Gå til innhold

Ny 37"-42" 1080p LCD TV - anbefalinger?


Anbefalte innlegg

Dell har nå brukt evig lang tid på å forsøke å sende meg en 3007WFP, så nå lurer jeg på om ikke jeg skal kjøpe en LCD TV isteden, men ettersom den skal brukes til PCen så må den være 1080p.

 

Bør ikke koste over 20.000 og bør ha så mange tilkoblingsmuligheter som mulig, samt god bildekvalitet :) kjekt om den er på lager et sted også!

 

Kan svært lite om LCD TVer så håper på noen gode anbefalinger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne kan være verdt å ta en kikk på:

https://prisguiden.no/product.php?productId=54936

7305395[/snapback]

 

Takk for tipset! Endte med å velge denne: Toshiba 37WL67ZG. Den ser ut som et bra kompromiss mellom specs og pris :) Netshop regna med å få den inn før neste helg så får bare se hva som skjer!

 

Regner med man kan kjøpe DVI -> HDMI adapter og kjøre 1:1 på denne?

Lenke til kommentar
Regner med man kan kjøpe DVI -> HDMI adapter og kjøre 1:1 på denne?

7308505[/snapback]

Jeg kjenner ikke til denne modellen, men generelt når man kjøper TV-er til PC-bruk må man sjekke opp dette. Det er nemlig langt fra sikkert at TV-en støtter sin egen oppløsning fra PC uten over-/underscan via HDMI/DVI.

Lenke til kommentar
Regner med man kan kjøpe DVI -> HDMI adapter og kjøre 1:1 på denne?

7308505[/snapback]

Jeg kjenner ikke til denne modellen, men generelt når man kjøper TV-er til PC-bruk må man sjekke opp dette. Det er nemlig langt fra sikkert at TV-en støtter sin egen oppløsning fra PC uten over-/underscan via HDMI/DVI.

7308512[/snapback]

Hmm, den har VGA inngang også, regner med denne vil takle PC signalet riktig? Har hørt om overscan problemer med disse 1366x768 skjermene men regnet med 1920x1080 var en litt mer normal oppløsning. Men, funker det ikke så sender jeg den bare tilbake :)

Lenke til kommentar
Regner med man kan kjøpe DVI -> HDMI adapter og kjøre 1:1 på denne?

7308505[/snapback]

Jeg kjenner ikke til denne modellen, men generelt når man kjøper TV-er til PC-bruk må man sjekke opp dette. Det er nemlig langt fra sikkert at TV-en støtter sin egen oppløsning fra PC uten over-/underscan via HDMI/DVI.

7308512[/snapback]

Hmm, den har VGA inngang også, regner med denne vil takle PC signalet riktig? Har hørt om overscan problemer med disse 1366x768 skjermene men regnet med 1920x1080 var en litt mer normal oppløsning. Men, funker det ikke så sender jeg den bare tilbake :)

7308520[/snapback]

 

 

Gi gjerne tilbakemelding på denne når du får testet den. Så veldig fristende ut :)

Lenke til kommentar
Gi gjerne tilbakemelding på denne når du får testet den. Så veldig fristende ut :)

7319185[/snapback]

Will do :) Prismessig virker den veldig gunstig sammenlignet med andre 1080p skjermer, håper bildekvaliteten lever opp til forventningene! Regner egentlig med at den blir helt fin til TV (digital-kabel fra Get) men det er PC bruken jeg er mest spent på.

Lenke til kommentar

Sendte mail til Toshiba Norge og fikk dette svaret:

 

66 og 67 modellene er ganske like, men 67 har 1920x1080 panel og 66 har 1366x768. Den er også utstyrt med den siste versjonen av HDMI (1,3)kontakten. Dette er ikke noe som utgjør mye pr i dag, men man vil trolig ha glede av dette senere.

 

Har spurt litt mer om hvor godt de kan sammeliknes og vil poste svaret hvis jeg finner ut mer. Men 67 modellen ser veldig lovende ut :dribble:

Lenke til kommentar
Sendte mail til Toshiba Norge og fikk dette svaret:

 

66 og 67 modellene er ganske like, men 67 har 1920x1080 panel og 66 har 1366x768. Den er også utstyrt med den siste versjonen av HDMI (1,3)kontakten. Dette er ikke noe som utgjør mye pr i dag, men man vil trolig ha glede av dette senere.

 

Har spurt litt mer om hvor godt de kan sammeliknes og vil poste svaret hvis jeg finner ut mer. Men 67 modellen ser veldig lovende ut :dribble:

7323735[/snapback]

Fint å se at hvertfall Toshiba Norge har kjennskap til modellen ;) Toshiba UK sidene nevner den ikke med et eneste ord. Gleder meg virkelig til å få fatt på denne nå! Håper leverings-tiden til netshop er sånn nogenlunde riktig, sendte mail men han kunne ikke garantere noe desverre.

Lenke til kommentar
Grr... Nydelig TV, svær, sylskarp... til alt annet enn PC bruk... tror det er dette som kalles "overscan", bildet havner utenfor ramma og alt blir grøtete og jævlig. VGA inngangen funket ikke i det hele tatt fra PCen min...

 

Tror desverre denne må sendes tilbake igjen, dette var kjipt.

7344971[/snapback]

Se her ja, der får jeg for å selge skinnet før gullfulgen er skutt eller hva det nå enn er... fant en feature som het "Exact Scan" som nå har fått til mappingen 1:1 :D Sliter fortsatt med et ørlite flimmer når jeg skriver/åpner menyer og andre sånne ting, men er godt mulig jeg får fjerna det med instillinger også :)

 

Spilte litt Live for Speed, og du verden så artig det er på såpass svær skjerm, skal ta noen bilder av opsettet snart, frykter jammen jeg trenger en ny pult!

Lenke til kommentar

Mye poster fra meg her nå, men fant det mest hensiktsmessig med en ny post. Her følger et par bilder av skjermen :) Beklager den dårlige kvaliteten, innebelysning er ikke akkurat det råeste, men blits blir for "fake" syns jeg.

 

 

Boksen, plasskrevende ja!

 

Dell's 24" 2405FPW i forgrunnen, og Toshiba monsteret bak :)

 

Vel på plass, tar opp mesteparten av pulten :p

 

Colaboksen gir referanse for størrelsen.

 

 

Nå som første kvelden med den nye skjermen går mot slutten (må opp igjen klokken 6 :cry: ) så vil jeg si jeg er 95% fornøyd! Skjermen er fin designmessig, bildekvaliteten virker veldig bra på HD materiale og DVD'er, men et bittelite flimmer på PC bildene (bare akkurat der noe forandrer seg, ellers er bildet dønn stabilt og perfekt 1:1) trekker noe ned.

 

Edit: Ser bildene messet litt med posten, la linker til de isteden :)

Endret av benjamin84
Lenke til kommentar

Høres bra ut. :) Bestiller nok om kort tid :)

 

Kan du stille inn (justere bilde) hver source kanal separat eller er det en innstilling som gjelder for samtlige innkanaler? Så det var slik på en 32 tommer som Toshiba har. Hvis du får prøvd den med TV signaler også, så si gjerne ifra ;)

 

Ellers, er bordstativet dreibart?

Lenke til kommentar
Høres bra ut. :) Bestiller nok om kort tid :)

 

Kan du stille inn (justere bilde) hver source kanal separat eller er det en innstilling som gjelder for samtlige innkanaler? Så det var slik på en 32 tommer som Toshiba har. Hvis du får prøvd den med TV signaler også, så si gjerne ifra ;)

 

Ellers, er bordstativet dreibart?

7348096[/snapback]

Hehe, flere som er oppe ufyselig tidlig ser jeg. Den fungerer fint med Digital TV fra Get, litt varierende fra kanal til kanal, men NRK, TV1000 kanalene og slike som sendes i skikkelig widescreen og i god kvalitet ser veldig bra ut. Skal koble antenna til direkte ikveld og stille inn de analoge kanalene, gir tilbakemelding på den biten da :)

 

Det ser foreløpig ut som om justeringene er globale, noe som er litt kjipt ettersom de for PCen og de for TV er litt ulike, men skal ta en liten titt i manualen i tilfelle det er noe jeg har oversett.

 

Bordstativet er desverre ikke dreibart, men på pulten min så sklir den frem og tilbake ganske greit så det er ikke noe stort problem. Skjermen er litt fremtung, så foten står rundt 10cm ut foran skjermflaten, noe som vanskeliggjør plasseringen av centerhøytaleren min, men dette er nok ikke et problem om man har TVen på en skikkelig TV benk.

 

Satan, rimelig trøtt på jobb idag gitt, var oppe sent og så på film :ph34r::blush: Er noe med skikkelig størrelse og kvalitet på bildet som gjør opplevelsen hundretalls ganger bedre :D

Lenke til kommentar
Høres bra ut. :) Bestiller nok om kort tid :)

 

Kan du stille inn (justere bilde) hver source kanal separat eller er det en innstilling som gjelder for samtlige innkanaler? Så det var slik på en 32 tommer som Toshiba har. Hvis du får prøvd den med TV signaler også, så si gjerne ifra ;)

 

Ellers, er bordstativet dreibart?

7348096[/snapback]

Hehe, flere som er oppe ufyselig tidlig ser jeg. Den fungerer fint med Digital TV fra Get, litt varierende fra kanal til kanal, men NRK, TV1000 kanalene og slike som sendes i skikkelig widescreen og i god kvalitet ser veldig bra ut. Skal koble antenna til direkte ikveld og stille inn de analoge kanalene, gir tilbakemelding på den biten da :)

 

Det ser foreløpig ut som om justeringene er globale, noe som er litt kjipt ettersom de for PCen og de for TV er litt ulike, men skal ta en liten titt i manualen i tilfelle det er noe jeg har oversett.

 

Bordstativet er desverre ikke dreibart, men på pulten min så sklir den frem og tilbake ganske greit så det er ikke noe stort problem. Skjermen er litt fremtung, så foten står rundt 10cm ut foran skjermflaten, noe som vanskeliggjør plasseringen av centerhøytaleren min, men dette er nok ikke et problem om man har TVen på en skikkelig TV benk.

 

Satan, rimelig trøtt på jobb idag gitt, var oppe sent og så på film :ph34r::blush: Er noe med skikkelig størrelse og kvalitet på bildet som gjør opplevelsen hundretalls ganger bedre :D

7348114[/snapback]

bruker du PCen via TV > HDMI>DVI > PC?

hvilken modell har du?

 

og kan du sjekke ut om det som står på

http://pixelmapping.wikispaces.com/Toshiba+TVs

er riktig :innocent: var jeg som la det til :p

 

har vurdert denne modelen over ei uke nå :whistle:

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...