. Og det er gjennom disse humørendringene man kan skimte at han rett og slett ikke vet hva han gjør. Det er lite torturscener osv, men jeg synes ikke det er noe problem, filmen går på et litt annet nivå. Det er ikke alltid man behøver å få det visuelt bekrefter hva man mistenker ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...